نوشته شده توسط : saadat0011

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این بخش از سلامت پوست و مو آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

10 باید و نباید برای زیبایی پوست صورت

1. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود میکند.آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید:لایه برداری پوست را فراموش کنید.، حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند.اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود ، شما همچنین می توانید از ماسک پودر گردو و ماست ،برای شفافیت پوست استفاده کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب یک روش برای زیبایی پوست صورت

2. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب "noncomedogenic" یا "nonacnegenic" را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

3. شما چه چیزی می خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

4. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا ،گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج،از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

5. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود - و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

نباید:"قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید"، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست "برای پوست خشک، از پاک کننده های خفیف غیر الکلی استفاده کنید.مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند. "

6. آب درمانی :

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . "

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

7. خداحافظ آکنه:

باید:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید:به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر عینک آفتابی یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

8. اسکراب های دوست دار پوست صورت :

باید:استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند.ندی گورجا،در هنر زندگی، می گوید:"سودارزان کریا ،یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش ، کمک می کند تا استرس از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. "

9. اسپای روزانه:

باید:یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید "برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید "

نباید:فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است - از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

بعد از 20 دقیقه چه چیزی دارید؟ پوست زیبا و آرامش .

با عادت های سالم پوست صورت زیبایی داشته باشید

10. عادت های سالم:

باید:وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر میشود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب میکند .تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید:فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید ؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.

لبخند زیبا داشته باشید !

در حالیکه انرژی و وقت زیادی را صرف ظاهر خود میکنیم، فراموش میکنیم که شادی درونی مان را بیان کنیم "نگه داشتن یک لبخند روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست کمک می کند.

مردم ممکن است بگویند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر میرسید.

 

شورت لینک: https://yun.ir/cxm7ka

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

آکنه، چین و چروک ، اسکار و حلقه های تیره زیر چشم ،می توانند کابوس هر کسی باشند این مشکلات نه تنها زیبایی صورت شما را از بین می برند ، بلکه به پوست نیز آسیب می رسانند. مجموعه ای از محصولات پوست و زیبایی مدعی هستند که، آکنه و اسکار را همانند حلقه های سیاه و چروک ها درمان می کنند که البته برخی از آنها توسط افراد متخصص تهیه می شوند و موثر نیز هستند ولی اگر هزینه برایتان مقدور نیست می توانید در کابینت های آشپزخانه کمی جست و جو کنید.

ماسک زردچوبه

در آنجا می توانید چندین ماده پیدا کنید که برای پوست آسیب دیده شما مفید هستند، یکی از متریال های اصلی ماسکی که بتواند برای رفع مشکل پوستی شما مفید باشد زردچوبه است که طبق دستور گفته شده در این بخش از سلامت  به راحتی می توانید از ماسک صورت زردچوبه برای درمان آکنه، چروک، اسکار و حلقه های تیره استفاده کنید.

 

فواید بینظیر ماسک زردچوبه برای جای جوش و چین و چروک

این ادویه زرد خواص آنتی اکسیدانی دارد که به مبارزه با آسیب های به وجود آمده بر اثر رادیکال های آزاد ، کمک می کند و مسیر را برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص آماده می کند، همچنین زردچوبه در درمان آکنه، چروک، اسکار و حلقه های سیاه ، خیلی موثر است.

زردچوبه خواص آنتی باکتریایی دارد که به کشتن باکتری های آکنه که دلیل به وجود آمدن آکنه است، کمک می کند علاوه بر این زردچوبه خاصیت ضد التهابی نیز دارد که موجب کاهش التهاب و درد می شود.

همگام با زردچوبه ، سایر مواد موجود در آشپزخانه که باعث داشتن پوستی سالم و بی عیب می شوند، عسل ، روغن نارگیل و ماست هستند ؛ عسل برای مرطوب کردن پوست عالی است. عسل همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که التهاب و قرمزی اطراف آکنه را کاهش می دهد. همچنین می تواند اسکار ناشی از آکنه را درمان کرده و پوست را نرم و صاف کند.

روغن نارگیل علاوه بر خواص آنتی باکتریایی ، خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد که برای پوست مفید است ؛ این ماده ، برای حفظ ظاهر جوان پوست و محو کردن اسکار و لکه ها عالی است.

ماست حاوی اسیدلاکتیک است که می تواند سلول های مرده پوست را که با نشانه های پیری مانند چین و چروک در ارتباط هستند، بزداید. ماست همچنین به حفظ PH پوست نیز کمک می کند.

اگر این ماسک صورت زردچوبه به طور منظم استفاده شود، می تواند این مشکلات رایج پوست، که پیر و جوان را آزار می دهد برطرف کند.

وسایل مورد نیاز برای تهیه ماسک خانگی برای درمان آکنه، چروک و جای جوش:

  • پودر زردچوبه ارگانیک:1 تا 3 قاشق چایخوری
  • ماست:1 قاشق غذاخوری
  • عسل خام:1 قاشق چایخوری
  • روغن نارگیل فرابکر:1 قاشق چایخوری
  • قاشق های اندازه گیری
  • کاسه

مراحل تهیه ماسک دست ساز زردچوبه برای رفع عارضه های پوستی:

1. یک قاشق غذاخوری ماست بدون آب را داخل کاسه بریزید.

2. عسل را به آن اضافه کنید.

3. سپس روغن نارگیل فرابکر را به کاسه بیافزایید.

4. در نهایت، زمان اضافه کردن زردچوبه فرا رسیده است.

5. همه مواد را با هم مخلوط کنید.

محصول نهایی شما باید یک خمیر بدون توده و دارای بافت نرم باشد.

طرز استفاده از ماسک زردچوبه فوق العاده:

  1. در ابتدا ، صورت را عمیقا بشویید و به آرامی خشک کنید.
  2. به کمک انگشتان تمیز و یا فرچه آرایشی ، ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند.
  3. در آخر ، ماسک را با آب ولرم بشویید.
  4. یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا از داشتن پوستی بی عیب و نقص لذت ببرید.

نکات تکمیلی و مفید برای استفاده از ماسک زردچوبه:

  • برای جدا کردن آب ماست، ماست را داخل پارچه کتان بریزید و برای 3 تا 4 ساعت بالای یک کاسه آویزان کنید، این ماست بافت غلیظ تری دارد.
  • همیشه قبل از تماس دست با صورت، دستهایتان را بشویید.
  • در برابر وسوسه فشار دادن آکنه ، مقاومت کنید. فشار دادن مداوم باعث افزایش التهاب می شود. اسکار بر اثر از دست دادن کلاژن به دلیل التهاب، به وجود می آید.
  • نورآفتاب ، شرایط را بدتر می کند. بنابراین دور ماندن از نور خورشید ایده خوبی به نظر می رسد. از یک ضد آفتاب با Spf 30 یا بیشتر استفاده کنید.
  • اگر مجبورید در طول روز بیرون بروید، با پوشیدن لباسهای آستین بلند، شلوار و کلاه های لبه دار پهن از پوست خود محافظت کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و برای داشتن پوستی سالم به میزان کافی آب بنوشید.
  • زیاد آرایش نکنید و هرگز قبل از پاک کردن آرایش به رختخواب نروید.
  • دو بار در روز پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید.
  • خواب کافی به میزان 7 تا 8 ساعت در روز باعث شادابی پوست می شود.


شورت لینک: https://b2n.ir/f72643


:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

 

1.  مبارزه با خستگی مفرط:

غلظت کم روی در خون با بسیاری از علائم سندرم خستگی مزمن مرتبط است (مثلا خستگی، افسردگی و مشکل در تمرکز). یک مطالعه نشان داد که میزان روی در افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) به طور معنی‎ داری پایین‎ تر از گروه کنترل بود و شدت علائم آن با سطح روی در خون رابطه ‎ی منفی دارد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که روی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، ممکن است در کاهش علائم CFS موثر باشد.

التهاب روده (ناشی از نشت روده) در افراد مبتلا به CFS شایع است. در یک مطالعه درمان نشت روده با ترکیبی از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از جمله روی در بیماران CFS موجب بهبود قابل‎ ملاحظه‎ ی علائم شد.

2. کنترل و پیش گیری از لخته شدن خون :

مطالعات انسانی نشان می دهند که روی در تنظیم فاکتورهای پروترومبوتیک (تشکیل لخته) و ضد ترومبوتیک (ضد لخته شدن) حاصل از پلاکت‎ها و مجرای خون ریه دخیل است.

هایئرزینسمیا (بالا بودن سطح روی در خون) می تواند باعث انعقاد خون شود در حالی که هایپوزینسمیا (پایین بودن سطح روی در خون) منجر به طولانی شدن مدت زمان لخته شدن خون می شود. هر دو حالت باعث اختلال در تجمع پلاکت ها و خونریزی غیرطبیعی می شود.

یک مطالعه نشان داد که بازگرداندن سطوح روی در مردان مبتلا به کمبود روی منجر به نرمال شدن تجمع عروق پلاکتی و زمان لخته شدن خون می شود.

3. بهبود نتیجه حاملگی:

پایین بودن سطح روی در خون با عوارض حاملگی (به عنوان مثال سقط خود به خودی، پره‎اکلامپسی، بارداری طولانی، زایمان زودرس و توسعه ‎ی غیرطبیعی جنین) مرتبط است. مطالعات نشان داده ‎اند که مکمل بارداری روی (در زنان مبتلا به کمبود روی یا زنان کم وزن) می تواند خطر رخ دادن زایمان زودرس را کاهش بدهد و از آسیب دیدن کودک جلوگیری کند.

