نوشته شده توسط : saadat0011

فلفل‌دلمه‌ای‌ بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است. فلفل‌دلمه‌ای قرمز به خانواده‌ی کپسایسین تعلق دارد. تمام انواع فلفل‌دلمه‌ای‌ها (حتی فلفل‌دلمه‌ای قرمز) زمانی که هنوز نرسیده‌اند، سبز هستند‌. از فلفل‌دلمه‌ای قرمز به دلیل مزه‌ی شیرینی که دارد، در تهیه‌ی غذاهای مختلف استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی حاوی مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین‌های A، B6، E، K و C است‌ و مواد معدنی مانند فولات و پتاسیم دارد. فلفل‌دلمه‌ای قرمز منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها هم به شمار می‌رود. فلفل‌دلمه‌ای قرمز در حقیقت یک میوه است، اما به‌عنوان سبزی شناخته می‌شود. این نوع فلفل فواید متعددی برای سلامتی بدن، پوست و مو دارد. در این مقاله تصمیم داریم شما را با خواص فلفل‌دلمه‌ای قرمز و ارزش غذایی آشنا کنیم. در پایان مقاله هم طرز درست کردن ۳ سالاد خوشمزه با این فلفل را یاد می‌دهیم. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

ارزش غذایی فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز

فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز تازه و خام بیشتر از آب تشکیل شده است؛ به طوری که ۹۲ درصد از آن آب است. این نوع فلفل همچنین کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین و چربی دارد. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز به شرح زیر است.

کالری ۳۱
آب ۹۲ درصد
پروتئین ۱ گرم
کربوهیدرات ۶ گرم
شکر ۴.۲ گرم
فیبر ۲.۱ گرم
چربی ۰.۳ گرم

در ادامه چند نکته درباره‌ی ارزش غذایی فلفل‌دلمه‌ای قرمز آورده شده است.

۱. کربوهیدرات

بخش زیادی از کالری فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز از کربوهیدرات موجود در آن گرفته می‌شود.

۱۰۰ گرم فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز حاوی ۶ گرم کربوهیدرات است. کربوهیدرات‌های این فلفل بیشتر قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز هستند که مسؤول مزه‌ی شیرین فلفل‌دلمه‌ای قرمز رسیده به شمار می‌روند. این میوه (یا سبزی) همچنین مقدار کمی فیبر دارد. فیبر یک ماده‌ی مغذی است که می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی‌تر سیر نگه دارد.

۲. ویتامین‌ها و مواد معدنی

فلفل‌دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

۱. ویتامین C

یک عدد فلفل‌دلمه‌ای قرمز متوسط ۱۶۹ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C را برطرف می‌کند‌. نام ویتامین C که می‌آید، یاد پرتقال میفتیم، اما جالب است بدانید فلفل‌دلمه‌ای قرمز هم یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C به شمار می‌رود.

۲. ویتامین B6

پیریدوکسین یکی از رایج‌ترین انواع ویتامین B6 محسوب می‌شود. ویتامین B6 برای شکل‌گیری گلبول‌های قرمز خون ضروری است.

۳. ویتامین K1

ویتامین K1 نوعی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان‌ها و همچنین شکل‌گیری لخته‌ی خون جهت پیشگیری از خونریزی زیاد هنگام جراحت اهمیت دارد.

۴. پتاسیم

پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری است که شاید سلامت قلب را افزایش دهد‌.

۵. فولات

فولات که به‌عنوان ویتامین B9 هم شناخته می‌شود، عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می‌دهد. مصرف فولات به اندازه‌ی کافی طی دوران بارداری اهمیت زیادی دارد.

۶‌. ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌رود که برای سلامت عضلات و عصب ضروری است. بهترین منابع غذایی این ویتامین محلول در چربی شامل روغن‌ها، مغزها، دانه‌ها و سبزیجات می‌شود.

۷. ویتامین A

فلفل‌دلمه‌ای قرمز مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن آن را تبدیل به ویتامین A می‌کند.

۳. ترکیبات گیاهی فلفل‌دلمه‌ای قرمز

 

فلفل‌دلمه‌ای قرمز غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، به‌ویژه کاروتنوئیدها است. در ادامه چند نکته درباره‌ی ترکیبات گیاهی موجود در فلفل‌دلمه‌ای قرمز آورده شده است.

۱. کپسایسین

فلفل‌دلمه‌ای قرمز حاوی مقدار زیادی کپسایسین است. کپسایسین نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که علت مزه‌ی منحصر‌به‌فرد این فلفل محسوب می‌شود.

