نوشته شده توسط : saadat0011

فروش روغن آرگان - دکاموند شیمی

روغن آرگان ( Argan oil ):

خرید روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجودی که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد، پیدا کردن نوع خالص و با کیفیت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان یکی از گرانترین ترین روغن های طبیعی نیز می کند.
این روغن گران‌بها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه می‌شود که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است، اما امروزه از آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

دانستید که روغن آرگان برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. جالب است بدانید این روغن برای موهای شما نیز خواص زیادی دارد که برخی از آنها را در ادامه می خوانید:

 

خداحافظی با مو خوره

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.

این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، می توانید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

حالت دهنده ی موهای وز

اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی گیرند. به آسانی می توانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت دهی، صاف کنید.

فقط چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

درخشندگی مو

موهای شما همانند پوستتان، در معرض آسیب های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شما شرایط را بدتر می کند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما کمک می کند.

این روغن درخشندگی و نرمی طبیعی را به موهایتان بر می گرداند. روغن آرگان را روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. دست کم هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

ترمیم موهای آسیب دیده

 

یکی دیگر از خواص روغن آرگان کمک به ترمیم موهای آسیب دیده است. اگر بیش از حد از مواد شیمیایی استفاده کنید، درخشندگی و سلامت موهای شما به خطر می افتد. روغن آرگان، موهای شما را ،از فولیکول (ریشه مو) تا نوک مو، تقویت می کند. با استفاده از روغن آرگان، موهایتان بار دیگر قوی و هیدراته می شود و نرمی و انعطاف خود را به دست می آورد.

درمان طبیعیِ شوره ی سر

شوره زمانی ایجاد می شود که پوست سرتان خشک باشد. مقداری روغن آرگان را روی پوست سر خود بمالید و آن را با نوک انگشتان خود و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را ادامه دهید تا روغن به ریشه ی موهایتان نفوذ کند.

حوله ی بزرگ و تمیزی را در آب داغ فرو کنید. بعد آن را فشار دهید. آب اضافی حوله را بگیرید و مو و پوست سر خود را با آن بپوشانید. این کار باعث می شود پوست سر شما به صورت کامل هیدراته شود. برای کمک به درمان شوره سر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

حالت دهنده طبیعیِ مو

می توانید به جای حالت‌دهنده های شیمیایی از روغن بدون چربی و سبکِ آرگان استفاده کنید. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید. با این کار موهایتان در برابر حرارت کمتر آسیب می بیند. در ضمن، این کار موهای شما را برای زمان طولانی تری صاف و نرم نگه می دارد.

فواید روغن آرگان برای سلامت

 

کاهش سطح کلسترول

کاهش سطح کلسترول خون یکی دیگر از خواص روغن آرگان است. تحقیقات نشان می دهند که روغن آرگان با داشتن استرول های گیاهی (شوتنول و اسپین استرول) ،که در روغن های گیاهی دیگر پیدا نمی شود، التهاب بدن را کاهش می دهد. استرول های گیاهی (فیتواسترول ها) اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که به افزایش چربی مفید خون (HDL) در بدن کمک می کنند.

روغن آرگان با داشتن استرول های گیاهی به کاهش جذب کلسترول در بدن کمک می کند. همچنین، مصرف این روغن، گردش خون را بالا می برد و به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

سلامت دستگاه گوارش

اگر از سوء هاضمه رنج می برید، روغن آرگان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این کار غلظت آنزیم پپسین را در شیره ی گوارشی افزایش می دهد. پپسین از سلول های اصلی معده ترشح می شود و به هضم پروتئین ها کمک می کند. بنابراین، هضم غذا را آسان و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

روغن آرگان حاوی فلاونوئید است. فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی هستند که التهابات داخلی و خارجی را کاهش می دهند.

تا اینجا با خواص شگفت انگیز روغن آرگان آشنا شدید، در ادامه، روش مصرف و چگونگی انتخاب روغن آرگان اصل را به شما می گوییم.

چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟

 

تفاوت روغن آرگان و روغن مراکشی در مواد افزودنی آن است. گاهی نام این دو روغن را به جای هم به کار می برند. ولی، این دو تفاوت هایی با هم دارند؛ درست است که روغن آرگان از مراکش است، ولی روغن مراکشی علاوه بر روغن آرگان، ممکن است روغن و مواد افزودنی دیگری هم داشته باشد. به عبارت دیگر، روغن مراکشی را تغییر داده اند و روغن آرگان خالص نیست.

این توضیحات به معنی بد بودن روغن مراکشی نیست. بلکه، با افزودن ترکیبات دیگر به روغن مراکشی، این روغن روان تر و آبکی تر از روغن آرگان خالص می شود.

توصیه می کنیم حتماً از روغن آرگان خالص استفاده کنید. اما، چگونه روغن مراکشی اصل را تشخیص دهیم؟ دانستن نکات زیر در انتخاب روغن آرگان اصل به شما کمک می کند:

۱٫ مواد تشکیل دهنده

اضافه کردن مواد افزودنی به روغن آرگان، ممکن است کیفیت و خواص آن را از بین ببرد. پس، حتماً روغن آرگانی را انتخاب کنید که مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رایحه ندارد.

۲٫ بسته بندی

روغن آرگان خالص فقط در بطری های شیشه ای تیره رنگ عرضه می شود. چون اگر نور به آن بتابد، خواص خود را از دست ‌می دهد. مطمئن شوید روغنی که می خرید در ظرف های پلاستیکی نباشد، چون پلاستیک با روغن آرگان واکنش نشان می دهد و این واکنش مخرب است.

۳٫ قیمت

تولید آرگان اویل خالص کار سختی است. پس، نمی توانید آن را با قیمتی کم خریداری کنید. مواظب باشید، افراد سودجو با قیمت کم می خواهند شما را وسوسه کنند.

۴٫ عطر و رایحه

بوی روغن آرگان شبیه بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی است و چون خیلی سریع جذب پوست و مو می شود، رایحه ی آن بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. یادتان باشد، با خرید روغن های دارای رایحه مصنوعی، از داشتن روغن اصل با مواد مغذی بی بهره می مانید. پس توصیه می کنیم، روغن های آرگان با رایحه مصنوعی یا بدون بو را نخرید.

۵٫ بافت روغن

 

روغن آرگان اصل روان، غیر چرب و کمی غلیظ است. این روغن سبک است و هنگامی که آن را روی پوست می‌مالید، خیلی سریع جذب پوست می شود.

۶٫ رنگ روغن آرگان

روغن آرگان اصل که برای مصارف آرایشی استفاده می شود، رنگ طلایی روشن دارد. در حالیکه، رنگ روغن آرگان اصل مخصوص آشپزی، طلایی تیره است.

۷٫ برچسب های روی بطری روغن

مطمئن شوید روغن آرگانی که می خرید، مجوز های لازم را داشته باشد و روی برچسب آن عباراتی همچون «۱۰۰ درصد خالص» یا «ساخت مراکش» را نوشته باشند.

۸٫ وجود رسوب های ابری شکل و غبارآلود

روغن آرگان با کیفیت، شفاف است. ببینید در شیشه روغن آرگانی که تهیه کرده اید رسوب وجود دارد؟ ناخالصی ها ،حتی به اندازه ی خیلی کم، اثربخشی و کارایی روغن آرگان را از بین می برند.

۹٫ موارد استفاده

به طور کلی، دو نوع روغن آرگان تولید می شود: مخصوص آرایش و آشپزی. برای مراقبت از پوست حتماً از نوع آرگان آرایشی استفاده کنید. برای تولید روغن آرگان آشپزی، ابتدا هسته های آرگان را بو می دهند، اما برای تولید روغن آرگان آرایشی از این مرحله صرف نظر و از هسته های خام آن استفاده می کنند تا مواد مغذی ای که برای مصارف آرایشی مورد نیاز است، از بین نرود.

۱۰٫ محل تولید و فروش کالا:

آخرین نکته ای که باید به آن دقت کنید کارخانه ی تولید کننده روغن آرگان است. یادتان باشد برای بهره‌مندی کامل از خواص روغن آرگان، این محصول را فقط از مراکز معتبر و دارای مجوز بخرید.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

کاج با نام علمی pinus نوعی درخت از دسته مخروطیان است که برگهای دائمی دارد. کاج از قدیمی ترین گیاهان روی کره زمین می باشد. قرن هاست از برگ درخت کاج به عنوان دمنوش یا چای به ویژه توسط بومیان آمریکا استفاده می شود. اما بیشتر مردم از خواص برگ کاج و فواید دارویی آن آگاهی ندارند. اگر به دنبال درمانی برای رفع عفونت ها یا جلوگیری از سرطان هستید در ادامه با ما با همراه باشید.

 

آشنایی با خواص برگ کاج و فایده های آن

تحقیقات انجام شده در زمینه خواص برگ کاج نشان داده است که برگ درخت کاج تاثیر قوی آنتی اکسیدانی دارد. این گیاه حاوی پروآنتوسیانین است که یک ترکیب با ویژگی های آنتی اکسیدانی است. همچنین برگ درخت کاج منبع قوی از ویتامین A است. در ادامه به صورت موردی به برخی از فواید برگ کاج و فایده های دارویی و درمانی آن اشاره خواهیم کرد.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا
  • از بین رفتن قارچ و باکتری اشریشیاکلی با مصرف دمنوش برگ کاج
  • رفع عفونت سینوس ها و برونشیت
  • مفید برای درمان شوره سر، اگزما، آکنه و کورک.
  • کمک به درمان بیماری هایی چون حساسیت، سنگ کلیه، فشار خون بالا، چاقی مفرط.

چند فایده نوشیدن چای برگ کاج

چای برگ سوزنی کاج از دیرباز مورد علاقه مردم سنتی و بومی بوده است، هم به دلیل طراوت و هم از نظر ارزشهای دارویی.

  1. چای برگ کاج دارای طعم و بوی دلپذیری است .
  2. یکی از خواص برگ کاج این است که سرشار از ویتامین C است (5 برابر غلظت ویتامین C موجود در لیمو) و می تواند شرایطی مانند بیماری های قلبی، واریس ،مشکلات پوستی و خستگی را تسکین دهد.
  3. ویتامین C همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است به این معنی که چای برگ کاج می تواند به مبارزه با بیماری و عفونت ها کمک کند. برگهای سوزنی کاج حاوی آنتی اکسیدان هستند. که سبب کاهش رادیکالهای آزاد  مضر برای سلامتی انسان می گردد.

بخاطر بسپارید که همه کاج ها همیشه سبز هستند، اما همه گیاهان همیشه سبز نیستند!

آموزش تهیه یک چای ساده و خوشمزه با برگ کاج

مرحله اول:

یک دسته کوچک از برگهای کاج را جمع آوری کنید. هرچه جوان تر باشد بهتر است(دقت کنید برگهایی از درخت کاج را که در مراحل رشد آن از آفت کش استفاده نشده  و غیر سمی است را جمع آوری کنید).

مرحله دوم:

غلافهای قهوه ای رنگ در پایه برگها را حذف کنید(برش دهید).

مرحله سوم:

برگها را به قسمت های کوچک به طول ¼ تا ½ اینچ خرد کنید.

برای داشتن یک چای با طراوت:

مرحله چهارم:

یک قاشق غداخوری از برگهای خرد شده را درون یک فنجان آب گرم(تازه به نقطه جوش رسیده) بریزید.

مرحله پنجم:

اجازه دهید به مدت 10-5 دقیقه باقی بماند(ترجیحا روی آن پوشانده شود) تا زمانی که اکثر برگها در فنجان حل شده باشند. از چای خوشمزه خود لذت ببرید.

برای  داشتن یک چای با اثرات دارویی:
( در این فرآیند بیشتر روغن ها و رزین های حاوی ترکیبات دارویی آزاد می شود)
مرحله ششم:

حدود یک فنجان آب را به جوش بیاورید. تقریباً یک قاشق غذاخوری برگهای کاج خرد شده را به آب جوش اضافه کنید و درب ظرف را ببندید. بگذارید برگها به مدت 3-2 دقیقه در آب جوش بیایند. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید چای به اندازه کافی خنک شود. (بیشتر برگها ته نشین شوند) چای را داخل لیوان بریزید، و از خوردن آن لذت ببرید.

مرحله هفتم:

این چای را  می توایند چندین بار در طول روز بنوشید تا اثر دارویی بیشتری داشته باشد. (هر بار آن را تازه  درست کنید).

بهره مندی از خواص برگ کاج به صورت بخور

نمونه دیگر از خواص برگ کاج استفاده از آن به صورت بخور است. به این ترتیب که یک قاشق چایخوری نمک دریا را در ظرفی ریخته سپس دو قاشق غذاخوری سرشیر و کمی آرد جو دوسر را به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. ترکیبه به دست آمده را روی صورت بگذارید و با گاز یا پارچه نازک تمیزی آن را بپوشانید و دو سر پارچه را پشت سر گره بزنید. سپس یک فنجان برگ تازه کاج را درون ظرف بزرگی از آب جوش بریزید. سر خود را روی بخار آب بگیرید. حوله ای روی سر خود بیاندازید تا بخار هدر نرود. 5 دقیقه بعد حوله را بردارید. گاز را از روی صورت باز کنید و پوست را خوب بشویید.

نکته: به خاطر داشته باشید برگ همه درختان کاج، خوراکی و قابل مصرف نیست و ممکن است سمی باشد.

 

 

شورت لینک:  https://b2n.ir/j08607



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

لوبیا عروس یکی از انواع لوبیا و از خانواده لوبیا ماداگاسکار می باشد، نام اصلی این گونه لوبیا، لوبیا لیما کریسمس(Christmas Lima Bean) می باشد، که به آن لوبیا فندوقی، لویبا کره ای و یا لوبیا خشک نیز می گویند و رشد گیاه این لوبیا به شکل بوته ای است. طعمی شبیه به کره دارد و آب موجود در آن به سرعت از دست می رود. به این دلیل معمولا به صورت کنسروی نگهداری می شود، تا در زمان پخت حالت تازگی و نرمی آن حفظ گردد. نخستین بار لوبیا عروس در 2000 سال قبل در منطقه ریوگراند در مکزیک فعلی کشف گردید. در ادامه این بخش می توانید، با ارزش غذایی و خواص لوبیا عروس آشنا شوید.

 

 

آشنایی با خواص لوبیا عروس

هر ۱۰۰ گرم لوبیا لیما کریسمس حاوی ۳۴۳ کالری، 14 میلی گرم سدیم، ۲۰ گرم پروتئین، 20 گرم فیبر، ۵۷ میلی گرم کلسیم و 7.7 میلی گرم آهن است، که این مقدار آهن می تواند ۹۷% نیاز بدن را تامین کند و آهن موجود در آن تقریبا 5 برابر آهن لوبیا چیتی می باشد. در نتیجه مصرف این نوع لوبیا برای زنان باردار و کودکان بسیار مفید است. از این نوع لوبیا می توان، برای تهیه غذاهایی همچون انواع سوپ، سالاد و یا همراه با برنج استفاده کرد.

 

اندازه هر دانه لوبیا حدودا برابر 2.5cm و یا یک اینچ می باشد و دارای شکلی تخت است.

بهترین زمان برای کشت لوبیا عروس فصل بهار و در خاک حاصلخیز با رطوبت پایین است، که مدت زمان جوانه زدن این لوبیا تقریبا ۵ الی 8 روز می باشد، این لوبیا در آب و هوایی گرم و خشک، کشت می شود و رشد می کند.

 

به دلیل ارزش غذای و خواص لوبیا عروس یا کریسمس لیما، این نوع لوبیا یکی از مواد اصلی برای تهیه انواع غذا به خصوص «والنسا پائلا » در کشور اسپانیا می باشد. البته به این لوبیا در این کشور گاروموفن می گویند.

 

علاوه بر کشور مکزیک، در طی قرن ۱۹ میلادی در شهر لیما در کشور پرو، نیز این گیاه کشت می شده و در واقع نام لوبیا لیما کریسمس نیز بر همین اساس نامگذاری شده است.

این لوبیا همانند لوبیا چیتی دارای طرح های زیبا می باشد، با این تفاوت که طرح و نقش لوبیا عروس حتی پس از پخته شدن نیز باقی می ماند، اما لوبیا چیتی این گونه نمی باشد.

 

خواص لوبیا چیتی:

انواع لوبیا به دلیل ترکیبات خود دارای خواص و فواید درمانی زیادی می باشند و یکی از مقوی ترین حبوبات محسوب می گردند و در برخی خواص با هم مشترک هستند. بنابراین خواص لوبیا عروس نیز ممکن است، با خواص لوبیا چیتی که شامل موارد زیر است مشترک باشد.

  • افزایش جریان خون
  • کاهش کلسترول
  • کاهش خطر ابتلا به سکه قلبی
  • درمان کم خونی
  • پیشگیری از کمبود آهن
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • درمان خشکی پوست
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان معده
  • افزایش سلامت عروق و رگ ها
  • منبع عالی از پروتئین، اسید فولیک و فولات
  • سرشار از فیبر
  • درمان یبوست
  • جلوگیری از سنروم روده تحریک پذیر
  • کنترل فشار خون

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/l6pk7b



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

خواص روغن هسته انار را می توان به دو شکل خوراکی و موضعی استفاده کرد. بیشترین تاثیر این روغن مربوط به زیبایی پوست می باشد. ضمن اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به مو را حل خواهد کرد.

بین خواص انار و خواص روغن هسته انار شباهت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید با مصرف آب انار به پوستی شاداب و زیبا دست یابید. ضمن اینکه مصرف موضعی و خوراکی روغن هسته انار نیز چنین تاثیراتی را به دنبال دارد.

خواص روغن هسته انار

یکی از خواص روغن هسته انار مربوط به برطرف کردن خشکی پوست و لب می باشد. این میوه حد بالایی از ویتامین C و A را داراست. البته این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های زیادی است. به همین خاطر برای پیشگیری و حتی درمان سرطان در نظر گرفته می شود. این ویژگی بخشی از فواید روغن هسته انار را آشکار می سازد.

درمان سرطان

سرطان سینه، ریه، پروستات و … از جمله سرطان هایی هستند که نسبت به عناصر داخلی انار واکنش نشان می دهند. ویتامین A موجود در این روغن سلامت پوست را به دنبال دارد.

برای بهره مندی از خواص روغن هسته انار کافی است حدود چند قطره از آن را درون یک لیوان آب یا آبلیمو بچکانید و به شکل روزانه بنوشید. مطمئن باشید بعد از گذشت یک هفته تاثیر این روغن را خواهید دید.

قلب

با کاهش کلسترول می تواند بر گردش خون تاثیر مثبت بگذارد و از این طریق سلامت قلب را تضمین می کند. ضمن اینکه منبع خوبی برای تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است. این موضوع برای کسانی که مشکل قلبی دارند، اهمیت دارد. برای استفاده از این خواص روغن هسته انار نیز می توانید آن را با آبلیمو یا آب میکس و نوش جان کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C سبب بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. انار سرشار از ویتامین C می باشد و به همین خاطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد توجه قرار می گیرد. این روغن را به شکل محلول در آب تهیه کنید. این مصرف می تواند تامین 15 درصد ویتامین C را به همراه داشته باشد.

پوست شاداب و منعطف

یکی ار خواص فوق العاده روغن هسته انار مربوط به داشتن پوستی شاداب و سالم می باشد. ویتامین C موجود در خواص روغن هسته انار می تواند موجب تولید کلاژن شود. کلاژن برای داشتن پوستی منعطف اهمیت دارد. برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده پوست از ویتامین C در روغن هسته انار بهره ببرید. روغن انار از این جهت بسیار شبیه به خواص لیموترش می باشد. از این ویژگی روغن دانه انار برای تولید لوازم آرایش استفاده می شود.

تقویت استخوان

این خاصیت نیز از داشتن ویتامین C روغن هسته انار نتیجه می شود. دانه های انار با ویتامین های موجود می توانند منجر به تراکم استخوان گردند. این روغن برای زنان باردار نیز بسیار حائز اهمیت است. چون با مصرف آن می توانند ویتامین های بسیاری برای رشد جنین و سلامت خود دریافت کنند. برای نتیجه بخش بودن این روغن بهتر است آن را به شکل روزانه میل نمایید.

شفاف سازی شریان

غلیظ بودن خون، کلسترول بالا، تغذیه نامناسب و … سبب بسته شدن شریان ها خواهند شد. از این روغن برای از بین بردن پلاک های جمع شده در رگ و باز کردن عروق استفاده می شود. برای بهره مندی از فواید روغن هسته انار آن را به شکل مخلوط با آب میل بفرمایید.

پایین آورنده فشار خون

سبب کاهش فشار خون می شود و از این رو برای سلامت قلب اهمیت دارد. اگر خوردن این روغن به تنهایی برایتان مقدور نیست، بهتر است آن را در آب حل سازید و به مصرف برسانید. با خوردن روغن هسته انار می توان خطر بروز فشار خون بالا را حدود 60 درصد کم کرد. ضمن اینکه بیماری های شریانی مانند سکته مغزی و قلبی نیز نسبت به این روغن واکنش نشان می دهند و از رخداد آن ها جلوگیری می شود.

 

از بین بردن باکتری های دهانی

برای درمان دندان درد استفاده می شود. ضمن اینکه یک شوینده آنتی باکتریال برای دهان است. بیشتر افراد بعد از مراجعه به دندان پزشکی دچار عوامل باکتریایی می گردند. برای پیشگیری از این عفونت ها بهتر است دهان را با روغن هسته انار شست و شو دهید. همچنین می توانید از خواص روغن هسته انار به عنوان یک مسکن برای دندان درد استفاده کنید. این روغن می تواند برای تمیز کردن دندان ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

کاهش وزن

این روغن می تواند شما را به یک وزن منظم برساند. برای بهره مندی از این فواید 2 قطره روغن را در آب گرم بریزید و این محلول را به شکل ناشتا میل کنید. برای رسیدن به وزن مطلوب این کار را به مدت طولانی ادامه دهید.

محافظت از پوست

انار و پوست انار خواص زیادی برای پوست دارند و هسته انار نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محافظت و کنترل با مهار رادیکال های آزاد شکل می گیرد. این روغن کاربرد زیادی در بازسازی و ترمیم سلول های پوستی دارد و از این نظر با خواص چای سبز دارای مشترکات می باشد.

برطرف کردن شوره سر

انسداد فولیکول های مو بر اثر شوره سر به وجود می آید. این موضوع صدمه به فولیکول های مو را در پی خواهد داشت و بر رشد مو تاثیر می گذارد. برای برطرف کردن شوره سر از خواص روغن هسته انار استفاده کنید.

 

پوست زیبا و منعطف

دارای خواص نرم کنندگی است و به همین خاطر برای نرم شدن پوست اهمیت دارد.  روغن هسته انار سبب فعال شدن کراتینوسیت ها شده و پوست را منعطف خواهد کرد.

از بین بردن آکنه

برای از بین رفتن آلودگی های پوست مورد توجه قرار می گیرد. میوه انار نیز باعث پاکسازی روده و گوارش می شود. این موضوع کاهش چربی در سطح پوست را به دنبال دارد و پوست را تقویت می کند.

اسید الاجیک

از خواص روغن هسته انار می باشد و یک نوع ترکیب پلی فنولیک را شامل می شود. البته این ویژگی در خواص تمشک  و … وجود دارد. این عناصر پوست را در برابر پیری حفظ و از مضرات اشعه ماورا بنفش جلوگیری به عمل می آورند.

تقویت مو

ویتامین C دارد و به همین خاطر برای تقویت موی سر مورد استفاده قرار می گیرد. این ویتامین اتصال فولیکول های مو را بهبود می بخشد. با مصرف این روغن گردش خون در ریشه موها بهتر می شود و مو مواد غذایی لازم را دریافت خواهد کرد.

تقویت حافظه

برای پیشگیری از آلزایمر و درمان آن توصیه می گردد. زمانی که شما دچار مشکلات حافظه هستید، بهتر است این روغن را با آب یا آبمیوه حدود سه بار در روز میل کنید. این روغن عملکرد مغز را بالا می برد و از این رو می تواند تقویت حافظه را به دنبال داشته باشد.

 

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/w99104



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی در روز می باشد اما خب در مورد این که یک صبحانه ی خوب چطور باعث می شود تا عملکرد بهتری داشته باشید، حرف هایی برای گفتن وجود دارد. ترکیب چند عادت غذایی سالم برای صبحانه نه تنها به شما کمک می کند تا احساس خوشحالی و انرژی بخشی را در طول روز پیش رو داشته باشید، بلکه در دستیابی به شکمی تخت که همیشه آرزو داشتید نیز کمک خواهد کرد.

 
صبحانه برای لاغری

چطور خوردن صبحانه ی سالم باعث تخت شدن شکم می شود ؟

عادت به خوردن صبحانه ی سالم می تواند منجر به عادات غذایی سالم شوند، که باعث می شود نفخ شکم شما از بین برود . مگی" مبچالچیک "یکی از متخصصین تغذیه که به تازگی نیز کتابی به اسم the great big pupmkin را منتشر کرده است در مورد پیدا کردن چند صبحانه ی سالم این گونه می گوید که :" نخوردن صبحانه ی خوب می تواند دلیل احساس گرسنگی دائمی شما در طول روز باشد."

او همچنین می گوید:"خوردن صبحانه راه کار خوبی است، بخصوص اگر که مدام در طول شب احساس گرسنگی می کنید “.

چند مدل صبحانه ی سالم برای تخت شدن شکم 

اگر تا الان به اندازه ی کافی صبحانه نمی خوردید، زمان آن رسیده تا مقداری فیبر و پروتئین بیشتری مصرف کنید.

بنابراین اگر همیشه احساس نفخ و گرسنگی می کنید، در این قسمت از تناسب اندام نمناک چند مدل صبحانه ی سالم که به تخت شدن شکم شما نیز کمک زیادی می کند معرفی شده اند:

1. صبحانه ی خوب و مقوی بخورید

تخم مرغ خرد شده

وقتی صحبت از صبحانه ای می شود که در واقع به شما کمک می کند تا در طول روز احساس سیری داشته باشید، سه خصوصیت مهم در آن وجود دارد که باید به دنبال آن باشید.

به دنبال یک صبحانه ی کاملا مناسبی باشید که حاوی پروتئین ، چربی سالم و کربوهیدرات باشد.

از جمله کربوهیدارت های خوب می توان به نان سبوس دار ( تورتیلا)، بلغور، جودوسر، یا حتی لوبیای سیاه اشاره کرد.

برای یک صبحانه ی راحت همراه با مواد مغذی مختلف ، به سادگی می توان از دو تخم مرغ خرد شده با مقداری پنیر، و یک تکه نان و غلات کامل استفاده کرد.

2. یک میوه یا سبزی را در صبحانه ی خود بگنجانید

ماست هلو

میچالچیک می گوید:یک عادت کوچک که توصیه می کنم، باید شامل این باشد که حداقل یک میوه یا سبزی را در صبحانه ی خود جای دهید . من عاشق این هستم که از یک میوه در صبحانه ی خود برای فیبر موجود در آن استفاده کنم . منظورم استفاده از انواع توت ها یا موز خرد شده بر روی جودوسر یا در کنار تخم مرغ ها است . اگر حوصله ی خوردن میوه را ندارید ، برای افزایش مصرف مواد مغذی ، سبزی را به مخلوط تخم مرغ خرد شده ی خود اضافه کنید و لذت ببرید. 

3. به دنبال مصرف فیبر باشید

(مخلوط انواع توت ها با جودوسر در یک کاسه)

گنجاندن فیبر در رژیم غذایی از نظر علمی ثابت کرده است که به شما در کاهش وزن کمک زیادی می کند و آسان ترین راه برای افزودن آن به رژیم غذایی از طریق صبحانه می باشد.

غذاهایی با فیبر بالا مانند میوه ها، سبزیجات ، دانه های آجیل، و غلات کامل برای هضم غذا مناسب هستند (و به شما در سیر نگه داشتن بدن برای مدت طولانی کمک می کنند ) و همچنین می تواند به کاهش نفخ شکم نیز کمک کند . جو دوسر منبع خوبی از فیبر هستند، بنابراین یک سری چیزها مانند جودوسر همراه با میوه، و دانه های کدو تنبل یا بادام ، یک صبحانه ای با منبع خوبی از پروتئین و فیبر محسوب می شوند.

4. بعضی از اقلام صبحانه را زودتر از موعد آماده کنید

اگر می دانید که هفته ی پر مشغله ای پیش رو خواهید داشت، چند مورد را از قبل آماده کنید تا بتوانید برای صبحانه از آن ها مصرف کنید . درست کردن چند چیز زودتر از موعد مانند چند تخم مرغ آب پز سفت، جودوسر پخته و سبزیجات آب پز می توانند مفید باشند. 

5. در طول هفته وعده های غذایی غنی از مواد مغذی بخورید

نان تست همراه با آووکادو و تخم مرغ

وقتی می خواهید صبحانه های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید، به دنبال این باشید که صبحانه هایتان از نظر مواد معذی غنی باشند . پیروی از اولین قانون آسان برای افزودن پروتئین ، چربی سالم و کربوهیدرات به وعده ی غدایی می تواند کار شما را خیلی آسان تر کند.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/j5ib39



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

جوانه ها یکی از بهترین انواع جوانه ها شناخته می شود و خواص جوانه عدس برای کاهش فشارخون بالا، یبوست، سم زدایی بدن و برای سلامتی قلب مفید است، جوانه عدس دارای انواع ویتامین همچون B 12 بوده و در گروه غذایی کربوهیدرات ها ولی کالری کمتری داشته و برای کسانی که  قصد کاهش وزن دارند مصرف جوانه ها توصیه می شود و برای کم خونی حاد مصرف جوانه عدس بسیار موثر است .

 

 

خواص جوانه عدس برای بدن:

مصرف جوانه ها به دلیل اینکه حاوی ویتامین E است برای درمان بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی و درمان ناباروری موثر است و همچنین برای کسانی که پوست آنها در زمستان خشک می شود به ویژه در دوران سالمندی توصیه می شود از نرم کننده های حاوی ویتامین E که از جوانه ها ساخته شده است استفاده کنند. خواص جوانه عدس حاوی اسید آمینه ها است و برای کودکان  توصیه می شود که حتما  جوانه عدس را در برنامه غذایی کودکان و دانش آموزان خود داشته باشند جوانه ها دارای سلنیوم و منیزیوم هستند که فواید سلنیوم در پیشگیری از سرطان موثر است و منیزیم برای کسانی دچار گرفتگی عضلات بدن می شوند مناسب است .

کاهش وزن و لاغری

از دیگر خواص جوانه عدس کمک به کاهش وزن است. این جوانه یکی از بهترین غذاهایی هستند که می توانید وارد برنامه غذایی تان کنید جوانه عدس از فیبر بالایی برخوردار است به همین دلیل از پرخوری جلوگیری می کند که به دلیل آنتی اکسیدان و فیبر موجود در جوانه عدس به سم زدایی بدن به خصوص در روده ها که باعث کاهش چربی شکم می شود، کمک می کند.

جوانه عدس برای دیابت و قند خون

تحقیقات انجام شده نشان داده می شود که جوانه حبوبات به ویژه جوانه عدس می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شوند. جوانه عدس از پروتئین بالایی و کمی کربوهیدرات دارد که می تواند باعث کاهش قند خون شود.

 

خواص جوانه عدس برای معده و دستگاه گوارشی

جوانه عدس به دلیل فیبر بالایی که دارد به بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند جوانه عدس باعث بهتر شدن حرکات روده می شود و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند جوانه عدس از گلوتن کمتری نسبت به خود عدس دارد و هضم آن برای افرادی مبتلا به سلیاک که به گلوتن حساسیت دارند ، راحت تر می باشد.

طبع جوانه عدس

جوانه عدس سرد و خشک است .جوانه عدس سرشار از آنتی اکسیدان ها ،ویتامین B 1 ویتامین B 2 ،ویتامین B 3 ،ویتامین B 5 ،ویتامین B 6، ویتامین E، ویتامین C، فولات ، منیزیم، آهن، فیبر و پروتئین می باشد .

کم خونی

جوانه عدس به دلیل بالا بودن آهن و فولات که دارند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شده و در نتیجه خواص جوانه عدس به درمان کم خونی کمک می کند و سعی کنید برای کسانی مبتلا به کم خونی هستند حداقل هفته ای دوبار در صبح ها عدسی درست کنند.

 افزایش متابولیسم

عدس منبع خوبی از ویتامین ها از جمله ویتامینB 3 است و نقش مهمی در تقویت سیستم های گوارشی و عصبی دارد و دیگر مزایای ویتامین B 3 از جمله کنترل کلسترول ،کاهش خطر ابتلا  به بیماری هایی مانند آلزایمر ،آب مروارید،دیابت و استئوآرتریت و دیابت است.

ارزش غذایی جوانه عدس (100گرم)

  • کالری :82
  • چربی :0.4 گرم
  • کربوهیدرات:17 گرم
  • پروتئین:6.9 گرم
  • فیبر:1.8 گرم

 

خواص درمانی عدس:

عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می کند عدس از نظر طب قدیم معتدل و خشک است و منبع بسیار زیادی پروتئین گیاهی است به طوری که مقدار پروتئین موجود در 15 گرم عدس ،بیشتر از 15 گرم گوشت گاو است عدس ها حاوی 6 ماده معدنی مهم، ویتامین B و همچنین پروتئین بدن چربی می باشد و خاصیت تنظیم قند خون هم دارند زیرا فیبر بالای آنها از افزایش قند خون بعد از خوردن یک وعده غذایی جلوگیری می کنند جوانه عدس به علت داشتن اهن برای رفع کم خونی مفید است و چون عدس لعاب دار است برای درمان  زخم های دهان و گلو عدس را پخته و آب آنرا غرغره کنید و همچنین برای کسانی که  ناراحت روده ای هستند توصیه می شود از جوانه عدس استفاده کنند و می توانید عدس دم کنید و روی پوست قرار دهید تا التهاب را برطرف کند آش عدس با روغن بادام برای دوران نقاهت بهترین غذاست و حتما توصیه می شود که مصرف کنید جوانه عدس به شما انرژی برای سوزاندن می‌دهد در حالی که قند خون را تثبیت می‌کند. فیبر قابل جذب علاوه بر تاثیرات مفید روی سیستم گوارشی و قلب، به تنظیم مقدار قندخون نیز کمک می‌کند. اگر شما مقاومت به انسولین کاهش قندخون یا دیابت دارید گیاهان بنشنی مثل عدس برای تنظیم قند خون موثر هستند که انرژی پایداری را باعث می شوند صرف عدس مخصوصا برای خانمهایی که در سنین باروری ودوران بارداری هستند و در معرض کمبود آهن هستند ایده بسیار مناسبی است. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که برای مادر خوب نیست چون نوزاد بعد از بدنیا آمدن از شیر مادر تغذیه می کند.

 

مضرات جوانه عدس

عدس برای سلامتی ما انسان ها مناسب است و بهترین جایگزین برای گوشت،مرغ وماهی است  و جوانه عدس در شرایط گرم و مرطوب تهیه می شود که ممکن است حاوی باکتری های بیماری زا باشند و برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند سالمندان و زنان در دوران بارداری و شیر دهی از مصرف آن اجتناب کنند و  همچنین معایب های دیگری  هستند که شامل :

خطر بیماری های کلیه :

مصرف بالای پروتئین دارای عوارض دیگری می باشد  مقدار پروتئین مورد نیاز بدن ما  0.8 گرم در هر کیلو گرم وزن بدن است  مصرف بیش از حد پروتئین می تواند کلیه ها را از بین ببرد و در حد فشار قرار دهد.

خطر سنگ کلیه:

تحقیقات انجام شده برخی از عدس ها از غلظت بالایی ترکیبات اگزالات هستند این ترکیبات اگزالات تشکیل سنگ کلیه هستند .پس در نتیجه افرادی سنگ کلیه دارند باید از حبوبات و عدس دور باشند.

جوانه عدس  در تغذیه سالمندان چه نقشی دارد؟

گاهی سالمندان به دلیل اینکه تنها هستند بی اشتها می شوند و البته گاهی هم تاثیر برخی داروها یا افزایش سن هم سبب کم شدن اشتها به غذا می شود  بر این اساس برای آن که سالمندان دچار سوءتغذیه نشنوند باید از مواد مقوی استفاده کنند وبهترین توصیه برای آنها جوانه عدس، ماش و گندم یا پودر آن به غذاهایشان است .جوانه عدس با وجود حجم کم اشتها آور خوبی است و انرژی و پروتئین از دست رفته را جبران می کند بسیاری از پزشکان مصرف جوانه ها را برای کاهش تورم ،افسردگی و حتی استرس به سالمندان توصیه می کنند .

در نظر داشته باشید که یک پیمانه از عدس پخته شده موارد زیر را خواهد داشت:

  • کالری
  • ۱۸ گرم پروتئین
  • ۱۵ گرم فیبر
  • ۵ گرم قند
  • کمتر از یک گرم چربی
  • ۳۵۸ میلی گرم فولات
  • یک میلی گرم منگنز( ۴۹ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۶ میلی گرم آهن(۳۷ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۳۵۶ میلی گرم فسفر(۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۵ میلی گرم مس(۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۵ میلی گرم تیامین(۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۷۳۱ میلی گرم پتاسیم(۲۱ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۷۱ میلی گرم منیزیم(۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۴ میلی گرم ویتامین B6 (18 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۵ میلی گرم روی(۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن)
  • ۳ میلی گرم ویتامین B5(13 درصد از نیار روزانه بدن

نکته:  و همان طور که می بینید عدس طیف وسیعی از مواد مغذی را در یک پیمانه فراهم می کند.

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/g54074



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن بادام تلخ ( Bitter almond oil ):

فروش روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

واردات روغن بادام تلخ - دکاموند شیمی

روغن بادام چیست؟

بادام دانه های خوراکی درخت Prunus dulcis است که بیشتر به درخت بادام معروف است.

اگرچه از بادام معمولاً آجیل یاد می شود ، اما در واقع دانه هایی است که در مرکز میوه بادام یافت می شود و شباهت زیادی به هلو دارد.

بادام را می توان به طور کامل مصرف کرد ، به صورت آرد درآورد و حتی شیر غیر لبنی ساخت.

آنها از نظر چربی بسیار غنی هستند و از این رو منبع کامل روغن هستند.

بادام شیرین به طور معمول در تهیه غذاها ، روغنها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در همین حال ، نظر بر این است که بادام تلخ دارای خواص دارویی است ، و اگر به روش صحیح پردازش نشود میتواند سمی باشد. علاوه بر این ، آنها همیشه  در دسترس نیستند.

روغن بادام تصفیه شده در مقابل روغن بادام تصفیه نشده

قبل از استفاده از روش های مختلف برای استخراج روغن آنها ، بادام پس از برداشت ، پوسته و خشک می شود.

روغن بادام تصفیه شده با استفاده از فرآوری با حرارت بالا و مواد شیمیایی از بادام استخراج می شود.

این روش بر ارزش غذایی روغن تأثیر منفی می گذارد ، زیرا بسیاری از مواد مغذی موجود در روغن بادام خام در طی درمان های با گرمای زیاد یا روش های شیمیایی از بین میرود

در حالی که این روش منجر به تولید روغن با مواد مغذی کمتر می شود ، روغن بادام تصفیه شده می تواند در برابر درجه حرارت های بسیار بالاتر مقاومت کند و نسبت به نوع تصفیه نشده از هزینه کمتری برخوردار است و این گزینه برای مصرف کنندگان به صرفه تر می کند.

روغن بادام تصفیه نشده با فشردن بادام خام بدون استفاده از حرارت زیاد یا عوامل شیمیایی ساخته می شود.

این فرآیند با حرارت کم به روغن بادام کمک می کند تا مقدار زیادی از مواد مغذی خود را حفظ کند و باعث می شود روغن بادام تصفیه نشده برای استفاده های آشپزی انتخاب بهتری باشد.

ارزش غذایی روغن بادام

اگرچه روغن بادام به اندازه مغز بادام کامل از نظر مواد مغذی غنی نیست ، اما فواید غذایی دارد

ارزش غذایی بادام

در مراحل زیر  1 قاشق غذاخوری (14 گرم) روغن بادام ذکر شده است.