یک مطالعه نشان داد که مادران هندی که قرص زینک دریافت کردند، دوره‎های بارداری طولانی ‎تر و نوزادانی با وزن بهتر داشتند. مطالعه‎ ی دیگری که روی زنان باردار (با سطوح پایین روی در خون‎شان) صورت پذیرفت، نشان داد که قرص زینک (25 میلی‎گرم در روز) در نیمه ‎ی دوم بارداری، وزن نوزادان را به طور قابل‎ توجهی افزایش داد.

4. بهبود سلامت زنان:

کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد تخمدان، بی‎نظمی قاعدگی و ناباروری شوند، مطالعات متعددی نشان داده ‎اند که مصرف خوراکی روی (همراه با مفتامیک اسید و به تنهایی) قادر به کاهش شدت و مدت زمان درد قاعدگی در زنان است.

این اثرات احتمالا ناشی از مهار پروستاگلاندین توسط روی در رحم است که منجر به کاهش گرفتگی دردناک در قسمت پایین شکم می شود. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‎کیستیک، مقاومت به انسولین ممکن است باعث افزایش تولید هورمون‎های آندروژن شود که همین می تواند منجر به طاسی، رشد موی بدن، دوره‎های نامنظم قاعدگی و ناباروری شود.

مطالعات نشان داده ‎اند که قرص زینک در زنان مبتلا به PCOS می تواند سطح انسولین را کاهش دهد و علائم بیماری را بهبود ببخشد (به عنوان مثال، رشد مو در بدن و طاسی).

سطح روی در خون زنان مبتلا به آندومتریوز (اختلالی که در اثر آن بافت داخل رحم در خارج از رحم رشد می کند) پایین است.

5. کمک به تسکین درد:

در برخی مطالعات حیوانی ثابت شده است که روی دارای خواص تسکین درد است. در موش‎های مبتلا به آسیب عصب سیاتیک، تزریق کلرید روی بسته به دوز مصرفی، به طور قابل ‎توجهی موجب کاهش پردردی (حساسیت شدید به درد) شد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، مطالعه‎ ی دیگری نشان داد که نمک دارای روی قادر است درد را در موش‎هایی که در معرض تعدادی از محرک‎های دردناک قرار دارند (مانند گرما و مواد شیمیایی تحریک‎ کننده) سرکوب کند.

در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی، روی میزان فرکانس و شدت دردِ گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که روی تا حدی درد ناشی از اتصال به گیرنده‎ی NMDA (به عنوان یک آنتاگونیست) را که در راه‎اندازی درد موثر است، تسکین می‎دهد.

6. کاهش اعتیاد به دخانیات:

مشخص شده که میزان روی در مصرف‎ کنندگان دخانیات پایین است، مطالعات انجام شده در موش‎ها نشان داد که روی باعث کاهش شدت وابستگی به مورفین (یک اپیوئید) می شود، در حالی که چنگالنده‎های روی باعث افزایش شدت علائم ترک می شوند.

بر اساس این نتایج، یک مقاله که مروری بر تحقیقات گذشته داشت، نشان داد که قرص زینک به علت اثرات کاهش درد روی و کم بودن سطح سمیت آن، می تواند در کاهش خطر اعتیاد در افرادی که برای تسکین دردهای مزمن مخدر مصرف می‎کنند، موثر است.

7. افزایش میزان حساسیت به طعم :

کمبود میزان روی، با کاهش قدرت چشایی همراه است. چنین تاثیری ممکن است به این دلیل باشد که گاستین (یا کربنیک آنهیدراز VI)، آنزیم وابسته به روی، زمانی که غلظت روی در بزاق کم است، چندان فعال نیست.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی حس چشایی (که با توجه به آستانه ‎ی تشخیص نمک ارزیابی شد) را در دختران نوجوان هندی (که اغلب کمبود روی هستند) افزایش داد.

8. جلوگیری از نابینایی و مشکلات مربوط به سلامت چشم:

بیماری ماکولار مربوط به افزایش سن، یکی از علل عمده‎ی بروز نابینایی در افراد مسن، ناشی از استرس اکسیداتیو است. مطالعاتی ثابت کرده اند که قرص زینک می تواند پیشرفت بیماری را با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به شبکیه کاهش دهد.

روی با جلوگیری از مرگ سلولی مویرگ‎های شبکیه و نئووسکولاریزاسیون (رشد عروق خونی جدید) می تواند از چشم‎ها در برابر رتینوپاتی دیابتی (که ممکن است منجر به نابینایی شود) محافظت کند.

این تاثیر روی به دلیل توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب (از طریق مهار NADPH اکسیداز و NF-κB) است که در پیشرفت رتینوپاتی دیابتی نقش مهمی دارند. شب‎کوری یکی از نخستین علائم کمبود ویتامین A است. یک مطالعه نشان داد که روی توانایی افزایش اثر ویتامین A را در بازگرداندن دید در شب زنان باردار (که دارای سطوح پایین روی هستند) دارد.

9. کمک به درمان اختلالت شنوایی:

کمبود روی با اختلال شنوایی در موش‎ها مرتبط است و می‎تواند با قرص زینک درمان شود. این نتیجه احتمالا در اثر خواص محافظتی روی در برابر سموم در ساختارهای گوش (مثلا حلزون گوش و دهلیز) است. چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، سطح روی در خون افراد مبتلا به وزوز گوش (صدای زنگ در گوش) پایین است. یک مطالعه گزارش داده ‎است که مصرف قرص زینک (50 میلی‎گرم در روز) به مدت دو ماه توانست شدت وزوز گوش را در 82٪ از بیماران کاهش دهد.

در مطالعه‎ی دیگری، مشخص شد که افزودن روی به کورتیکواسترون خوراکی، در مقایسه با مصرف کورتیکواسترون به تنهایی، با بهبودی بیش تری در علائم افراد مبتلا به کاهش شنوایی ناگهانی (ناگهانی ناشی از دلایل ناشناخته) همراه بود.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی قادر هستند میزان عفونت گوش میانی را در کودکان سالم مناطق کم درآمد کاهش دهند.

10. افزایش طول عمر انسان:

استرس اکسیداتیو فرآیند پیری را سریع تر می کند، روی یک عنصر کلیدی از سوپراکسید دیسموتاز Cu / Zn (Cu/Zn – SOD) است، نوعی آنزیم قدرتمند که رادیکال‎های سوپراکسید را خنثی می کند.

یک مطالعه نشان داد که کرم‎ها و موش‎هایی که به لحاظ ژنتیکی برای داشتن سطح بالایی از SOD دستکاری شده‎ اند طول عمر بیش‎تری داشته ‎اند. جهش در ژن SOD با بسیاری از بیماری‎های مرتبط با سن (مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و سرطان) همراه است.

التهاب نیز در روند پیری دخیل است. ثابت شده که قرص زینک در سالمندان به کاهش التهاب، استرس اکسیداتیو و میزان عفونت کمک می‎کند.

بنابراین روی، به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد می‎تواند طول عمر را افزایش دهد، به ویژه در سالمندانی که اغلب دچار کمبود روی هستند.

 

شورت لینک: https://yun.ir/abyph4



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

بهترین روغن ها برای آرتروز 

 این روغن ها می توانند به شما کمک کنند تا با التهاب مقابله کرده و چربی های سالم را تقویت کنید. 

وقتی برخی روغن ها بخشی از رژیم غذایی باشند که بر سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی تأکید دارند ، می توانند از بروز بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت [سمبل] برای بیماران مبتلا به آرتروز جلوگیری کنند. سارا هاس ، متخصص تغذیه ، سرآشپز و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، می گوید برخی از آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید (RA) و همچنین برخی سرطان ها کمک کنند. 

روغنهای توضیح داده شده 
همه روغنها مخلوطی از اسیدهای چرب هستند - غیر اشباع ، چند غیر اشباع و اشباع - و این نسبت این اسیدها است که سالم یا مضر بودن روغن یا چربی را تعیین می کند. 

هاس می گوید: "روغن ها و چربی های سالم مقدار بیشتری اسیدهای چرب اشباع نشده و میزان اسیدهای چرب اشباع کمتری نسبت به نمونه های سالم دیگر دارند." چربی های اشباع نشده - مونو و پلی - فواید بی نظیری برای سلامتی دارند. چربی های اشباع نشده می توانند به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) خون و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند ، که به نوبه خود می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. چربی های اشباع نشده چندگانه ممکن است کلسترول کل خون را کاهش دهد ، که همچنین به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. " 

در انتهای دیگر طیف چربی های اشباع شده مانند کره وجود دارد که در دمای اتاق جامد هستند و با سطح کلسترول ناسالم و بیماری های قلبی مرتبط هستند. این نوعی چربی است که باید در رژیم غذایی خود محدود کنید. 

بیشترین استفاده را از روغن های خود ببرید 
با درک بهترین کاربرد روغن ها ، که اغلب به نقطه دود آنها بستگی دارد ، بیشترین مزایای سلامتی را از آنها بگیرید. این دمایی است که روغنهای مختلف شروع به سیگار کشیدن و تجزیه می کنند و باعث از بین رفتن ترکیباتی می شود که به آنها فواید سلامتی می دهند. روغن های ریزتر با دود کم برای اکثر کاربردهای پخت و پز خوب نیستند زیرا پخت و پز مواد مغذی آنها را از بین می برد.  