۲. ویولاگزانتین

این ترکیب در تمام انواع فلفل دلمه‌ای وجود دارد، اما فلفل‌دلمه‌ای زرد حاوی مقدار بسیار زیادی از آن است.

۳. لوتئین

لوتئین یک نوع ترکیب گیاهی است که ممکن است سلامت چشم‌ها را بهبود ببخشد.

۴. کوئرستین

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که این آنتی‌اکسیدان پلی‌فنولی ممکن است به پیشگیری از بعضی از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

۵. لوتئولین

لوتئولین شبیه به کوئرستین است. این ترکیب یک آنتی‌اکسیدان پلی‌فنولی است که اثرات مفیدی روی سلامتی بدن دارد.

۴. آنتی‌اکسیدان‌ها

فلفل‌دلمه‌ای قرمز منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود که از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. این نوع فلفل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به کوئرستین، لوتئولین، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپین اشاره کنیم. این ترکیبات به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو کمک می‌کنند که این موضوع در پیشگیری از بعضی از عارضه‌ها مانند بیماری‌های زیر مفید است.

  • سرطان
  • دیابت
  • آب‌مرواید
  • بیماری قلبی‌وعروقی
  • آلزایمر
  • بیماری پارکینسون

فلاونوئیدهای موجود در فلفل‌دلمه‌ای قرمز از طریق کمک به پیشگیری از اکسیداسیون چربی‌های ضروری داخل سلول‌های مغز، به محافظت از این سلول‌ها کمک می‌کنند.

خواص فلفل‌دلمه‌ای قرمز برای سلامتی بدن

 

فلفل‌دلمه‌ای قرمز فواید زیادی برای بدن، پوست و مو دارد که در ادامه به‌صورت جداگانه به آن‌ها می‌پردازیم. این فلفل نه تنها غذاها را خوش‌رنگ و خوشمزه می‌کند، بلکه به بدن مواد مغذی زیادی هم می‌دهد.

اگرچه افراد بیشتر فلفل‌دلمه‌ای سبز را مصرف می‌کنند، اما فلفل‌دلمه‌ای قرمز بسیار مغذی‌تر است و مزه‌ی شیرین‌تری دارد. در ادامه خواص فلفل‌‌دلمه‌ای قرمز برای بدن را در اختیارتان قرار می‌دهیم‌.

۱.فلفل‌دلمه‌‌ای قرمز یک گزینه‌ی عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی است. این میوه آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی زیادی دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این فلفل با سموم محیطی و انحطاط سلولی مبارزه می‌کنند. این ترکیبات از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کرده و از این طریق از انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان‌های معده، روده‌ی بزرگ، سینه و… پیشگیری می‌کنند.

۲. فلفل‌دلمه‌ای یکی از سرشارترین منابع ویتامین C محسوب می‌شود؛ به طوری که ۳۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند. ویتامین C نه تنها یک آنتی‌اکسیدان قوی است، بلکه برای جذب بهتر آهن هم ضروری است. اگر دچار کمبود آهن هستید، می‌توانید فلفل‌دلمه‌ای قرمز را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۳. خوردن فلفل‌دلمه‌ای به‌عنوان میان وعده به درمان و پیشگیری از التهاب بدن کمک می‌کند. اگر دچار استرس یا خستگی هستید، برای افزایش انرژی بدنتان این میوه را بخورید.

۴. ترکیب ویتامین B6 و منیزیم موجود در فلفل‌دلمه‌ای قرمز به کاهش اضطراب، به‌ویژه اضطراب ناشی از سندرم پیش از قاعدگی کمک می‌کند. ویتامین B6 یک ترکیب ادرارآور طبیعی است و برای کاهش نفخ و پیشگیری از فشار خون بالا مفید است.

۵. فلفل‌دلمه‌ای منبع عالی ویتامین A محسوب می‌شود؛ به طوری که یک فنجان از این فلفل ۷۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را رفع می‌کند. ویتامین A یک ماده‌ی مغذی بوده که در افزایش سلامت بینایی، به‌ویژه بینایی در شب مفید است. این میوه به قرنیه در درست عمل کردن و پیشگیری از آب‌مروارید کمک می‌کند.

۶. یکی دیگر از خواص فلفل‌دلمه‌ای قرمز کمک به کاهش وزن است. یک فنجان فلفل‌دلمه‌ای قرمز خرد شده فقط ۳۱ کالری دارد و هیچ چربی یا کلسترولی ندارد. علاوه بر این مصرف این نوع فلفل‌ به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌‌کند، چون می‌تواند ترموژنزیس را فعال ‌کند و سوخت‌وساز بدن را افزایش ‌دهد. فلفل‌دلمه‌ای قرمز بر خلاف انواع دیگر فلفل‌ها، بدون افزایش ضربان قلب یا فشار خون، متابولیسم بدن را بالا می‌برد.