  • کالری: 119
  • چربی کل: 13.5 گرم
  • چربی اشباع شده: 1.1 گرم
  • چربی اشباع نشده: 9.4 گرم
  • چربی غیر اشباع پلی: 2.3 گرم
  • ویتامین E: 26٪ از RDI
  • فیتواسترول ها: 35.9 میلی گرم

روغن بادام منبع عالی ویتامین E است و حاوی مقدار کمی ویتامین K است.

بیشتر فواید سلامتی مربوط به روغن بادام از مقدار بالای چربی های سالم ناشی می شود.

تجزیه اسیدهای چرب

در اینجا نسبت اسیدهای چرب موجود در روغن بادام آورده شده است:

  • چربی اشباع نشده: 70٪
  • چربی غیر اشباع پلی: 20٪
  • چربی اشباع شده: 10٪
  • ·         مزایای احتمالی روغن بادام برای سلامتی

 

 

رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است ، از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و چاقی

رژیم های غذایی حاوی چربی های اشباع نشده غیرمترقبه همچنین با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان آندومتر ارتباط دارد و حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

در حقیقت ، یک بررسی اخیر بر روی 24 مطالعه شامل 1460 نفر نشان داد که رژیم غذایی حاوی چربی های اشباع نشده موثرتر از رژیم پر کربوهیدرات برای کاهش وزن است

تصور می شود که بادام کامل به کاهش فشار خون وکاهش وزن و سطح کلسترول کمک می کند و همچنین روغن بادام می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند

روغن بادام از 70٪ چربی اشباع نشده غیر اشباع تشکیل شده است ، که در مورد تأثیرات آن بر سلامت قلب تحقیق شده است.

نشان داده شده است که چربی های اشباع نشده باعث افزایش سطح کلسترول خوب HDL می شود.

HDL نوعی پروتئین است که کلسترول را از رگ ها دور کرده و به کبد منتقل می کند و در آنجا تجزیه و از بدن دفع می شود. نشان داده شده است که سطح سالم کلسترول HDL به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند

همچنین نشان داده شده است که بادام و روغن بادام هر دو میزان کلسترول LDL "بد" و کلسترول کل را پایین می آورند

سطح بالای کلسترول LDL و کلسترول تام از عوامل خطرزای بیماری های قلبی محسوب می شوند. کاهش این سطح می تواند به سلامت قلب کمک کند.

در یک مطالعه کوچک ، یک رژیم غذایی غنی از روغن بادام به طور قابل توجهی سطح LDL و کلسترول کل را کاهش داد ، در حالی که کلسترول HDL را 6٪ افزایش داد

آنتی اکسیدان زیادی دارد

برای کنترل قند خون مفید باشد

وقتی رژیم کم کالری میگیرید ، به کاهش وزن کمک میکند

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

1. ترکیب چای سیاه و چای سبز

چای سبز و سیاه حاوی کافئین هستند که رگ های خونی ریز پوست اطراف چشم را محکم می کند . چای کافئین دار همچنین حاوی تانن هایی است که گردش خون را تحریک می کنند. 

مواد لازم:

  • 2 عدد چای کیسه ای سبز و سیاه
  • 1 لیوان آب 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

کیسه های چای را در یک لیوان آب داغ قرار دهید و سپس آنها را برداشته و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شوند و به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشمانتان بگذارید.

انجام این کار هفته ای یک یا دو بار در هفته می تواند به سفت شدن پوست زیر چشم کمک کند و همچنین دارای مزایای تسکین دهنده است. 

2. چای بابونه:

چای بابونه کافئین ندارد اما دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی است.بابونه همچنین باعث احیای چشم های خسته ، پف کرده و قرمزی آن نیز می شود. 

مواد لازم:

  • 2قاشق غذاخوری بابونه
  • 1فنجان آب داغ 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

بتدا بابونه را دم کنید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شوند و به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشمانتان بگذارید. 

 

3. سفیده تخم مرغ

این ماسک برای سفت شدن پوست زیر چشم و رفع پف و خستگی عالی است و گردش خون را تحریک می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد. 

مواد لازم:

  • 1عدد سفیده تخم مرغ
  • 1قاشق غذاخوری گلاب
  • مقداری خیار رنده شده 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا سفیده تخم مرغ را به قدری هم بزنید تا فومی شکل شود و سپس گلاب و خیار را به آن بیفزایید و زیر چشمانتان اعمال کنید و بعد از 10-15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. 

4. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا حاوی 18 اسید آمینه ضروری است و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی می باشد. با مرطوب کردن پوست، می تواند به تسکین چشم های خسته کمک کند و همچنین ممکن است باعث کاهش چین و چروک شود. 

مواد لازم:

  • 1 عدد برگ آلوئه ورا 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا ژل آلوئه ورا را استخراج کنید و سپس آن را اطراف چشمانتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه شستشو دهید.  

5. گلاب:

گلاب حاوی ویتامین C و A و همچنین فلاونوئیدها است. این ماده قابض طبیعی با خواص ضد التهابی است و همچنین جوان کننده و طراوت بخش است. 

طرز تهیه و طریقه استفاده:

مقداری گلاب را اطراف چشمانتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. 

 

6. فندق

فندق یک قابض عالی است که اغلب برای کاهش تورم و قرمزی استفاده می شود و برای رفع خستگی چشم نیز بسیار تاثیرگذار است. 

مواد لازم:

  • 4تا 5 عدد فندق
  • 1 فنجان آب 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا فندق را به خوبی خرد و آرد مانند کنید و با کمی آب ترکیب نمایید تا ماسکی یکدست حاصل شود و سپس آن را اطراف چشمهایتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. 

7. آب سرد

هر گاه احساس کردید که چشمانتان خسته است، آنرا با آب سرد شستشو دهید و دقت کنید که فشار بیش از حد وارد نکنید .آب سرد همچنین باعث کاهش قرمزی و تورم می شود. 

8. قاشق سرد

اگر طرفدار آب سرد نیستید، دو عدد قاشق را در یخچال قرار دهید و صبح ها روی چشمانتان اعمال کنید که همان تأثیر آب سرد را به همراه خواهد داشت. 

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/g14417



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()