روغن هایی را که دارای نقاط دود کم هستند برای غذاهایی که حرارت زیادی ندارند و یا نم نم باران روی سوپ و سبزیجات درست قبل از سرو را ذخیره کنید. 

ذخیره صحیح روغن ، طعم و ترکیبات مفید آنها را دست نخورده نگه می دارد. هوا ، گرما و نور باعث خراب شدن سرعت می شود و بیشتر آنها را باید در یک قفسه خنک و تاریک نگه داشت. برخی از روغن ها ، به ویژه روغن های غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده ، به سرعت از بین می روند و بهتر است قبل از استفاده در یخچال نگهداری شوند و به دمای اتاق برسانند. اگر روغن طعم یا بوی نامطبوعی دارد ، زمان نوشیدن یک بطری جدید است. 

این موارد برتر را برای روغن های سالم مرور کنید و یاد بگیرید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.
  • روغن آووکادو
    خرید روغن آووکادو
    این روغن سبز کم رنگ سرشار از چربی های اشباع نشده تک است که می تواند بیماری های قلبی و خطرات سکته را کاهش دهد. تحقیقات
    همچنین حاکی از آن است که روغن آووکادو دارای اثر ضد التهابی است و باعث کاهش CRP می شود. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین E. است

  • نکات آشپزخانه:
    روغن آووکادو دارای طعم ملایم و دود بالاتر از اکثر روغنهای گیاهی است ، بنابراین برای پخت و پز با حرارت بالا مانند سرخ کردن عملکرد خوبی دارد. در یخچال نگه دارید ، جایی که حدود شش ماه دوام می آورد. 


  • روغن زیتون
    خرید روغن زیتون
    روغن های زیتون با چربی های اشباع نشده و ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان غنی از اشباع نشده از بهترین چربی ها هستند که دارای بسیاری از خواص سلامتی هستند. روغن زیتون بسیار بکر ، کم تصفیه شده ، به جای اینکه با گرما یا مواد شیمیایی که خاصیت آن را تغییر می دهند ، تحت فشار مکانیکی قرار گیرد. این ماده حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی است - مانند پلی فنل ها ، اولئوکانتال ، اولئوروپئین ، هیدروکسی تیروزول و لیگنان ها - که با کاهش آسیب مفصلی در RA ارتباط دارند.

    نکات مربوط به آشپزخانه:
    هاس می گوید: "روغن فوق العاده بکر دارای دود کم است ، بنابراین برای پایان دادن به غذاها یا پانسمان بهتر است." "دود روغن زیتون بکر کمی بیشتر است ، و این باعث می شود انتخاب بهتری برای پخت و پز باشد." روغن زیتون نیازی به یخچال ندارد ، اما مدت طولانی تری به دور از گرما و نوسانات دما و حتی بیشتر در یخچال دوام می آورد. پس از باز شدن ، حدود شش ماه در قفسه و تا یک سال در یخچال نگهداری می شود. 

  • روغن دانه انگور

    این محصول جانبی تولید شراب که از دانه های انگور فشرده می شود ، سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و منبع خوبی از ویتامین E است. هاس می گوید ، این روغن به عنوان یک روغن همه کاره و دارای عطر و طعم خنثی است. 


    نکات مربوط به آشپزخانه: 
    روغن هسته انگور دارای دود متوسط ​​تا زیاد است و آن را برای سس سالاد ، ساتو و پختن مناسب می داند. در یخچال نگهداری کنید ، جایی که تا شش ماه در آن نگهداری می شود. 

  • روغن گردو

    این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده از جمله اسید آلفا-لینولئیک است که دارای مزایای قلبی عروقی و کاهش کلسترول هستند. این اسیدهای چرب همچنین می توانند سطح پروتئین واکنش پذیر C (CRP) را که اندازه گیری التهاب در سراسر بدن است ، کاهش دهند.


    نکات مربوط به آشپزخانه: 
    Haas می گوید برای حفظ فواید و طعم مغذی آن ، بهتر است این روغن ظریف را گرم نکنید. روغن گردو در کمتر از سه ماه ممکن است بد شود ، بنابراین آن را در یخچال نگه دارید.

  • روغن کانولا

    این روغن از نظر اسیدهای چرب اشباع کم است و منبع خوبی از چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع است. تحقیقات نشان می دهد که به کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی کمک می کند. 


    نکات مربوط به آشپزخانه:

     دود زیاد روغن کانولا به خوبی برای برنامه های پخت و پز با حرارت بالا مانند سات کردن کار می کند. در یک کابینت تاریک و خنک نگهداری کنید ، جایی که ماندگاری آن چهار تا شش ماه است.

 

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری ، از نظر علمی ثابت شده است که روغن آووکادو دارای فواید مثبت سلامتی برای تغذیه ، پوست و حتی به اندازه بیماری لثه است. مثل همه چیز ، اعتدال مهم است اما اگر می خواهید روغنهای معمولی را که استفاده می کنید جایگزین روغن آووکادو کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید ، ادامه دهید و آن را امتحان کنید!

این مورد را در خرید روغن آووکادو با کیفیت و خالص بودن آن حتما توجه کنید . برای اینکه خیالتان راحت باشد میتوانید برای خرید عمده روغن آووکادو با شرکت دکاموند شیمی به ادرس decamondchemistry.com در ارتباط باشید. دکاموند شیمی وارد کننده تخصصی روغن های آرایشی بهداشتی و خوراکی است . و میتوانید قبل از خرید از از مشاوره رایگان استفاده کنید.

 

منبع: canvas.mooc.upc.edu



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن آووکادو ( Avocado oil ):

خرید روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو 

در حالی که روغن آووکادو به دلیل کاربردهای آن در پخت و پز بیشتر شناخته شده است ، اما همچنین می تواند به مراقبت از پوست کمک کند. این روغن ماده سازنده انواع مختلفی از کرم ها ، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها است.

 هشت مزیت برای پوست

1. مرطوب و تغذیه می کند

علاوه بر ویتامین E ، روغن آووکادو حاوی پتاسیم ، لسیتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که می تواند پوست را تغذیه و مرطوب کند.

بیرونی ترین لایه پوست که به اپیدرم معروف است ، به راحتی این مواد مغذی را جذب می کند که به شکل گیری پوست جدید نیز کمک می کند.

2. التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند

آنتی اکسیدان و ویتامین ها در روغن اوکادو ممکن است کمک به درمان خشک، تحریک، و پوسته پوسته شدن پوست همراه با اگزما و پسوریازیس

یک فرد مبتلا به بیماری پوستی ممکن است بخواهد ابتدا تکه ای از پوست را آزمایش کند تا اطمینان حاصل کند که روغن باعث تحریک یا تشدید علائم آن نمی شود.

3. از بروز آکنه جلوگیری و معالجه می کند

روغن آووکادو هنگامی که برای مدت کوتاهی روشن بماند و با آب گرم شسته شود ، می تواند پوست را مرطوب نگه دارد بدون اینکه از آن روغن باقی مانده باشد. این ممکن است خطر آکنه را کاهش دهد .

روغن آووکادو نیز دارد اثرات ضد التهابیمنبع مورد اعتماد، که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه کمک کند.

4. ترمیم زخم را تسریع می کند

روغن آووکادو ممکن است به ترمیم سریعتر زخم ها کمک کند. یکی مطالعه سال 2013 منبع مورد اعتماددریافت که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو می توانند سنتز کلاژن را که فرآیند ایجاد بافت همبند جدید است ، تقویت کنند.

همچنین مشخص شد که اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو به کاهش التهاب در طی روند بهبود کمک می کند.

با این حال ، برای تعیین اینکه آیا از روغن آووکادو می توان برای درمان زخم ها استفاده کرد ، مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

5. پوست آفتاب سوخته را درمان می کند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آووکادو ممکن است به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کنند . با توجه به الف بررسی 2011منبع مورد اعتماد، ویتامین E ، بتا کاروتن ، ویتامین D ، پروتئین ، لسیتین و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن می توانند باعث بهبودی و تسکین پوست شوند.

دیگر مطالعات کوچک نشان داده اند که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک کند.

6. علائم پیری را کاهش می دهد

اولین علائم پیری معمولاً روی پوست ظاهر می شوند. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف چربی های مفید ، مانند آنهایی که در آووکادو یافت می شود ، می تواند به پوست در حفظ قابلیت ارتجاعی خود کمک کند.

با این حال ، محققان هنوز نتوانسته اند بررسی کنند که آیا استفاده از روغن آووکادو روی پوست همان اثر را دارد یا نه.

7. سلامت ناخن را بهبود می بخشد

در حالی که برخی از افراد برای بهبود ناخن های خشک و شکننده از روغن آووکادو استفاده می کنند ، اما شواهد علمی اندکی این مزیت را تأیید می کند.

با این حال ، استفاده از روغن های طبیعی برای نرم نگه داشتن ناخن ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی کمک کند.

8. سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

استفاده از روغن آووکادو به عنوان ماسک روی پوست سر میتواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی از پوست خشک و پوسته پوسته شدن کمک کند.

 

منبع: دکاموند شیمی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

بسیاری از افراد معتقدند که سروکله جوش‌ها، این زائده‌های پوستی آزاردهنده وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. اتفاقی که ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد. نظری درباره هم‌زمانی این اتفاقات نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل‌مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

 

ابتدا باید بدانید چرا جوش می‌زنیم

 

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی  کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.

 

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است. به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

 

ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که به‌طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می‌نامیم) را ایجاد می‌کند.

انواع جوش صورت یا آکنه را برای انتخاب راه درمان درست باید بدانید

همان‌طور که گفتیم وقتی غدد چربی پوست (که در انتهای فولیکول مو قرار دارند) بیش‌فعال شوند، جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. صورت، بالای کمر، سینه و شانه معولا بیشتر در معرض جوش زدن هستند‌. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

جوش‌های زیرپوستی کمودون‌ (Comedone)

کمودون یا به‌صورت مفرد، کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: جوش سر سفید و جوش سرسیاه.

سفت‌دانه یا پاپول (Papules)

سفت‌دانه یا پاپول برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. این جوش‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی هستند. لمس آنها ممکن است دردناک باشند.

پاسچول (Pustules)

این جوش‌ها برخلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به‌وضوح دیده می‌شود. قاعده این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. رنگ این چرک یا سفید است و یا زرد و معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده پوستی است.

ناب (Knobs)

از لحاظ ریخت‌شناختی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

کیست‌ (Cysts)

به‌راحتی روی پوست قابل‌تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه بزرگ‌تری دارند، دردناک‌اند و معمولا جایشان روی پوست باقی می‌ماند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان از راه‌های متداول درمان خانگی جوش صورت و آکنه استفاده کرد که آنها را با سرعت و به‌راحتی از بین می‌برند.

۱. استفاده از یخ برای جوشی که هنوز عفونی نشده

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به‌طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ روی پوست به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند که منقبض شوند و چربی اضافه و میکرب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه استفاده از یخ برای درمان جوش

  • یخ را در تکه‌ای پارچه بگذارید و روی بخشی که در حال جوش زدن است به‌مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس مرحله قبل را تکرار کنید.
  • ۲. درمان جوش صورت با عسل یا با ماسک دارچین عسل؛ افزایش سرعت بهبودی

 

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به‌عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به ازبین‌بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکرب‌ها کاهش پیدا می‌کنند، سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند. روش اول استفاده از خود عسل برای درمان جوش است.

نحوه‌ استفاده

  • یک اپلیکاتور پنبه‌ای استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و روی پوست بمالید؛
  • حداقل به‌مدت ۳۰ دقیقه پوست را به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم بشویید.

ماسک دارچین و عسل

نوع دیگر ماسک صورت برای جوش، ماسک عسل و دارچین است.

عسل و دارچین منبع آنتی اکسیدان ها هستند. مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر از بنزوئیل پراکساید و رتینول‌ها در کاهش آکنه مؤثرند. البته آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این مطالعات بررسی شده‌اند، از مشتقات ویتامین C هستند که در عسل یا دارچین یافت نمی‌شوند، مانند ویتامین B3، اسید لینولئیک (امگا ۶) و سدیم اسکوربیل فسفات (SAP)؛ اما با‌توجه‌به نتایج این مطالعات، می‌توان نتیجه گرفت که سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هم اثر مشابهی داشته باشند.

عسل و دارچین می‌توانند به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب کمک کنند که هر دو عامل ایجاد آکنه هستند.

با اینکه خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی عسل و دارچین می‌تواند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید باشد، هنوز هیچ مطالعه‌ای درباره توانایی آنها برای درمان کامل آکنه وجود ندارد.

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا خمیری‌شکل شود؛
  • بعد از اینکه صورتتان را تمیز شستید، ماسک را روی آن بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛
  • حالا صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید.
  • ۳. درمان جوش با آبلیموی تازه؛ درمان از دو جهت

  • یک راه معجزه‌آسا برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه است. آبلیمو به‌عنوان میکرب‌کش، ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌اش باعث می‌شود چربی‌های تجمع‌یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو راه‌های مختلفی وجود دارد.

    نحوه استفاده از آبلیمو برای درمان جوش صورت

    • پیش از خوابیدن، از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.
    • ۴. خمیردندان، راه‌حل جوش‌های آب‌دار

    • خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر بعد از یخ گذاشتن استفاده شود، سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

      نحوه استفاده از خمیردندان برای درمان سریع جوش صورت

      • قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند، کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند.
      • وقتی بیدار شدید، با آب سرد آن را بشویید. اگر قرار نیست خانه را ترک کنید، می‌توانید این کار را در میانه روز دوباره تکرار کنید.
      • برای اینکه این روش فایده‌ای داشته باشد، خمیردندان حداقل باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.
      • ۵. استفاده از مکمل خوراکی زینک با تاثیرات شگفت‌انگیز

      • زینک (روی) یک ماده مغذی ضروری برای رشد سلولی، تولید هورمون، سوخت و ساز و عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

        مطالعات نشان داده‌اند که زینک یکی از درمان‌های طبیعی برای جوش و آکنه است. تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که معمولا مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به آکنه، نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که مصرف زینک به‌شکل خوراکی، می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. در یک مطالعه روی ۴۸ نفر از افراد مبتلا به آکنه، از آنها خواستند تا روزی سه نوبت مکمل زینک بخورند. پس از هشت هفته، ۸۰ تا ۱۰۰٪ از آکنه در ۳۸ نفر از بیماران کاهش یافته بود.

        هنوز دُز مشخصی برای مصرف زینک برای درمان آکنه وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجه آکنه با مصرف ۳۰ تا ۴۵ میلی‌گرم زینک در هر روز به دست می‌آید. این مقدار بالاترین دُز توصیه‌شده برای هر روز است. بهتر است بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز زینک مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. زیاده‌روی در مصرف زینک، ممکن است باعث معده درد و تحریک روده شود.

      • ۶. بخور در مدت‌زمان مناسب برای خروج چربی‌ها و آلودگی‌های پوست

      • برای درمان سریع جوش بخور صورت را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به‌علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های جوش‌دار به همراه دارد.

        نحوه استفاده

        • یک ظرف بزرگ را با آب داغ پر کنید؛ سپس صورت خود را در نزدیکی دهانه ظرف قرار دهید، به‌طوری‌که بخار آب به پوست‌تان برسد.
        • به هیچ عنوان، پوست‌تان را در تماس با آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است منجر به سوختگی شود.
        • بخور را به‌مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/n03236

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011
روغن آووکادو روغنی است که از میوه آووکادو فشرده می شود. طعم ملایم و دود زیاد آن را به یک روغن پخت و پز محبوب تبدیل کرده است ، اما می توانید آن را به صورت خام نیز مصرف کنید. خرید روغن آووکادو از نظر کاربرد و ارزش غذایی بسیار شبیه روغن زیتون است. مانند روغن زیتون بسیار بکر ، روغن آووکادو فشرده سرد تصفیه نشده
است و برخی از طعم و رنگ میوه را حفظ می کند و باعث سبز مایل شدن آن می شود.
 
 
روغن آووکادو همچنین اغلب به عنوان مرطوب کننده مستقیماً روی پوست قرار می گیرد و در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یافت می شود. وقتی روغن برای کاربردهای خارجی تولید می شود ، معمولاً تصفیه و سفید می شود و به آن رنگ زرد کم رنگ می دهد.
 
اختلافات منطقه ای در محصولات آووکادو و فرآیندهای مختلف استخراج می تواند باعث ایجاد طعم متنوعی و تا حدودی مشخصات غذایی شود.
 
اطلاعات تغذیه
یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو حاوی:
 
کالری: 124
پروتئین: 0 گرم
چربی: 14 گرم
کربوهیدرات ها: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم
 
روغن آووکادو منبع خوبی برای
 
اسید اولئیک
ویتامین E
کلسترول HDL
روغن آووکادو همچنین منبع عالی لوتئین است . لوتئین یک کاروتنوئید است ، نوعی ویتامین است که به عنوان رنگدانه های زرد ، نارنجی و قرمز در گیاهان خاصی وجود دارد و به این میوه ها و سبزیجات رنگ می بخشد.
 
مزایای احتمالی روغن آووکادو برای سلامتی
روغن آووکادو یک روغن سالم برای قلب است ، دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که یک چربی اشباع نشده است. این ویتامین E است و همچنین به بدن کمک می کند ویتامین های دیگر محلول در چربی را جذب کند.
 
در حالی که تحقیقات در مورد مزایای احتمالی روغن آووکادو هنوز در مرحله آزمایش حیوانات است ، داده های فعلی نشان می دهد که این روغن می تواند مزایای زیر را فراهم کند:
 
کاهش کلسترول
 
روغن آووکادو دارای LDL یا کلسترول "بد" و HDL یا کلسترول "خوب" است. کلسترول HDL به بدن شما کمک می کند تا کلسترول LDL را که با سکته مغزی و همچنین بیماری های قلبی و شریانی مرتبط است ، از بین ببرد.
 
فشار خون پایین
 
مشابه روغن زیتون ، روغن آووکادو دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که نشان داده شده است که فشار خون را کاهش می دهد.
 
سلامت قلب
 
کلسترول پایین و فشار خون به سلامت قلب کمک کند کند ، اما روغن آووکادو همچنین می تواند به شما کمک کند تا فرآیند های التهابی مرتبط با خطر قلبی عروسی را معکوس کند. یک مطالعه نشان داد که موشهای که از قند تغذیه می شوند و به آنها مکمل روغن آووکادو می شود کمتر از موشهایی که بدون مکمل آنها را تغذیه می کند باعث می شود که حوادث قلبی انجام شود.
 
بهبود سلامت چشم و پوست
 
روغن آووکادو هم لوتئین و هم ویتامین E دارد که هر دو برای سلامتی چشم و پوست مهم است. به ویژه لوتئین برای محافظت در برابر بیماری ماکولای وابسته به سن ممنوع است که می تواند در اختلال بین المللی و حتی کوری شود.
 
کاهش علائم آرتروز
 
روغن آووکادو اتفاق می افتد که با روغن سویا ترکیب می شود ، ASU (Avocado Soy Unsaponifiables) ایجاد می کند. ASU گاهی توسط افراد مبتلا به آرتروز به عنوان یک درمان ضد التهابی جایگزین مصرف می شود که نتایج مثبتی داشته است.
خطرات احتمالی روغن آووکادو
مصرف روغن آووکادو تا حد خطرناک است ، اما قبل از انجام هر گونه تغییر در رژیم غذایی ، باید با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان یک ماده غذایی پرچرب ، باید به مقدار محدود خورده شود. علاوه بر این ، اگر نگران هر یک از موارد زیر باشید ، ممکن است بخارید از روغن آووکادو اجتناب کنید:
 
آلرژی آووکادو 
 
اگر به آووکادو حساسیت داشته باشید ، به روغن آووکادو نیز حساسیت داشته باشید. چه کسی به گرده توس یا وسیله ای برای لاتکس نیز حساسیت دارد ، به احتمال زیاد به آووکادو حساسیت دارد. در صورت داشتن هر یک از این شرایط قبل از مصرف روغن آووکادو با پزشک مشورت کنید.
 
تداخل دارویی
در صورت مصرف وارفارین (کومدین) از روغن آووکادو خودداری کنید. ثابت شده است که آووکادو اثر وارفارین را کاهش می دهد و خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
 
برای خرید روغن آووکادو اصل بهتر است قبل از خرید با کارشناسان شرکت دکاموند شیمی به صورت رایگان مشاوره کنید و با برطرف شدن ابهامات با خیال راحت خرید کنید
همچنین میتوانید به سایت شرکت دکاموند شیمی مراجعه نمایید و از بقیه محصولات دیدن فرمایید.
 
 
منبع: evernote.com


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

۲۰. پوست‌تان را لایه‌برداری کنید

وکسلر می‌گوید «به مرور زمان آنزیم‌های نرمال پوست دیگر کارآیی لازم برای حذف سلول‌های مرده را از دست می‌دهند، این سلول‌ها روی پوست باقی می‌مانند و مانع بازتاب نور از روی پوست می‌شوند.» نتیجه؟ رنگ پوست تغییر می‌کند و شادابی خود را از دست می‌دهد. می‌توان با لایه برداری پوست با استفاده از اسیدهای آلفاهیدروکسی مثل اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک روند حذف این سلول‌های پوستی مرده را سرعت بخشید. معمولا اکثر کرم‌ها حاوی این مواد هستند اما مقدار آنها بسیار کم است. کرم لایه‌برداری انتخاب کنید که حدودا ۸ درصد از این مواد داشته باشد. مقدار بیشتر این مواد در لایه‌بردارها می‌تواند به پوست آسیب برساند. دفعات اول پوست کمی می‌سوزد اما به مرور و با استفاده مدام از این کرم‌ها، پوست عادت می‌کند.

۲۱. عینک آفتابی بزنید

اگر دلتان یک عینک آفتابی تازه می‌خواهد ما بهانه‌اش را به دست‌تان خواهیم داد. مشخص شده است که عینک آفتابی بیشتر از کرم ضدآفتاب در جلوگیری از ایجاد خطوط زیر چشم و پیری پوست مثمرثمر است. دکتر امیری می‌گوید «پوست اطراف چشم‌ها از دیگر مناطق صورت نازک‌تر است و همیشه هم پیری پوست بیشتر خود را در چروک‌های اطراف چشم نشان می‌دهد، هر بار زیر نور آفتاب چشم‌های خود را جمع می‌کنید زمینه را برای ایجاد خطی تازه در زیر چشم مهیا می‌کنید.» پس برای خودتان یک عینک آفتابی خوب و به اندازه‌ی کافی بزرگ بخرید تا تمام منطقه‌ی اطراف چشم‌ را پوشش بدهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

۲۲. زیاد آب بنوشید

دکتر الیاز می‌گوید «آب سمومی که موجب التهاب و قرمزی می‌شوند از بین می‌برد. آب کافی، به انتقال مواد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست، و در نتیجه پیری زودرس می‌شود.» دکتر دی توضیح می‌دهد که آب، اسید هیالورونیک را که بطور معمول در پوست وجود دارد افزایش می‌دهد و پوست را شاداب نگه می‌دارد. بر اساس توصیه این دو متخصص باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب میل کنید. اگر فعالیت‌تان زیاد است یا در مناطقی با آب و هوای گرم‌تر زندگی می‌کنید حتما به آب بیشتری نیاز دارید. برای طعم دادن به نوشیدنی‌تان و تسکین پوست‌ می‌توانید یک جوشانده‌ی تسکین‌دهنده و ضدالتهاب مثل بابونه یا نعنا را هم امتحان کنید.

۲۳. غلات صبحانه میل کنید

اگر پوست شما خسته و کدر به نظر می‌رسد، احتمالا کمبود زینک دارید. دکتر وکسلر می‌گوید: «معمولا افراد تحت رژیم‌های لاغری یا کسانی‌ که در خوردن خوراکی‌های فرآوری شده افراط می‌کنند نمی‌توانند زینک کافی برای سلامت و درخشانی پوست‌شان دریافت کنند.» زینک به بهبود بافت آسیب‌دیده‌ی پوست و التیام التهاب کمک می‌کند. از طرفی باعث از بین رفتن جوش‌های پوستی، آکنه و تحریکات پوستی می‌شود. غلات صبحانه حدودا ۲۵ درصد نیاز روزانه به مواد مغذی و روی (زینک) را تأمین می‌کند و می‌تواند باعث سلامت پوست شود و کمک کند تا رنگ و روی شاداب‌تری داشته باشید.

۲۴. در استفاده از محصولات مراقبت پوست صبور باشید

همه‌ی ما همیشه برای رسیدن به هدف‌ عجله داریم و این موضوع درباره‌ی محصولات پوستی هم که استفاده می‌کنیم صدق می‌کند. اما مطمئن باشید اگر کمی صبور باشید به نتایج بهتری می‌رسید. پس هنگام استفاده از محصول پوستی چند روز زمان بدهید تا تأثیرات خود را نشان بدهد. و از چند محصول جدید با هم استفاده نکنید. دکتر کوک-بولدن می‌گوید: «حتی اگر می‌خواهید کل سیستم مراقب از پوست خود را تغییر دهید، با یکی از محصولات این سیستم شروع کنید و حداقل هر ۳ تا ۴ روز یکی دیگر از محصولات را به چرخه‌ی مراقبت از پوست خود وارد کنید. کمتر پیش می‌آید با علائمی مثل خارش یا تحریک پوست و سوزش مواجه شوید اما اگر این‌طور شد می‌دانید باید کدام محصول را کنار بگذارید.» به هر محصول حداقل ۱۲ هفته (تا ۶ ماه) فرصت دهید تا ببنید تغییری در پوست به وجود می‌آورد یا خیر. صبور باشید.

۲۵. سیب‌زمینی سرخ کرده را کنار بگذارید

تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی پر چربی و پر کربوهیدرات ها، چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد. وکسلر در این زمینه می‌گوید: «پنیرهای خامه‌ای و گوشت قرمز به نام چربی‌های سالخوردگی معروفند زیرا باعث پیری پوست می‌شوند.» برای بازسازی سلول‌های پوست و بازیابی روند جوانسازی آن بهتر است به پروتئین‌های سبک مانند ماهی، گوشت سفید، توفو، لوبیا و عدس روی بیاورید.

۲۶. سبزیجات را فراموش نکنید

اگر دقت کرده باشید کرم‌های ضد چروک بسیاری دارای آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی مانند قارچ یا سویا هستند. تحقیقات آزمایشگاه دکتر الکسیادس آرمناکاس نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی (جنگجویان کوچکی که با عوامل ایجاد پیری زودرس می‌جنگند) برای پاکسازی پوست از رادیکال‌های آزادٰ کارآیی بسیار بیشتری دارند. دکتر آرمناکاس می‌گوید: «گیاهانی که می‌خوریم خواص ضدسرطانی دارند، یعنی دارای عناصری هستند که در سیستم گوارش ما از بین نمی‌روند. پس اگر مستقیم روی پوست استفاده شوند تأثیرشان دو چندان خواهد شد.» پس بکوشید از سرم‌های گیاهی مثل سرم قارچ روی پوست‌ استفاده کنید.

۲۷. بروکلی بخورید

میزان ویتامین ث بروکلی از پرتقال هم بیشتر است. مورگان معتقد است «نصف فنجان بروکلی خام 65 درصد نیاز هر روزه‌ی بدن به ویتامین ث را تأمین می‌کند. تحقیقات نشان می دهد مواد غذایی سرشار از ویتامین ث نه تنها رادیکال های آزاد را که بوجود آورنده‌ی چروک پوست هستند و باعث تیره شدن آن می‌شوند از بین می‌برد، بلکه می توانند آسیب‌های وارد شده به «دی ان ای» را هم التیام بخشند. با خوردن ویتامین ث باعث بهبود زخم‌ها و محافظت از پوست‌تان می‌شوید، پس آن را روی پوست خود نیز استفاده کنید. در مطالعه‌ای در همین زمینه مشخص شد، زنانی که پوست‌شان در اثر اشعه آفتاب دچار آسیب‌دیدگی شده بود با مصرف کرم‌های ویتامین ث بعد از ۶ ماه شاهد بهبود چشمگیری در خطوط و چروک‌ها و تغییر رنگ پوست صورت‌شان بودند.

۲۸. به جوش‌های صورت‌تان دست نزنید

دکتر امیری معتقد است «تحریک پوست صورت با دست حتی اگر به آرامی هم باشد ممکن است به پوست آسیبی همیشگی بزند.» وو می‌گوید: «بیمارانی دارم که بدون استفاده از دارو پوست‌شان بهتر شده چرا؟ چون عادت دستکاری پوست صورتشان را ترک کرده‌اند.» هر بار جوشی را تحریک می‌کنید، پوست دچار آسیب و التهاب می‌شود. از طرفی باکتری‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند، غدد چربی را تحریک می‌کنند و موجب آسیب‌های شدیدتری می‌شوند و چه اتفاقی می‌افتد؟ جوش‌ها بیشتر می‌شوند، پوست تغییر رنگ می‌دهد، لک و زخم می‌شود. پس دفعه‌ی بعدی که حس کردید صورت‌تان پر از جوش است در قدم اول، به جای دستکاری آن سراغ افراد متخصص بروید و اجازه دهید افراد کارکشته به پاکسازی صورت‌تان بپردازند.

 

۲۹. انواع توت برای پوست‌تان مفید است

یک معجون پر قدرت ضدپیری در یخچال‌تان پنهان است. تمشک، الاجیک اسید دارد، آنتی اکسیدانی که بر اساس نتایج تحقیق‌ها، اگر روی پوست قرار گیرد می‌تواند چروک‌ها را کاهش دهد. دکتر وو می‌گوید: «آب تمشک از کلاژن محافظت می‌کند و کلاژن محافظ شادابی و زیبایی پوست در برابر تابش خورشید است». اگر به تمشک‌، عسل اضافه کنید نور علی نور است، می‌توانید سد دفاعی در برابر از بین رفتن رطوبت پوست داشته باشید زیرا عسل رطوبت را به مقدار زیاد در خود نگه می‌دارد. چند عدد تمشک له شده را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را به پوست تمیز بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید و به آرامی خشک کنید.

۳۰. اثر کرم ضدآفتاب خود را تقویت کنید

آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث قبل از اینکه عوامل محیطی و سموم به پوست آسیب برسانند، یک لایه‌ی محافظ روی پوست درست می‌کنند. دکتر امیری می‌گوید: «به همین دلیل، اگر کرم مرطوب‌کننده ای حاوی آنتی‌اکسیدان را جزو برنامه‌ی صبحگاهی خود قرار دهید و آنرا زیر کرم ضدآفتاب‌تان استفاده کنید تأثیر کرم ضدآفتاب افزایش خواهد یافت. از طرفی کرم ‌های ضدآفتاب حاوی مواد شیمیایی هستند که در پوست جذب می‌شود. بنابراین، هر روز و هر دوساعت یک‌بار در صورتی که از منزل بیرون نمی‌روید از یک ضدآفتاب سبک با SPF ۱۵ و در صورتی که خارج از خانه هستید از ضدآفتابی قوی‌تر که SPF۳۰ یا بیشتر داشته باشد، استفاده کنید.»

 

شورت لینک: https://b2n.ir/k14609



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

استفاده از مرطوب‌کننده‌ و تونرها

اگر پوست خشکی دارید، حتماً آن را مرطوب نگه دارید. صبح‌ها صورت خود را با آب گرم بشویید و در صورت لزوم از یک پاک کننده ملایم که مناسب پوست شماست استفاده کنید.

از مرطوب‌ کننده متناسب با پوست‌تان استفاده کنید. می‌توانید برای استفادۀ روزانه، یک مرطوب‌کنندۀ حاویSPF  در نظر بگیرید و هر دو ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید. این کار از شکنندگی و خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

برای پاک کردن پوست از آلودگی‌های طول روز، از تونرهای بر پایه آب استفاده کنید. تونرهای مبتنی بر الکل موجب خشکی بیشتر پوست می‌شود و چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. با استفاده از گلاب و چای سبز هم می‎‌توانید تونری طبیعی بسازید و از آن برای آرام کردن سوزش و کاهش قرمزی با خاصیت ض التهابی استفاده کنید. ویتامین E و C موجود در گلاب و چای سبز با رادیکال‌های آزاد که موجب پیری پوست می‌شود، مقابله می‌کنند.

استفاده از کرم‌های دور چشم نیز جهت جوان‌ ماندن پوست توصیه می‌شود. از حدود سن ۲۵ سالگی شروع به استفاده از کرم‌های دورچشم کنید. استفاده از این کرم‌ها موجب حفظ سلامتی و ضخامت پوست پلک شده و باعث می‌شود که در سنین بالاتر ظاهر صاف آن از بین نرود.

 

رژیم غذایی سالم

 

تنها یک رژیم غذایی سالم و پر از فیبر می‌تواند سلامتی و شادابی پوست صورت و بدن شما را تا حد زیادی تضمین کند. تا جایی که امکان دارد بشقاب غذایی خود را پر از میوه، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و پروتئین‌های کم‌چربی کنید. پروتئین‌های دارای چربی کمتر مانند گوشت‌های سفید مثل مرغ و ماهی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و ماهی و همچنین کاهش چربی‌های ناسالم و کربوهیدرات‌های فرآوری شده باعث جوان ‌ماندن پوست می‌شود.

 

نوشیدن مقدار زیادی آب به مرطوب نگه‌داشتن پوست کمک شایانی می‌کند. تا ۸ لیوان آب در روز برای سلامت بدن لازم است و موجب شادابی و شفافیت پوست بدن و صورت می‌شود.

 

مدیریت استرس

 

استرس داشتن پوست را حساس می‌کند و موجب بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی می‌شود. برای داشتن پوستی سالم و شفاف باید بتوانید استرس خود را مدیریت کنید. برای دستیابی به آرامش، باید بتوانید به اندازه کافی بخوابید. برای کارهایی که از آنها لذت می‌برید وقت بگذارید و لیست کارهای روزمرۀ خود را به نحوی تغییر دهید که بتوانید برای سلامتی خودتان بیشتر وقت بگذارید. نتایج را بعد از مدتی مشاهده می‌کنید.

 

در نهایت، مراقبت از پوست شما صرفاً شخصی است. به صدای پوست خود گوش دهید. مهم این است آنچه را که حس می‌کنید برای پوست‌تان مفید است، انجام دهید و همیشه با پوست خود مهربان باشید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز جادویی نیست و نتایج یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

 

شورت لینک: https://yun.ir/mtu62

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

 

 

 

 

 

 

 

 

پوست سالم به طور طبیعی

طبیعت مانند روح سالم شما ، به روح سالم ما دامن می زند. ما در حال تحقیق و همکاری با دانشمندان و متخصصان پوست در سراسر جهان هستیم تا از قدرت درمانی ترمیم کننده ترین مواد طبیعی در طبیعت باز کنیم ، محصولات کاملاً اثبات شده بالینی را به شما ارائه می دهیم که پوست شما را پرورش می دهند و از آن مراقبت می کنند ، بنابراین می توانید از مهمترین موارد زندگی مراقبت کنید.

 

ریشه های ما

 

با اعتقاد به طبیعت راز سلامتی انسان است ، دو برادر آمریکایی ، سیدنی و آلبرت موشر ، مطالعه فواید جو دوسر را از سال 1945 آغاز کردند. جو دوسر ماده ای بود که از زمان های بسیار قدیم به دلیل توانایی تسکین و تغذیه پوست ، در مراقبت از پوست استفاده می شد. برادران قدرت جوی دوسر کلوئیدی خرد شده برای بهبود پوست خشک و آسیب دیده را کشف کردند. متخصصین پوست معروف مایو کلینیک کار پیشگام خود را به رسمیت شناخته و Aveeno ® نام تجاری متولد شد.

از آن زمان ، ما 70 سال شواهد بالینی منتشر کرده ایم که از مزایای نه تنها جو دوسر ، بلکه سایر مواد طبیعی پشتیبانی می کند.

اخیراً ، تحقیقات ما در پیشرفت درک علمی میکروبیوم در سراسر بدن انسان ، در هر مرحله از زندگی نقش اساسی داشته است. امروز، Aveeno ® دانشمندان کارشناسان صنعت در تنوع میکروبی از هر دو پوست سالم و در معرض خطر هستند.

ما با دانشمندانی که در حال کشف مواد طبیعی تقویت کننده رفاه پوست هستند همکاری خواهیم کرد ، زیرا ما به میراث نوآوری خود توجه داریم.

و این یکی از دلایل Aveeno است ® تبدیل به یک نام تجاری زیبایی جامع که پیشنهادات تبدیل محصولات برای بدن، صورت، مو، خورشید و مراقبت از نوزاد رشد کرده است.

 

چگونه این دو را متعادل کنیم؟

 

ابتدا ، ما مواد طبیعی خود را با دقت در شرایط ایده آل پرورش داده ، سپس آنها را به روشی دوستدار محیط زیست برداشت می کنیم.

 

فرآیند فعال سازی ما ، خوب بودن طبیعت را بدون گرمای بیش از حد یا حلال های شیمیایی غیرضروری حفظ می کند. این بدان معنی است که مواد طبیعی ما خالص و قوی هستند.

 

سرانجام ، فرمول های خود را متعادل می کنیم و آنها را آزمایش می کنیم. 

 شورت لینک: https://b2n.ir/t15998

 

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

نوع پوست شما مهم است

 

ممکن است شما شک داشته باشید که پوستی خشک ، چرب یا حساس دارید ، اما آیا واقعاً نوع پوست خود را می شناسید؟ دانستن نوع پوست واقعی شما می تواند دفعه بعد که در راهروی لوازم آرایشی هستید به شما کمک کند. در حقیقت ، استفاده از محصولات نامناسب - یا حتی هک های اینترنتی محبوب - برای نوع پوست شما می تواند باعث بدتر شدن آکنه ، خشکی یا سایر مشکلات پوستی شود.

برای یادگیری به ادامه مطلب بروید:

  • چگونه روال مراقبت از پوست خود را بسازیم
  • چگونه می توان نگرانی های خاص پوستی مانند آکنه یا جای زخم را درمان کرد
  • که هک های پوستی DIY سالم نیستند ، حتی اگر به نظر می رسد م workثر هستند
ایجاد یک برنامه روزمره برای مراقبت از پوست

نوع پوست شما مهم نیست ، یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند به شما در حفظ سلامت کلی پوست و بهبود نگرانی های خاص مانند آکنه ، اسکار و لکه های تیره کمک کند. یک روال مراقبت از پوست روزانه دارای چهار مرحله اساسی است که می توانید یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.

1. پاکسازی: پاک کننده ای انتخاب کنید که پس از شستن پوست شما را سفت نگذارد. اگر پوست خشک دارید و آرایش ندارید ، صورت خود را بیش از دو بار در روز یا فقط یک بار تمیز نکنید. از شستشو با احساس تمیزکننده بودن پرهیز کنید زیرا این بدان معنی است که روغن های طبیعی پوست شما از بین رفته است. پاک کننده هایی که برای انواع پوست به خوبی کار می کنند شامل پاک کننده ها هستند

2. سرم ها: سرمی با ویتامین C یا فاکتورهای رشد یا پپتیدها بهتر است صبح ها ، زیر ضد آفتاب باشد. در شب ، رتینول یا رتینوئیدهای تجویز شده بهترین عملکرد را دارند. Makeup Artist's Choice دارایویتامین C,E سرم و رتینول موثر است

3. مرطوب کننده: حتی پوستهای چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارند ، اما از موادی سبک ، دارای ژل و غیرکمدوژنیک کنید و منافذ پوست شما را مسدود نکند ، مانندلوسیون صورتcerave . پوست خشک ممکن است از مرطوب کننده های بیشتر مبتنی بر کرم مانند کرم حلزون بهره مند شود . اکثر مارک ها بر روی بسته بندی محصولات خود را به عنوان ژل یا کرم برچسب گذاری می کنند

4. ضد آفتاب: حداقل 15 دقیقه قبل از رفتن به خارج از منزل ، ضد آفتاب بزنید زیرا فعال شدن ضد آفتاب مدتی طول می کشد. رنگ های تیره پوست در واقع به محافظت بیشتر در برابر آفتاب نیاز دارند زیرا اصلاح رنگدانه بیش از حد دشوار است.ضدآفتاب را امتحان کنید ، که محافظت گسترده در برابر UVA / UVB را ارائه می دهد و توسط بنیاد سرطان پوست توصیه می شود.

محصولی متناسب با نوع پوست و حساسیت خود انتخاب کنید و یادتان باشد که برچسب ها را بخوانید. برخی از محصولات مانند رتینول یا رتینوئیدهای تجویز شده فقط باید در شب استفاده شوند.

برای هرنوع پوستی

  • هیدراته بمانید.
  • موارد بالش را حداقل هفته ای یک بار عوض کنید.
  • قبل از خواب موها را بشویید یا بپیچید.
  • هر روز ضد آفتاب بزنید و 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید.
خط سلامت

با یک روال اساسی و ساده شروع کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد. بعد از اینکه راحت شدید ، سپس می توانید محصولات اضافی مانند لایه بردار ، ماسک و روش های درمانی برای افزایش سلامت پوست خود اضافه کنید.

و فراموش نکنید که محصولات جدید Patch Test را آزمایش کنید ، مخصوصاً اگر مشکوک به داشتن پوستی حساس هستید. این می تواند به شما کمک کند واکنش های آلرژیک بالقوه را شناسایی کنید.

برای تست پچ یک محصول جدید:

  1. مقدار کمی از محصول را روی پوست خود در یک منطقه محتاط مانند قسمت داخلی مچ دست یا بازوی داخلی خود بمالید.
  2. 48 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی نشان داده است یا خیر.
  3. 96 ساعت پس از استفاده از محل مورد نظر را بررسی کنید تا ببینید آیا واکنش تاخیری دارید یا خیر.

 

 شورت لینک: https://yun.ir/zhjht4
Food Fix: Healthier
 


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

نکاتی که باید قبل از استفاده از فیش های میوه ای به خاطر داشته باشید

  1. اطمینان حاصل کنید که ماسک ها همیشه بر روی پوست پاک شده و لایه بردار قرار می گیرند. لایه برداری نه تنها پوست مرده را از بین می برد بلکه گردش خون را نیز افزایش می دهد که نتایج بسته را بهبود می بخشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که میوه را به خوبی مخلوط کرده تا بتوانید تا حد ممکن تفاله استخراج کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که تمام کارهای شما تمام شده است و هنگام انجام صورت ، ذهن شما آرام است. هنگام استفاده از بسته باید بی حرکت بنشینید. نه تنها به شما استراحت می دهد و مانع از سر خوردن آن از روی صورت می شود ، بلکه به شما کمک می کند تا آرام و آرام شوید.
  4. اطمینان حاصل کنید که لباس های قدیمی را پوشیده اید زیرا بسته های میوه ای باید نامرتب باشند.
  5. برخی از تفاله های میوه بسیار مایع هستند. آنها روی پوست شما باقی نمی مانند. برای غلیظ شدن رب می توانید جو دوسر را به تفاله میوه اضافه کنید.
  6. هنگام استفاده از بسته ، باید صورت و گردن را بپوشانید ، زیرا هر دو به طور مساوی در معرض محیط قرار می گیرند.
  7. افزودن این مواد به میوه ها قطعاً فواید آنها را تقویت می کند.
  8. عسل - پوست را آبرسانی کرده و مقاومت به آکنه را بهبود می بخشد.
  9. آب لیمو - باکتری ها را از بین می برد ، لکه ها را کاهش می دهد ، چهره را بهبود می بخشد و با آکنه مقابله می کند.
  10. ماست- چربی بیش از حد را از بین می برد ، از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند و برنزه شدن را کاهش می دهد. همچنین باعث صاف و لطیف شدن پوست شما می شود.
  11. شیر - به عنوان یک ماده تمیز کننده و مرطوب کننده عالی عمل می کند. این ماده خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و همچنین باعث بهبود چهره می شود.
  12. چای سبز - به جوان سازی پوست کمک می کند.

این بسته های میوه ای دارای مواد مغذی اساسی هستند که می توانند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کنند. اگر از استفاده از محصولات تجاری که ادعا می کنند صورت شما را درخشان می کنند اما نتیجه ای ندارند ، خسته شده اید ، هر یک از این بسته های میوه را امتحان کنید.

دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد ، از جمله اینکه این قهوه واقعاً می تواند شما را سرگرم کند. اما یک فنجان داغ جو می تواند کارهایی فراتر از بیدار کردن شما از همسرداری صبحانه شما باشد.

از مزایای آنتی اکسیدان و ضد پیری گرفته تا توانایی های خارق العاده لایه برداری ، دم نوشیدنی صبح شما مملو از اجزای چشمگیری است که می تواند به نفع پوست شما باشد! در این مقاله ، ما در مورد خواص تقویت کنندگی پوست قهوه و اینکه چگونه می توانید از ماسک های  خاص قهوه برای تقویت سلامت و ظاهر پوست خود استفاده کنید ، بحث می کنیم .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

9  ماسک صورت میوه ای برای پوست درخشان

میوه ها مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و کلیه مواد مغذی مورد نیاز هستند که نه تنها برای رفاه بدن بلکه برای پوستی زیبا ، شفاف و درخشان نیز ضروری هستند. صورت های میوه ای با لطف طبیعی پوست شما را تقویت کرده و همچنین به شما کمک می کنند تا صورت های مضر و ناشی از مواد شیمیایی را از بین ببرید. آنها همچنین دارای فواید درمانی مانند اسپا هستند که باعث آرامش و استرس پوست می شوند. از این رو ، بهترین کار این است که به این میوه های طبیعی و مقرون به صرفه برای پوست های نرم و درخشان اکتفا کنید. در اینجا چند ماسک صورت میوه ای سریع و آسان وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. 