 

 

شورت لینک: yun.ir/4bgwe4



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

ماسک صورت برای پوست خشک

1. ماسک صورت آب پرتقال و جو دوسر

آب پرتقال به عنوان یک تونر برای پوست عمل می‌کند و همچنین حاوی ویتامین C است. ویتامین C به ترمیم پوست، برطرف کردن چین و چروک، مقابله با رادیکال‌های آزاد و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. علاوه بر این، تولید سد دفاعی لیپیدها را بهبود می‌بخشد و از جلوی از دست رفتن رطوبت از پوست را می‌گیرد‌. به همین دلیل خشکی پوست را برطرف می‌کند. از این ماسک صورت برای پوست خشک یک بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • آب پرتقال: دو قاشق غذاخوری
  • جو دوسر: یک و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه جو دوسر را با آب پرتقال مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس آن را بشویید.

2. ماسک صورت آلوئه‌ورا و عسل

آلوئه‌ورا پوست را هیدراته و جوان می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، بهبود دهنده و مرطوب‌کننده دارد. بعد از استفاده از این ماسک صورت، پوست‌تان نه تنها مرطوب خواهد شد، بلکه درخشندگی و شفافیت پیدا خواهد کرد. می‌توانید از این ماسک صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا: دو قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری
  • پودر چوب صندل: یک قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه

  1. ژل آلوئه‌ورا، عسل و پودر چوب صندل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صور‌ت‌تان بگذارید.
  3. ماسک را با آب گرم بشویید.

3. ماسک صورت آرد برنج و جو دوسر

بافت آرد برنج به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و رها شدن از پوسته‌های پوست خشک کمک می‌کند. نشاسته‌ی برنج هم این قابلیت را دارد که عملکرد سد دفاعی پوست را بهبود ببخشد، که این موضوع پوست خشک تحریک شده را تسکین می‌دهد. با توجه به میزان خشکی پوست‌تان، از این ماسک صورت یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • آرد برنج: یک قاشق غذاخوری
  • جو دوسر: یک قاشق غذاخوری
  • عسل: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. آرد برنج، جو دوسر و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را روی پوست‌تان قرار دهید.
  3. اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس آن را بشویید.

4. ماسک صورت بادام و ماست

بادام پوست را به طور کامل جوان و هیدراته می‌کند. همچنین رنگ پوست‌تان را بهبود می‌بخشد. جو دوسر پوست را مرطوب می‌کند. ماست هم پوست را نرم و شفاف می‌کند. از این ماسک صورت برای پوست خشک هر سه، چهار روز یک بار استفاده کنید.

مواد لازم

  • بادام: ۵ تا ۶ عدد
  • جو دوسر: یک قاشق غذاخوری
  • ماست: دو قاشق چای‌خوری
  • عسل: نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه را آب کنید و بادام‌ها را درون آن بریزید و اجازه دهید طی شب خیس بخورند.
  2. بادام‌ها را آسیاب کنید.
  3. در یک کاسه، بادام آسیاب شده، عسل و ماست را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  4. خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس آن را بشویید.

5. ماسک صورت با کشک و زردچوبه

این ماسک صورت به لایه‌برداری پوست و از بین بردن پوسته‌های پوست خشک کمک می‌کند. همچنین پوست شما را روشن و مرطوب می‌کند. می‌توانید از این ماسک صورت برای پوست خشک دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • کشک: دو قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. کشک، عسل و زردچوبه را در یک کاسه‌ی کوچک مخلوط کنید یا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. خمیر را روی صورت‌تان بمالید.
  3. پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

6. ماسک صورت زردچوبه و شیر

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه می‌تواند پوست خشک شما را مرطوب کرده و آن را درخشان و شفاف کند. از این ماسک صورت می‌توانید هر دو، سه روز یک بار استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید، نباید از این ماسک صورت استفاده کنید.

مواد لازم

  • شیر: دو قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری
  • پنبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. شیر و زردچوبه را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. مخلوط را با پنبه روی صورت‌تان بمالید.
  3. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

7. ماسک صورت پودر کاکائو و عسل

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی پودر کاکائو پوست خشک و کدر را نرم و مرطوب می‌کند و به پوست درخشندگی و شفافیت می‌دهد. این ماسک صورت پوست را به شدت مرطوب می‌کند. از این ماسک صورت یک بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر کاکائو: نصف قاشق غذاخوری
  • عسل: نصف قاشق غذاخوری
  • جو دوسر یا آرد نخودچی: یک قاشق چای‌خوری
  • شیر نارگیل: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. پودر کاکائو، عسل، جو دوسر و شیر نارگیل را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس آن را بشویید.

8. ماسک صورت آووکادو و عسل

 

آووکادو به طرز قابل‌ توجهی برای پوست خشک مغذی است. این میوه سرشار از چربی‌های سالم است که تاثیرات مرطوب‌کننده‌ی عالی دارند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. می‌توانید از این ماسک صورت برای پوست خشک یک بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • آووکادوی له شده: دو قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری
  • گلاب: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه آووکادوی له شده را با عسل و گلاب به خوبی مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

9. ماسک پیاز و عسل

استفاده از این ماسک صورت برای پوست خشک در ماه‌های گرم سال عالی است. آب پیاز پوست را نرم کرده، سلول‌های پوستی مرده را از بین برده، جای زخم و جوش را برطرف کرده و پوست را آبرسانی می‌کند. با این‌حال به مطالعات علمی بیشتری برای اثبات این فواید نیاز است.

از این ماسک هر چهار، پنج روز یک بار استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیاز باعث می‌شود بوی بدی روی صورت باقی بماند. برای رفع این موضوع، چند قطره روغن اسانسی مورد علاقه‌تان را به این ماسک اضافه کنید.

مواد لازم

  • آب پیاز: دو قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. آب پیاز و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید.
  2. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس آن را بشویید.

10. ماسک صورت توت ‌فرنگی و عسل

ویتامین C موجود درتوت ‌فرنگی می‌تواند خشکی پوست را برطرف کند. همچنین برای کاهش چین و چروک، روشن کردن رنگ پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش مفید است. از این ماسک صورت برای پوست خشک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

  • توت ‌فرنگی رسیده: دو تا سه عدد
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • جو دوسر: یک قاشق چای‌خوری
  • آب: به مقدار کافی

طرز تهیه

  1. توت فرنگی را با چنگال له کنید و سپس عسل، جو دوسر و مقداری آب به آن اضافه کنید.
  2. مواد را هم بزنید تا یک خمیر با غلظت متوسط به دست بیاید.
  3. خمیر را روی صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.
  4. خمیر را با آب خنک بشویید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی 10 ماسک صورت برای پوست خشک پرداختیم. اگر شما هم پوست خشکی دارید، از این ماسک‌ها استفاده کنید تا پوست‌تان نرم و مرطوب شود. توجه داشته باشید که اگر قبلا از هیچ کدام از این مواد روی پوست‌تان استفاده نکرده‌اید، بهتر است قبل از استفاده روی صورت، تست پچ را انجام دهید.

به این صورت که مقداری کمی از خمیر ماسک را روی بازویتان بمالید و روی آن را بپوشانید. اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت بماند. سپس ببینید پوست‌تان چطور به آن واکنش نشان می‌دهد‌. اگر پوست‌تان به مواد ماسک حساسیت نداشت، می‌توانید از آن روی صورت‌تان استفاده کنید

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/t49696



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

هیچ کس را نمی‌توانیم پیدا کنیم که دلش نخواهد پوستی بی‌عیب و نقص داشته باشید. داشتن پوست صاف و شفاف آرزوی همه‌ی ما است. تولیدکنندگان هم از فرصت استفاده کرده‌اند و کرم‌ها و لوسیون‌ها گران‌قیمت خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند. این محصولات در صورتی که کیفیت خیلی خوبی داشته باشند می‌توانند ظاهر پوست را تا حدودی بهبود ببخشند، اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید پوستی صاف و بی‌عیب داشته باشید، نه تنها باید به عوامل بیرونی توجه کنید، بلکه عوامل داخلی را هم باید در نظر بگیرید.

برای حل مشکلات پوستی خود ابتدا باید تشخیص دهید کدام یک از این عوامل (عوامل بیرونی یا عوامل داخلی) منجر به بروز آن‌ها شده است. در این مقاله قصد داریم توصیه‌های پزشکان برای داشتن پوست بهتر را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. با یک متخصص پوست مشورت کنید

متخصصان پوست فقط زمانی که دچار جوش و چین‌وچروک شده‌اید، کمک‌کننده نیستند. باید هر سال چند بار به یک متخصص پوست حاذق مراجعه کنید تا او بتواند هر گونه تغییر پوستی را قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل بزرگتر شود، تشخیص دهد و به شما برای درمان کمک کند. افراد به این مسأله دقت نمی‌کنند که سرطان پوست می‌تواند عامل مرگ باشد. بنابراین رسیدگی به پوست باید در اولویت همه‌ی ما قرار بگیرد.

۲. از کرم ضدآفتاب دارای SPF بالا استفاده کنید

نور خورشید می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، لکه‌های پیری، خطوط ظریف و افتادگی پوست شود.

نور خورشید می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، چین‌وچروک، لکه‌های پیری، خطوط ظریف و افتادگی پوست شود. حتما شما هم زیاد شنیده‌اید که باید با استفاده از ضدآفتاب، از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت کنید.

این کار را حتی زمانی که خانه هستید هم باید انجام دهید، چون نور خورشید می‌تواند از پنجره عبور کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند هر روز از ضدآفتاب دارای SPF 50 استفاده کنید.

۳. به طور مرتب مسواک بزنید

حتما پیش خودتان می‌گویید: «مسواک زدن چه ربطی به داشتن پوست صاف و شفاف دارد؟» واقعیت این است که رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن هم می‌تواند تفاوت چشمگیری را در پوست شما ایجاد کند.

التهاب‌های زیادی می‌توانند داخل دهان رخ دهند و اگر به طور مرتب مسواک نزنیم، نخ دندان نکشیم و دندان‌هایمان را معاینه نکنیم، پوستمان دچار یک سری مشکلات می‌شود. برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین پوست خود، دست‌کم روزی دو بار مسواک بزنید.

۴. مواد غذایی حاوی پلی‌فنول بخورید

مبارزه کردن با التهاب، که باعث جوش و چین‌وچروک می‌شود، اولین قدم برای داشتن پوستی سالم‌تر و بهتر است.

مبارزه کردن با التهاب که باعث جوش و چین‌وچروک می‌شود، اولین قدم برای داشتن پوستی سالم‌تر و بهتر است. برای از بین بردن التهاب باید مواد غذایی ضدالتهابی بخورید که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و پلی‌فنول هستند. این ترکیبات در میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان، مغزها و دانه‌ها موجود است. سعی کنید این خوراکی‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا التهاب پوستتان از بین برود.

۵. خوراکی‌های حاوی بتاکاروتن را به رژیم غذایی‌ خود اضافه کنید

بتاکاروتن در سبزیجات و ادویه‌هایی مانند جعفری، گشنیز، فلفل کاین، پاپریکا و چیلی وجود دارد.

خوردن مواد غذایی حاوی بتاکاروتن می‌تواند برای پوست مفید باشد و سلامت پوست را تقویت کند. علت این موضوع، تأثیرات آنتی‌اکسیدانی آن‌ها است. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسید که خوردن مقدار زیادی ریزمغذی‌های آنتی‌اکسیدانی از جمله بتاکاروتن می‌تواند به پوست برای مقابله با اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید و حفظ سلامت و ظاهر آن کمک کند.

مواد غذایی که حاوی بیشترین میزان بتاکاروتن هستند، شامل سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند کلم‌پیچ و اسفناج، سیب‌زمینی شیرین، هویج، کلم بروکلی، فلفل‌ دلمه‌ای قرمز و زرد، هلو و نخود می‌شوند‌. بتاکاروتن همچنین در سبزیجات و ادویه‌هایی مانند جعفری، گشنیز، فلفل کاین، پاپریکا و چیلی وجود دارد.

۶. به محصولات بدون نسخه‌ی پزشک تکیه نکنید

بسیاری از کرم‌های بدون نسخه‌ی پزشک دارای ترکیبات فعال هستند، اما میزان ترکیبات فعال موجود در آن‌ها معمولا کم است و به پوست کمک چندانی نمی‌کند. بنابراین فقط به این محصولات تکیه نکنید و با مراجعه به پزشک، محصولاتی را دریافت کنید که برای پوستتان مناسب هستند.

۷. همیشه نمی‌توان از جوش و آکنه پیشگیری کرد

باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از ما به طور ژنتیکی مستعد جوش و آکنه هستیم.

تغییر دادن روتین مراقبت از پوست، همیشه تمام مشکلات پوستی شما را برطرف نمی‌کند. ژنتیک نقش بسیار مهمی بر روی پوست دارد و عامل بسیاری از مشکلات پوستی ما، همین ژنتیک است. اگرچه می‌توانیم با دنبال کردن الگوی سبک زندگی سالم از بعضی محرک‌ها دوری کنیم، اما باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از ما به طور ژنتیکی مستعد جوش و آکنه هستیم.

بنابراین گول محصولات گران‌قیمت را نخورید، چون مشکل همیشه ظاهری نیست و ممکن است یک عامل داخلی باعث شود دچار جوش شوید. اگر دچار آکنه هستید، سعی کنید با مراجعه به متخصص پوست مشکل خود را برطرف کنید.

۸. بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید باید سبزیجات بخورید

برای داشتن پوست صاف و شفاف باید بیشتر سالاد و سبزیجات بخورید. گنجاندن مواد غذایی غنی شده و گیاهی در رژیم غذایی، بهترین کاری است که می‌توانید برای پوستتان انجام دهید.

می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کنید و دستور تهیه‌ی سالادهای متنوع و خوشمزه را پیدا کنید. توجه داشته باشید که سس مایونز مشکلات زیادی برای سلامتی بدن و پوست ایجاد می‌کند. بنابراین خودتان با سرکه، روغن زیتون و کمی نمک یک سس خانگی لذیذ و سالم درست کنید.

۹. از خوردن محصولات حاوی کربوهیدرات تصفیه شده خودداری کنید

کربوهیدرات تصفیه شده نه تنها باعث چاقی می‌شود، بلکه پوست را هم ملتهب کرده و آن را بیشتر مستعد جوش و سایر مشکلات پوستی می‌کند.

کربوهیدرات تصفیه شده نه تنها باعث چاقی و بیشتر شدن سایز دور کمر می‌شود، بلکه پوست را هم ملتهب کرده و آن را بیشتر مستعد جوش و سایر مشکلات پوستی می‌کند. خوراکی‌های سفید رنگ از جمله آرد سفید، برنج سفید، نان و سیب‌زمینی سفید همگی باعث افزایش سطح انسولین می‌شوند که این موضوع منجر به التهاب می‌شود. التهاب علت بسیاری از مشکلات پوستی از جمله پف، احتباس آب، قرمزی، اگزما و پسوریازیس به شمار می‌رود.

۱۰. آب داغ تأثیرات مخرب زیادی بر روی پوست می‌گذارد

دوش آب گرم یک روش عالی برای ریلکس کردن است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کار برای پوستتان مضرات زیادی دارد. سرامید، لیپید و کلسترول به شکل‌گیری لایه‌ی فوقانی اپیدرم کمک می‌کنند و آب داغ، رطوبت پوست را از بین می‌برد و باعث خشک شدن آن می‌شود. زمانی که لیپید از بین برود، آب می‌تواند پوست را خشک‌تر هم کند. بنابراین حواستان باشد که پوستتان با آب داغ تماس پیدا نکند.

۱۱. مصرف محصولات لبنی را به حداقل برسانید

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی نقش مؤثری در ایجاد جوش و آکنه دارد. اگر می‌خواهید از شر جوش‌های چرکی خود خلاص شوید، اولین چیزی که باید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، محصولات لبنی هستند. محصولات لبنی مقدار زیادی قند و چربی دارند، که از جمله عوامل ایجادکننده‌ی جوش و آکنه به شمار می‌روند. تا جایی که برایتان امکان‌پذیر است، مصرف این محصولات را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید یا آن‌ها را حذف کنید.

۱۲. دور دخانیات را خط بکشید

یکی از مشکلات پوستی که با سیگار کشیدن دچار آن می‌شوید، چین‌وچروک است.

استعمال دخانیات نه تنها به ریه‌های شما آسیب وارد می‌کند، بلکه پوستتان را هم خراب می‌کند. یکی از مشکلات پوستی که با سیگار کشیدن دچار آن می‌شوید، چین‌وچروک است. برای حفظ سلامتی بدن و پوست خود از استعمال دخانیات خودداری کنید.

۱۳. به مواد غذایی که می‌خورید، بیشتر دقت کنید

اگر دچار مشکلات پوستی مختلفی از خشکی تا جوش و آکنه هستید، وقت آن رسیده که به آنچه که می‌خورید بیشتر توجه کنید. عدم تحمل مواد غذایی خود را به شکل التهاب در قسمت‌های مختلف بدن نشان می‌دهد. یکی از این قسمت‌های رایج، پوست است.

۱۴. از رو بالشی ابریشمی استفاده کنید

برای داشتن پوست صاف و شفاف، باید به جنس رو بالشی خود توجه کنید. اگر می‌خواهید هر روز صبح پوستتان نرم و لطیف باشد، داشتن یک رو بالشی ابریشمی از واجبات است. ما هر شب صورتمان را ۶ تا ۱۰ ساعت روی رو بالشی می‌گذاریم، بنابراین انتخاب یک رو بالشی مناسب اهمیت خیلی زیادی دارد.

۱۵. استفاده از پاک‌کننده‌ی صورت در صبح برای همه واجب نیست

اگرچه شستن صورت در شب یک قدم مهم برای داشتن پوست صاف و شفاف است، اما انجام این کار در صبح برای همه‌ی افراد واجب نیست. اگر پوست خوبی دارید، شب‌ها صورتتان را با پا‌ک‌کننده یا کلینزر بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. لازم نیست صبح‌ها هم دوباره این کار را انجام دهید.

 

شورت لینک: yun.ir/9rpe13



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

 

واردات روغن بادام تلخ - دکاموند شیمی

 

 

 

 

 

روغن بادام تلخ ( Bitter almond oil ):

خرید روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

 

 

آشنایی با روغن بادام تلخ :

درگذشته، بادام تلخ از لحاظ تاریخی در مقادیر بسیارکمی برای طعم دادن به برخی غذاهای خاص مانند شربت بادام و آمارتتی ایتالیایی استفاده می شد. اما به دلیل پتانسیل مسمومیت، امروز استفاده خوراکی از آن قطع شده است.

تفاوت بین بادام تلخ ، بادام شیرین و دانه های میوه سنگی

تفاوت بین بادام ، بادام تلخ ، "بادام تلخ" و چاله ها/دانه های میوه سنگی مانند زردآلو ، هلو و گیلاس می تواند بسیار گیج کننده باشد. این پست امیدوارم به حل آن کمک کند.

درختان بادام در انواع شیرین یا تلخ وجود دارند. بادام شیرین آنهایی است که می خورید و بی خطر محسوب می شوند.

بادام تلخ حاوی پیش سازهای سیانور است و به صورت تجاری در ایالات متحده موجود نیست. با توجه به ویکی پدیا ، "بادام تلخ ممکن است از 4-9 میلی گرم هیدروژن سیانید در هر بادام تولید کند و حاوی 42 برابر بیشتر سیانید از سطوح کمیاب موجود در بادام شیرین است."

FDA مقرر می دارد که روغن بادام تلخ "فاقد اسید پروسیک (سیانید) باشد."

اما لیکورهای بادام تلخ مانند Disaronno و Luxardo Amaretto حاوی بادام تلخ هستند. خوب ، بله و نه واقعا. این لیکورها حاوی روغن "بادام تلخ" هستند که به دانه های میوه سنگی اشاره می کند.

دیسارونو فقط از چاله های زردآلو در فرمولاسیون آنها استفاده می کند ، در حالی که لوکساردو از هر سه میوه سنگ استفاده می کند. دانه های میوه سنگ خرد شده و تقطیر می شوند و قسمتهای خطرناک را پشت سر می گذارند. روغن بادام تلخ جمع آوری شده و برای طعم دادن به لیکورها مورد استفاده قرار می گیرد.

من مقداری بادام ، دانه هلو و دانه زردآلو را به صورت آنلاین خریدم. همانطور که می بینید ، "بادام تلخ" ناامن فقط شبیه بادام شیرین کوچکتر است.

به اختصار:

بادام بادام شیرین است.
بادام تلخ نوعی بادام حاوی سیانید بالا است ، اما همچنین:
"بادام تلخ" که برای فروش می بینید/در لیست مواد اولیه معمولاً دانه های میوه های سنگی مانند زردآلو ، گیلاس و هلو وجود دارد.
بر اساس TTB: "روغن بادام تلخ تولید شده از چاله های بادام تلخ ، هلو ، زردآلو یا گیلاس باید فاقد اسید پروسیک (FFPA) باشد که توسط روش AOAC 973.19 تعیین شده است." بنابراین مهم نیست که کدام نوع بادام تلخ را انتخاب کنید ، باید فاقد سیانید باشد.

نکته دیگر: در مورد اینکه آیا آن میوه های سنگی که شبیه بادام هستند ، گودال ها یا دانه های میوه هستند ، نوعی سردرگمی وجود دارد (یا حداقل من برخی از آنها را داشتم). گودال ها ظروف دانه ها هستند و دانه ها چیزهایی هستند که شبیه بادام درختی هستند. بنابراین در تصویر ، می بینید که بادام شیرین به دانه هایی اشاره دارد که توسط گودال ها احاطه شده اند.

برای اهداف عملی (و نه گیاه شناسی) ، می توان این دانه ها را هسته نیز نامید.

