روغن آووکادو: آیا برای شما مفید است؟
نوشته شده توسط : saadat0011
روغن آووکادو روغنی است که از میوه آووکادو فشرده می شود. طعم ملایم و دود زیاد آن را به یک روغن پخت و پز محبوب تبدیل کرده است ، اما می توانید آن را به صورت خام نیز مصرف کنید. خرید روغن آووکادو از نظر کاربرد و ارزش غذایی بسیار شبیه روغن زیتون است. مانند روغن زیتون بسیار بکر ، روغن آووکادو فشرده سرد تصفیه نشده
است و برخی از طعم و رنگ میوه را حفظ می کند و باعث سبز مایل شدن آن می شود.
 
 
روغن آووکادو همچنین اغلب به عنوان مرطوب کننده مستقیماً روی پوست قرار می گیرد و در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یافت می شود. وقتی روغن برای کاربردهای خارجی تولید می شود ، معمولاً تصفیه و سفید می شود و به آن رنگ زرد کم رنگ می دهد.
 
اختلافات منطقه ای در محصولات آووکادو و فرآیندهای مختلف استخراج می تواند باعث ایجاد طعم متنوعی و تا حدودی مشخصات غذایی شود.
 
اطلاعات تغذیه
یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو حاوی:
 
کالری: 124
پروتئین: 0 گرم
چربی: 14 گرم
کربوهیدرات ها: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم
 
روغن آووکادو منبع خوبی برای
 
اسید اولئیک
ویتامین E
کلسترول HDL
روغن آووکادو همچنین منبع عالی لوتئین است . لوتئین یک کاروتنوئید است ، نوعی ویتامین است که به عنوان رنگدانه های زرد ، نارنجی و قرمز در گیاهان خاصی وجود دارد و به این میوه ها و سبزیجات رنگ می بخشد.
 
مزایای احتمالی روغن آووکادو برای سلامتی
روغن آووکادو یک روغن سالم برای قلب است ، دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که یک چربی اشباع نشده است. این ویتامین E است و همچنین به بدن کمک می کند ویتامین های دیگر محلول در چربی را جذب کند.
 
در حالی که تحقیقات در مورد مزایای احتمالی روغن آووکادو هنوز در مرحله آزمایش حیوانات است ، داده های فعلی نشان می دهد که این روغن می تواند مزایای زیر را فراهم کند:
 
کاهش کلسترول
 
روغن آووکادو دارای LDL یا کلسترول "بد" و HDL یا کلسترول "خوب" است. کلسترول HDL به بدن شما کمک می کند تا کلسترول LDL را که با سکته مغزی و همچنین بیماری های قلبی و شریانی مرتبط است ، از بین ببرد.
 
فشار خون پایین
 
مشابه روغن زیتون ، روغن آووکادو دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که نشان داده شده است که فشار خون را کاهش می دهد.
 
سلامت قلب
 
کلسترول پایین و فشار خون به سلامت قلب کمک کند کند ، اما روغن آووکادو همچنین می تواند به شما کمک کند تا فرآیند های التهابی مرتبط با خطر قلبی عروسی را معکوس کند. یک مطالعه نشان داد که موشهای که از قند تغذیه می شوند و به آنها مکمل روغن آووکادو می شود کمتر از موشهایی که بدون مکمل آنها را تغذیه می کند باعث می شود که حوادث قلبی انجام شود.
 
بهبود سلامت چشم و پوست
 
روغن آووکادو هم لوتئین و هم ویتامین E دارد که هر دو برای سلامتی چشم و پوست مهم است. به ویژه لوتئین برای محافظت در برابر بیماری ماکولای وابسته به سن ممنوع است که می تواند در اختلال بین المللی و حتی کوری شود.
 
کاهش علائم آرتروز
 
روغن آووکادو اتفاق می افتد که با روغن سویا ترکیب می شود ، ASU (Avocado Soy Unsaponifiables) ایجاد می کند. ASU گاهی توسط افراد مبتلا به آرتروز به عنوان یک درمان ضد التهابی جایگزین مصرف می شود که نتایج مثبتی داشته است.
خطرات احتمالی روغن آووکادو
مصرف روغن آووکادو تا حد خطرناک است ، اما قبل از انجام هر گونه تغییر در رژیم غذایی ، باید با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان یک ماده غذایی پرچرب ، باید به مقدار محدود خورده شود. علاوه بر این ، اگر نگران هر یک از موارد زیر باشید ، ممکن است بخارید از روغن آووکادو اجتناب کنید:
 
آلرژی آووکادو 
 
اگر به آووکادو حساسیت داشته باشید ، به روغن آووکادو نیز حساسیت داشته باشید. چه کسی به گرده توس یا وسیله ای برای لاتکس نیز حساسیت دارد ، به احتمال زیاد به آووکادو حساسیت دارد. در صورت داشتن هر یک از این شرایط قبل از مصرف روغن آووکادو با پزشک مشورت کنید.
 
تداخل دارویی
در صورت مصرف وارفارین (کومدین) از روغن آووکادو خودداری کنید. ثابت شده است که آووکادو اثر وارفارین را کاهش می دهد و خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
 
برای خرید روغن آووکادو اصل بهتر است قبل از خرید با کارشناسان شرکت دکاموند شیمی به صورت رایگان مشاوره کنید و با برطرف شدن ابهامات با خیال راحت خرید کنید
همچنین میتوانید به سایت شرکت دکاموند شیمی مراجعه نمایید و از بقیه محصولات دیدن فرمایید.
 
 
منبع: evernote.com




:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: