نوشته شده توسط : saadat0011

 

 

 

 

بسیاری از مردم برای داشتن پوستی شفاف مشکل دارند. روش های شفاف سازی پوست بسته به نوع پوست افراد متفاوت است. به طور کلی، افرادی که با آکنه یا لک دست و پنجه نرم می کنند، پوستی خشک، چرب یا ترکیبی از این دو دارند.

نکات مراقبت از پوست متعددی برای انواع پوست وجود دارد، و همچنین نکات کلی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را امتحان کنند. هر کسی که در مورد روال مراقبت از پوست خود مطمئن نیست باید برای مشاوره بیشتر با یک متخصص پوست مشورت کند.

برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

نکات عمومی مراقبت از پوست
 
 
مردی که از کرم ضدآفتاب استفاده می کند، این روشی است که می تواند پوستی شفاف داشته باشددر پینترست به اشتراک بگذاریداستفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به محافظت از پوست چرب در برابر نور خورشید کمک کند.

ممکن است افراد بخواهند این نکات کلی را برای شفاف شدن سریع پوست امتحان کنند.

از ایجاد جوش اجتناب کنید

جوش نشان دهنده چربی، سبوم و باکتری به دام افتاده است. همچنین نشانه ای از کارکرد مکانیسم طبیعی شفابخش بدن است.

کندن جوش این روند بهبودی را مختل می کند. علاوه بر این، مایعات آزاد شده، پوست اطراف را در معرض باکتری های مشابه قرار می دهند و خطر ایجاد جوش های اضافی را افزایش می دهند.

جوش های آشکار ممکن است به جای زخم دائمی نیز منجر شود. در صورت امکان، از ایجاد جوش اجتناب کنید. در صورت تخلیه، محل را تمیز نگه دارید.

دو بار در روز و دوباره بعد از تعریق بشویید

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که افراد دو بار در روز و سپس دوباره بعد از تعریق شستشو دهند. باقی ماندن عرق روی پوست و خشک شدن آن می تواند آکنه را بدتر کند، بنابراین بهتر است پوست را در اسرع وقت بعد از تعریق بشویید.

از دست زدن به صورت خودداری کنید

لمس صورت با دست می تواند کثیفی، روغن و باکتری را روی پوست رسوب کند و منجر به جوش شود.

مرطوب کنید

همه انواع پوست می توانند بعد از شستشوی روزانه صورت از رطوبت رسانی بهره مند شوند. مرطوب نگه داشتن صورت ممکن است به کنترل تولید سبوم و جلوگیری از آسیب عناصر خارجی کمک کند.

موثرترین مرطوب کننده در هر مورد بسته به نوع پوست فرد متفاوت است. هر کس مطمئن نیست که چه مرطوب‌کننده‌هایی برای آن‌ها کار می‌کنند، باید با متخصص پوست تماس بگیرند.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید به پوست آسیب می رساند. استفاده از کرم ضد آفتاب هر زمان که در خارج از منزل هستید می تواند به محافظت از پوست در برابر این اشعه های مضر کمک کند.

روی محصولات ملایم تمرکز کنید

افرادی که به مراقبت بیشتری برای پوست خود نیاز دارند، معمولاً متوجه می شوند که نسبت به محصولات ملایم واکنش بهتری نشان می دهند که کمتر احتمال دارد پوست را تحریک کنند. محصولاتی که معمولا پوست حساس را تحریک می کنند عبارتند از:

  • محصولات مبتنی بر الکل
  • تونرها
  • اسکراب ها
  • قابض ها

نسخه های ملایم و ضد حساسیت این محصولات وجود دارد. با این حال، هنوز مهم است که ناحیه کوچکی از پوست را برای واکنش‌ها قبل از استفاده از هر محصولی در ناحیه وسیع‌تری آزمایش کنید.

از آب گرم خودداری کنید

دوش گرفتن، حمام کردن، یا شستن دست ها و صورت با آب بسیار داغ می تواند پوست را خشک یا آسیب برساند. افرادی که بعد از حمام متوجه خشکی پوست می شوند می توانند به جای آن از آب ولرم استفاده کنند.

از وسایل پاک کننده ملایم استفاده کنید

لایه برداری برای کمک به شستن سلول های مرده پوست مهم است، اما برخی از دستگاه ها می توانند بیش از حد ساینده باشند و در واقع ممکن است به پوست آسیب برسانند. ابزارهایی مانند پارچه های شستشو، اسفنج های خشن یا لوفا ممکن است برای پوست بیش از حد زبر باشند و باعث آسیب و تحریک شوند.

برخی از گزینه های ظریف مانند برس های تمیز کننده نرم وجود دارد. روش دیگر، استفاده از انگشتان تمیز برای ماساژ دادن یک پاک کننده روی صورت ممکن است به جلوگیری از تحریک اضافی کمک کند.

از داروهای موضعی استفاده کنید

داروهای موضعی ممکن است به افراد با انواع پوست کمک کند تا آکنه را کنترل کنند. چندین محصول دارویی مختلف در دسترس هستند، از جمله:

  • بنزوئیل پراکسید، با یا بدون مواد دیگر، مانند آنتی بیوتیک ها
  • اسید سالیسیلیک
  • رتینوئیدهای موضعی، مانند ترتینوئین
  • داپسون که ترکیبی ضد التهاب و آنتی بیوتیک است
  • اسید آزلائیک برای باز کردن منافذ

هیدراته بمانید

تمام سلول های بدن به آب نیاز دارند. سلول های پوست به محیط نزدیک تر هستند و بنابراین ممکن است بیشتر در معرض خطر از دست دادن رطوبت خود در برابر عناصر قرار گیرند. نوشیدن آب در طول روز ممکن است به حفظ سلامت سلول های پوست کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

خوردن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی برای بدن به عنوان یک کل مهم است و همچنین ممکن است برای پوست مفید باشد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی مختلف و منابع پروتئین بدون چربی ممکن است به تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست برای سالم ماندن کمک کند.

افرادی که به دنبال شفاف نگه داشتن پوست خود هستند ممکن است بخواهند غذاهای خاص دردسرساز مانند شیر لبنیات را حذف کنند. یک بررسی در Clinical Nutrition نشان داد که بین شیر و آکنه رابطه مثبت وجود دارد. برخی معتقدند که این پیوند به دلیل ترکیبات رشد و هورمون هایی است که شیر حاوی آن است.

با این حال، هر فردی ممکن است غذاهای محرک متفاوتی داشته باشد که علائم آنها را بدتر می کند.

 

محصولات دارویی برای آکنه را در نظر بگیرید

در حالی که محصولات ملایم و طبیعی می توانند به مدیریت پوست کمک کنند و ممکن است به جوش های جزئی کمک کنند، افرادی که آکنه های مداوم یا شدید دارند باید به متخصص پوست مراجعه کنند تا در مورد گزینه های دارویی صحبت کنند. گزینه های دارویی بسته به نوع پوست و شدت آکنه متفاوت خواهد بود.

از محصولات آرایشی طبیعی استفاده کنید

گاهی اوقات، محصولات آرایشی می توانند جوش ها را تشدید کنند. تغییر به محصولات آرایشی طبیعی یا محصولاتی که برای تنفس منافذ طراحی شده اند ممکن است به کاهش جوش های ناشی از آرایش کمک کند.

همچنین مهم است که هر شب تمام لوازم آرایش را پاک کنید و هر برس یا ابزار آرایشی را مرتب تمیز کنید.

تغییر سبک زندگی

اگرچه شواهد تا حد زیادی حکایتی است، برخی از تغییرات سبک زندگی نیز ممکن است به حفظ تعادل پوست کمک کند. تغییرات سبک زندگی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • هر شب یک شب استراحت کامل داشته باشید
  • اجتناب از سیگار
  • کاهش یا حذف قند اضافی
  • اجتناب از غذاهای سرخ شده

استرس را کاهش دهید

همچنین مهم است که در صورت امکان استرس را به حداقل برسانید. نویسندگان مقاله ای در سال 2017 اشاره کردند که آکنه ولگاریس یکی از شایع ترین اختلالات التهابی پوست است.

آنها همچنین ارتباط بین استرس و آکنه را برجسته می کنند و بیان می کنند که استرس می تواند ترکیبات التهابی را در بدن افزایش دهد. احساسات شدید خشم یا استرس عاطفی ممکن است منجر به بروز آکنه یا بدتر شدن علائم شود.

به همین دلیل، یافتن راه هایی برای کاهش استرس برای کمک به کنترل آکنه بسیار مهم است. تکنیک های مدیریت استرس عبارتند از:

  • ورزش منظم
  • گرفتن ماساژ یا طب سوزنی
  • درگیر شدن در تمرینات آرامش بخش، مانند مدیتیشن یا تمرینات تنفسی
  • انجام فعالیت های حرکتی، از جمله یوگا و تای چی

فعالیت های کاهش دهنده استرس نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برخی از مردم ممکن است از پیاده روی در جنگل لذت ببرند، در حالی که دیگران ممکن است برای مثال نوشتن در یک مجله را ترجیح دهند.

 

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر در معرض آکنه و جوش هستند. پوست چرب بیش از حد سبوم ایجاد می کند و ممکن است ظاهری براق داشته باشد. برخی از نکات کلی برای پوست چرب عبارتند از:

از پاک کننده های بدون روغن استفاده کنید

افرادی که پوست چرب دارند می توانند به دنبال یک پاک کننده طبیعی و بدون چربی باشند که به تجزیه و شستن سبوم اضافی بدون اضافه کردن چربی بیشتر به پوست کمک کند. تعدادی پاک کننده ملایم به طور خاص برای پوست های مستعد آکنه در دسترس هستند.

روزانه موها را بشویید

افرادی که پوست چرب دارند نیز ممکن است پوست سرشان چرب باشد. این روغن اضافی می تواند به صورت حرکت کند و جوش ها را تحریک کند. شستن روزانه موها ممکن است به کنترل چربی و کاهش جوش ها کمک کند.

از تونر استفاده کنید

افرادی که پوست چرب دارند و مستعد آکنه هستند ممکن است از استفاده از یک تونر ملایم برای کمک به باز کردن منافذ سود ببرند. محصولات حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک ممکن است به تعادل pH پوست و شفاف نگه داشتن منافذ کمک کنند.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

پوست چرب نیز ممکن است نسبت به نور خورشید واکنش بیشتری نشان دهد. استفاده از ضد آفتاب در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است به کاهش این واکنش کمک کند. با این حال، یافتن کرم‌های ضدآفتاب بدون روغن یا مواد دیگری که به مسدود شدن منافذ کمک می‌کنند، مهم است.

 

نکاتی برای افرادی که پوست مختلط دارند

افرادی که پوست مختلط دارند علاوه بر نواحی چرب تر، باید از لکه های خشک پوست نیز مراقبت کنند، مانند ناحیه T، که ناحیه ای چرب است که بالای ابروها و پایین بینی تا چانه کشیده شده و شکل T را ایجاد می کند.

استفاده از دو پاک کننده صورت را در نظر بگیرید

پاکسازی صورت برای افرادی که پوست مختلط دارند می تواند مشکل ساز باشد. در حالی که برخی ممکن است به پاک کننده صورت طراحی شده برای پوست چرب پاسخ خوبی دهند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که این کار باعث خشکی بیش از حد برخی از تکه های پوست می شود.

افرادی که پوست مختلط دردسرساز دارند ممکن است متوجه شوند که استفاده از یک پاک کننده ملایم عمومی روی صورت و سپس یک پاک کننده کاهش دهنده چربی در هر ناحیه چرب به تعادل پوست کمک می کند.

از کاغذهای لکه دار استفاده کنید

استفاده از کاغذهای لکه دار برای لکه های چرب ممکن است به تعادل موقت پوست مختلط کمک کند و مدیریت آن را آسان تر کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم منجر به بروز آکنه در این نواحی کمک کند.

 
 
 
نکاتی برای افرادی که پوست خشک دارند

پوست خشک به طور طبیعی چربی کمتری تولید می کند که می تواند شادابی پوست را کاهش دهد.

افرادی که پوست خشکی دارند ممکن است همچنان با آکنه دست و پنجه نرم کنند، این آکنه ممکن است در صورت استفاده از مرطوب کننده نامناسب یا اضافه کردن روغن بیش از حد به صورت خود برای مقابله با حالت طبیعی پوست ظاهر شود.

نکات زیر برای مراقبت از پوست خشک است:

یک مرطوب کننده ملایم پیدا کنید

رطوبت برای پوست خشک ضروری است، اما مهم است که منبع رطوبتی پیدا کنید که منافذ را مسدود نکند. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که پوست آنها به خوبی به روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن نارگیل واکنش نشان می دهد .

از شستشوی ملایم استفاده کنید

پیدا کردن یک شستشوی ملایم که پوست را از روغن های طبیعی پاک نکند برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم است. شاید بهتر باشد که یک فرد با یک متخصص پوست کار کند تا بهترین پاک کننده ملایم پوست خود را پیدا کند

 

لینک کوتاه :   http://gg.gg/11wwxc



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

 

 

 


مژه های حجیم در همه جا مورد توجه قرار گرفته اند. از ژاکلین فرناندز گرفته تا کایلی جنر، افراد مشهور عاشق ترند مژه های درشت هستند و مژه هایی با شهوت فراوان به ما می دهند. شما نیز می‌توانید مژه‌های زیبا، پرپشت و بلندی داشته باشید و با تمام شکوه و عظمت آن‌ها را با این درمان‌های خانگی بی‌سر و صدا بزنید


کره شی باتر حاوی ویتامین A و ویتامین E است که با تغذیه فولیکول های مو مژه های شما را تقویت کرده و رشد آنها را افزایش می دهد.

روش کاربرد:

کره شیا را روی نوک انگشتان خود بمالید و سپس آن را به آرامی روی مژه ها ماساژ دهید. این روش را هر روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و صبح چشمان خود را بشویید. مژه های شما قوی تر و پرپشت تر می شوند

 

روغن کرچک یک محرک رشد مو شناخته شده است. اسیدهای چرب طبیعی موجود در روغن کرچک به بلندتر و ضخیم تر شدن مژه های شما کمک می کند.

روش کاربرد:

روغن کرچک را با احتیاط با نوک کیو روی مژه ها بمالید . بگذارید یک شب بماند، صبح آن را بشویید. این رسم را هر روز دنبال کنید و ظرف چند هفته متوجه افزایش چشمگیر حجم و طول مژه های خود خواهید شد

 

هر سه روغن فوق العاده غنی از پروتئین و مواد معدنی هستند و می توانند اثرات شگفت انگیزی بر روی مژه های شما داشته باشند. محتوای پروتئین بالا در روغن زیتون باعث رشد مو می شود در حالی که خواص مغذی موجود در روغن نارگیل و بادام، مژه های شما را ابریشمی و صاف نگه می دارد و از شکستن آن جلوگیری می کند.

روش کاربرد:

روغن ها را با هم مخلوط کنید و مخلوط را به آرامی روی مژه هایتان بمالید. بعد از 3-4 ساعت آن را بشویید. شما می توانید از این معجون رشد مژه روزانه و در هر زمانی از روز استفاده کنید

 

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و رشد موهای مژه را احیا می کند و آنها را بلند ، متراکم و قوی می کند.

روش کاربرد:

یک فنجان چای سبز را با استفاده از برگ های چای یا یک کیسه چای و یک فنجان آب گرم دم کنید. پس از سرد شدن چای، آن را روی مژه ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. بقیه را در یخچال بگذارید و تا 3 روز آینده از معجون استفاده کنید اما نه بیشتر از آن

 

ویتامین C و A موجود در لیمو به عنوان محرک رشد مو عمل می کند. روغن زیتون باعث رشد و تغذیه مژه ها از ریشه می شود.

روش کاربرد:

صبح پوست لیمو (یک عدد لیمو) را در روغن زیتون خیس کنید. این ترکیب را شب ها قبل از خواب روی مژه های خود بمالید

 


یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش رشد مژه استفاده از ژله نفتی است. این یک نرم کننده و آبرسان عالی است که به رشد سریع مژه های شما کمک می کند.

روش کاربرد:

روزانه ژله نفتی خالص را روی مژه های خود بمالید و آن را روی پلک ها نیز بمالید. این کار را هر روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا چشمانتان تسکین یابد و مژه های پرپشت تری داشته باشید

 

مژه های ضعیف را احیا می کند، گردش خون را در فولیکول های مو افزایش می دهد و رشد مژه های جدید را تحریک می کند.

روش کاربرد:

یک کپسول ویتامین E بگیرید، کپسول را سوراخ کنید و روغن را روی مژه هایتان بمالید. شما می توانید این کار را در هر زمانی از روز انجام دهید. مژه ها چربی را جذب می کنند. همچنین می توانید این روغن را قبل از ریمل زدن بمالید تا از جمع شدن و شکستن مژه ها جلوگیری کنید. سعی کنید روی ریمل های حاوی ویتامین E سرمایه گذاری کنید تا مژه هایتان قوی و بلند بماند

 

لینک کوتاه:  http://gg.gg/11u5rl



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()