نوشته شده توسط : saadat0011

 

برای پوستی که نیاز به کمی مراقبت بیشتر دوست داشتنی دارد.

غواصی در دنیای مراقبت از پوست می تواند برای هر کس ترسناک باشد - به نظر شما لیست مختلف بی انتها می شود از انواع مختلف ژل ها و کرم ها و روغن ها وجود دارد که هرکدام برای اهداف ، شرایط و نوع پوست متفاوت است. برای شخصی که پوست حساسی دارد ، مراقبت از پوست حتی اگر بتواند طاقت فرسا باشد ممکن است باشد. و چه کسی می خواهد برای محصولی که فقط پوست آنها را قرمز ، خشک یا تحریک می کند کند کند؟

هیچ ترسی نیست! ما در اینجا هستیم که هر چیزی درمورد برخورد با پوست باید بدانید که شما باید بویویم کنید: چه کاری باید انجام دهد ، چه کاری انجام داد و چه موادی را جستجو کرد.


پوست حساس دقیقاً چیست؟
پوست حساس است در واقع یک اصطلاح مبهم است و شامل طیف وسیعی از مسائل پوستی از تجهیزات پزشکی شدید است که شرایط ژنتیکی مانند اگزما یا روزاسه است. گاهی اوقات ، مردم را به عنوان "پوست حساس" توصیف می کنند در واقع فقط به یک محصول یا ماده خاص است ، نه یک نوع پوست واقعی آنها.

پوست حساسیت "یک اندازه متناسب با همه" را ندارد ، اما اگر پوستی را بپذیرید می توانید آن را محکم کنید یا لک های خشک یا مویرگهای شکسته داشته باشید ، در مقابل اشعه ماورا UV بنفش حساس است ، در مقابل شرایط هوای کم است نشان بده یا به راحتی از بین برود.

 

روتین پوست حساس است به پوست حساس کمک می کند
1. روال کار خود را ساده کنید
بعد از قدم زدن در راهروی مراقبت از پوست (یا تماشای روال تأثیرگذار در اینستاگرام) ، احساس راحتی در شما این است که اگر گویی روال مراقبت از پوست شما را انجام دهد ، اگر حداقل در صورت متفاوت باشد ، باید موثر باشد.

برای اینکه شما حساسیت پوستی دارید ، موثرترین مراقبت از آنها ساده ترین است: پاک کردن ، مرطوب کردن و استفاده از ضد آفتاب برای محافظت بیشتر.

 

2. بر تقویت سد رطوبت خود را تمرکز کنید
پوست شما یک مانع محافظتی فوق العاده م effectiveثر است و سازگار است ، اما مراقبت های ویژه ای دارد ، محصولات لایه بردار خشن و تمیز کردن بیش از حد مجاز است که آن را به عنوان انعطاف پذیر آن در معرض خطر بیندازد. برای کسانی که پوست خود را حفظ می کنند ، حفظ یک مانع رطوبت سالم ضروری است.

 

3. از لایه بردارهای شدید و پاک سازی بیش از حد خودداری کنید
اگر یک جمله وجود داشته باشد که خلاصه درمان حساسیت پوست است ، این عبارت از: ملایم باشید. پوست حساس برای تقویت خود را به زمان نیاز دارد و لایه بردارها و اسکراب های خشن مانع این روند می شود - حتی اگر در کوتاه مدت پوست شما را خوب کند.

به جای اسکراب و لایه بردار ، یک پاک کننده ملایم و بدون کفش استفاده کنید - و صورت خود را به جای آب گرم با آب خنک بشویید. و به یاد داشته باشید ، در این کار زیاده روی نکنید! پاکسازی بیش از حد مجاز نیست که پوست شما را تحریک کند ، بلکه موانع صدمه زدن به آن را از بین می برد و روغن را به طور طبیعی مورد نیاز پوست از بین ببرد.

تفاوت بین تمیز کردن مضاعف و تمیز کردن بیش از حد وجود دارد؟
تمیز کردن بیش از حد با تمیز کردن مضاعف متفاوت است (نکته: ما تمیز کردن مضاعف را دوست داریم!) تمیز کردن مضاعف دقیقاً همان چیزی است که به نظر شما می رسد - دو پاک کننده جداگانه ، یکی دیگر از دیگر. اولین پاک کننده باعث پاک شدن آرایش ، SPF ، روغن و عرق از روی صورت شما می شود ، در حالی که دومین مقدار کم چگالی پاک می شود تا آلودگی های منافذ پوست را پاک کند. از طرف دیگر ، تمیز کردن بیش از حد ، به تمیز کردن بیش از حد (به عنوان مثال ، هر زمان که صورت شما در طول روز احساس آرامش چربی می کند) می گوید ، که می تواند به سد رطوبت پوست آسیب برساند و باعث تحریک شود شود. تمیز کردن (یا تمیز کردن دوبار) صبح ، و دیگری شب ، همه آنچه شما نیاز دارید.

 

4. محصولات جدید پوست حساس را آزمایش کنید
معرفی محصولات جدید به پوست حساس به نوعی مانند معرفی حیوان خانگی جدید است - باید شما را دوست داشته باشید. اگر محصولات شما دوست دارید ، ممکن است باعث تحریک یا شیوایی شود که در صورت حساسیت پوست شما را بدتر کند.

برای تست پچ ، مقدار کمی از محصول جدید را روی پوست خود بمالید و آن را به مدت 24 ساعت بگذارید. اگر باعث تحریک نشود (بله!) ، باید استفاده کنید و آن را ادامه دهید.

تست پچ نیز به شما کمک می کند تا بتواند عوامل محرک یا موادی را که برای پوست شما ایجاد می کند شناسایی کنید. پیگیری کنید که کدام محصولات پوست شما را تحریک می کند و آنها را مقایسه می کنید و به دنبال مواد دیگر آنها را می گیرید. بله ، این کمی کار است ، اما ارزش آن را برای پوست شاد دارد!

 

5. دوش ها را کوتاه ، خنک و موثر نگه دارید
پوست حساس است فقط در صورت شما وجود ندارد - مهم است که پوست بدن شما نیز به آرامی درمان می شود.

یک دوش آب گرم و ممکن است احساس خوبی داشته باشد ، اما گرفتن دوش کوتاه تر (زیر ده دقیقه) با آب خنک بسیار لطیف تر از پوست شما است. از استفاده از لوفا یا برسهای لایه بردار خشن ، که باعث تحریک پوست شما می شود ، خودداری کنید. و فراموش نکنید که پس از دوش گرفتن با مرطوب کننده مرطوب کننده بدن رطوبت را قفل کنید.

 

short link : yun.ir/b1onz4



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()