 

1. بسته صورت پاپایا و عسل

پاپایا سرشار از ویتامین A و آنزیمی به نام پاپائین است که دارای خاصیت لایه برداری است که به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند. همچنین به افزایش رنگ چهره کمک می کند. این میوه همچنین حاوی خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که ممکن است به کاهش آکنه کمک کند بنابراین ، پوست مستعد آکنه را آرام و آرام می کند. پاپایا همچنین پیری زودرس را کاهش می دهد. باعث سفت شدن پوست و محو شدن خطوط ریز ، جای زخم و لکه ها می شود. این پوست شما را تغذیه می کند ، باعث می شود روشن تر ، مرطوب و درخشان به نظر برسد.

شما نیاز خواهید داشت

  • 2 قطعه پاپایا
  • 1 قاشق چای خوری عسل

جهت ها

 
 
  1. پاپایا را به یک تفاله خوب و صاف مخلوط کرده و عسل را به آن اضافه کنید.
  2. مخلوط را سخاوتمندانه بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید.
  3. اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه استراحت کند.
  4. صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
  5. مرطوب کننده بزنید.

احتیاط: اگرچه در هنگام استفاده از بسته میوه طبیعی هیچگونه واکنش سو ad ایجاد نمی شود ، بهتر است قبل از استفاده از تست پچ ، آن را روی صورت خود قرار دهید.

2. بسته کیوی و آووکادو

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است. آنها حاوی آلفا و بتا کاروتن هستند که رادیکال های آزاد را فرو می نشاند ، بنابراین از پوست شما در برابر آسیب های محیطی و علائم قابل مشاهده پیری زودرس محافظت می کند،  آووکادو همچنین سرشار از چربی های سالم است که برای حفظ سلامت پوست بسیار عالی است.

آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و E است که به افزایش سلامت پوست کمک می کند. آنها محتوای بالایی از اسید اولئیک دارند ، یک اسید چرب اشباع نشده که مانع پوست می شود و نفوذپذیری سایر مواد موجود در ماسک را افزایش می دهد 

کیوی ، مانند آووکادو ، با ویتامین C و E و آنتی اکسیدان هایی غنی شده است که به تقویت کلاژن و جوان سازی پوست کمک می کند ، بنابراین خاصیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد و آن را جوان و براق نشان می دهد  .

شما نیاز خواهید داشت

  • 1 آووکادو
  • 1 کیوی
  • 1 قاشق چای خوری عسل

جهت ها

  1. آووکادو و کیوی را پوست بگیرید و آنها را با هم له کرده و به صورت یک خمیر خامه ای صاف درآورید.
  2. عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  3. خمیر را به صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.
  4. با آب بشویید و پوست خود را خشک کنید. مرطوب کردن پوست خود را فراموش نکنید.

3. بسته صورت موز

موز حاوی ویتامین B6 ، ویتامین C ، سیلیس ، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که برای انعطاف پذیری و یکپارچگی پوست بسیار حیاتی است  به پاکسازی بیش از حد رنگدانه کمک می کند و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. این یک ماده عالی برای پوستهای خشک و حساس است. 

شما نیاز خواهید داشت

  • ½ موز
  • ½ قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری آب لیمو

جهت ها

  1. موز را له کرده و عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.
  2. خوب مخلوط کنید و بسته را روی پوست تمیز قرار دهید.
  3. بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند و بشویید.

توجه: اگر پوست خشک و حساسی دارید از استفاده از آبلیمو خودداری کنید.

4. بسته صورت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن ، آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین های B ، C و E است. این مواد مغذی با جذب اکسیژن بیشتر به پوست شما کمک می کنند ، که نه تنها پیری را به تأخیر می اندازد بلکه از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند . گوجه فرنگی به کاهش برنزه شدن پوست و همچنین روشن شدن آن کمک می کند. با این حال ، شواهد علمی کافی برای اثبات تأثیر آنها بر روی پوست در صورت استفاده موضعی وجود ندارد.

شما نیاز خواهید داشت

  • 1 گوجه فرنگی
  • 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • ماست 1 قاشق چای خوری

جهت ها

  1. گوجه فرنگی ها را به صورت یکدست صاف و پودر مخلوط کنید.
  2. بلغور جو دوسر و ماست را به گوجه فرنگی اضافه کنید.
  3. این ماسک را به صورت و گردن خود بزنید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

احتیاط: ماست حاوی اسید لاکتیک است. اگر پوست حساسی دارید از استفاده از آن خودداری کنید.

5. بسته صورت پوست پرتقال

پوست پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر آسیب UV کمک می کند ( 9 ). عصاره های پوست پرتقال حاوی ترکیبات مختلفی هستند که خواص ضد پیری از خود نشان می دهند . به همین دلیل ، پوست شما ممکن است از همیشه روشن و درخشان به نظر برسد.

شما نیاز خواهید داشت

  • 3 پرتقال
  • ماست 1 قاشق غذاخوری
  • 1 قاشق چای خوری عسل

جهت ها

  1. سه پرتقال را پوست بگیرید و پوست را نجات دهید.
  2. لایه برداری ها را به صورت ریز خرد کرده و بشویید. آنها را پهن کرده و اجازه دهید حدود سه روز زیر آفتاب خشک شوند.
  3. پس از خشک شدن پوست ، آنها را پودر کنید. می توانید پودر پوست پرتقال را در یک بطری تمیز و خشک نگهداری کنید.
  4. برای بسته ، دو قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال را با عسل و ماست مخلوط کنید و روی پوست تمیز قرار دهید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند و سپس صورت خود را بشویید.
  5. همچنین می توانید از پودر پوست پرتقال خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید.

6. بسته خیار و شیر

خیار خاصیت ضد التهابی ، درمانی و جوان سازی بالایی دارد که ممکن است به احیای پوست مات و خشک کمک کند. این ماده 96٪ آب است که آن را برای آبرسانی به پوست شما مناسب می کند. به صافی پوست و رفع خارش کمک می کند. پوست تحریک شده را آرام می کند. همچنین به درخشندگی پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند

شما نیاز خواهید داشت

  • ½ خیار
  • ¼ فنجان شیر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

جهت ها

  1. یک خیار را پوست بگیرید و مخلوط کنید تا پوره شود.
  2. شیر ، عسل و شکر قهوه ای را مخلوط کرده و پس از اینکه خوب امولسیون شد ، پوره خیار را به آن اضافه کنید.
  3. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. صورت خود را بشویید و خشک کنید.

احتیاط: شیر دارای اسید لاکتیک است. اگر پوست حساسی دارید از این درمان استفاده نکنید.

7. بسته توت فرنگی و شکلات

توت فرنگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. آنها حاوی ویتامین C هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و پیری زودرس را به تأخیر می اندازد. اینها به دلیل اسید الاژیک موجود در آنها به سبک شدن پوست نیز کمک می کنند. این امر همچنین به کاهش و محو شدن لکه ها و لکه ها کمک می کند. منگنز و آنتی اکسیدان ها پوست را تون می کنند و اسید آلفا هیدروکسی پوست را تمیز می کند و سلول های مرده را از بین می برد. این امر همچنین به کاهش چین و چروک کمک می کند رنگدانه های آنتوسیانین از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کنند 

شما نیاز خواهید داشت

  • 4 توت فرنگی
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 1 قاشق چای خوری عسل

جهت ها

  1. توت فرنگی ها را مخلوط کنید تا به صورت یک تفاله صاف در بیایند.
  2. پودر کاکائو و عسل را به این تفاله اضافه کنید.
  3. این بسته را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی بدن بماند. آن را با آب گرم بشویید و پوست زیبا و درخشان را خشک کنید.

8. انگور و بسته صورت سیب

سیب حاوی ویتامین C است که به ساخت کلاژن کمک می کند. این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های قوی است که از پوست در برابر آسیب UV و پیری محافظت می کند. با این حال ، شواهد علمی بیشتری برای اثبات تأثیر آن در بهبود سلامت پوست مورد نیاز است.

انگور سرشار از ویتامین C است که به تقویت و تقویت پوست کمک می کند. این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها ، تانن ها و رسوراترول است که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند 

توجه: اگر پوست خشک دارید ، از این درمان استفاده نکنید زیرا ویتامین C می تواند پوست شما را بیشتر خشک کند.

شما نیاز خواهید داشت

  • ½ سیب
  • 7 انگور

جهت ها

  1. سیب و انگور را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و نرم بدست آورید.
  2. روی پوست تمیز بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. بشویید و خشک کنید.

9. ماسک صورت انبه

انبه حاوی آنتی اکسیدان است که اثرات ضد التهابی بر روی پوست شما دارد  همچنین حاوی بتاکاروتن و ویتامین های C و E است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این مواد مغذی با هم به سلامت پوست از درون کمک می کنند.

شما نیاز خواهید داشت

  • 1 انبه رسیده
  • 2-3 قاشق چای خوری زمین فولر

جهت ها

  1. تمام تفاله های یک انبه رسیده را برداشته و آنرا له کنید تا یکدست شود. زمین فولر را به آن اضافه کنید و یک خمیر غلیظ و صاف درست کنید.
  2. این بسته را به صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند.
  3. پس از خشک شدن بسته ، آن را بشویید و با حرکات دورانی به آرامی مالش دهید

شورت لینک: https://b2n.ir/n29015



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()