آیا روغن بادام می تواند حلقه های تیره را از بین ببرد؟

دلایل ایجاد سیاهی زیر چشم
حلقه های تیره نشانگر کم خوابی ، استرس ، آلرژی یا بیماری است.

با این حال ، بسیاری از مردم به طور طبیعی حلقه های سیاه زیر چشم خود را دارند ، حتی اگر آنها به خوبی استراحت کرده باشند. این می تواند به این دلیل رخ دهد که پوست زیر چشم نازک تر است و رگ های خونی را بیشتر نمایان می کند. همچنین پوست نازک تر می تواند رطوبت را به راحتی از دست داده و دچار کم آبی شود.

آیا روغن بادام می تواند مفید باشد؟
روغن بادام می تواند حلقه های تیره زیر چشم را روشن کرده و پف زیر چشم را کاهش دهد. این به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است.

روغن بادام همچنین حاوی رتینول ، ویتامین E و ویتامین K است که می تواند پوست ظریف زیر چشم شما را بدون تحریک آن صاف نگه دارد. این مواد طبیعی ممکن است به انقباض رگ های خونی متسع شده که باعث تغییر رنگ می شوند نیز کمک کنند.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

آیا می‌دانید در زندگی به دنبال چه چیزی هستید؟ چقدر رسیدن به این اهداف برای شما مهم است؟ چقدر حاضرید از تفریحات خود کم کنید و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید؟

این‌ها سوالاتی است که خیلی از ما در طول زندگی به آن‌ها فکر کرده‌ایم و برای آن‌ها نقشه کشیده‌ایم. هدف شما، نیروی محرکه‌ای است که صبح‌ها شما را از رختخواب بیرون می‌کشد، این همان چیزی است که به زندگی شما معنا می‌دهد و باعث می‌شود یک زندگی منحصربه‌فرد و خلاقانه بسازید. چیزی که موقع تمام شدن فرصت زندگی، می‌توانید به آن افتخار کنید و شجاعانه بگویید که وقت خود را تلف نکرده‌اید.

در این مقاله  لیستی از اهداف مهم زندگی گرد آورده‌ایم، لیستی که همین امروز باید دست به کار شوید و یکی شبیه به آن را برای خود بنویسید. مهم نیست الان کجای زندگی هستید و چه می‌کنید، مهم این است که هیچ‌وقت برای نوشتن این لیست دیر نیست. پیشنهاد می‌کنیم پیش از این کار، حتما این مقاله را بخوانید. این مطلب، علاوه بر ایده‌های خوبی که به شما خواهد داد، مهم‌ترین مزایای تعیین اهداف را برای شما بازگو می‌کند تا با دیدگاه روشن‌تری لیست خود را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

قدرت و مزایای تعیین اهداف

مزایای تعیین اهداف

اگر برای نوشتن لیست اهداف تردید دارید و نمی‌دانید که دقیقا چرا باید چنین کاری را انجام دهید، باید کمی بیشتر درباره‌ی مزایای این کار بدانید. به قول آنتونی رابینز: «تعیین هدف، اولین قدم در تبدیل نامعلوم به معلوم است.»

با این کار شما از حالت انفعال خارج شده و کم کم وارد میدان عمل می‌شوید. نوشتن، ذهن شما را بیدار کرده و در حال آماده باش قرار می دهد.

۱. کنترل زندگی خود را در دست می‌گیرید

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، یعنی اولین جرقه‌های تغییر در وجود شما زده شده است. لحظه‌ای توقف کنید و به چیزهایی که می‌خواهید فکر کنید. این کار، جسارت بالایی می‌طلبد، اما پاداش آن، یک زندگی آگاهانه است. زندگی‌ای که خیلی از مردم، جرأت آن را ندارند.

با نوشتن اهداف، سکان زندگی‌تان را خودتان به دست بگیرید و به سمتی برانید که می خواهید. مسئولیت همه‌ی تصمیمات خود را به عهده بگیرید و نگران چیزی نباشید. فراموش نکنید که زندگی بدون هدف، دور باطلی است که دستاوردی با خود به همراه ندارد.

۲. نتایج بهتری می‌گیرید

نوشتن باعث می‌شود به جای اینکه عقب بنشینید و منفعلانه منتظر وقوع اتفاقات باشید، خود را برای رسیدن به بهترین نتایج، تحت فشار قرار دهید. در واقع شما با این کار، چشم‌اندازی روشن ترسیم کرده‌اید و می‌دانید که قرار است به کجا برسید. در این صورت تلاش‌های شما بهتر به بار می‌نشیند و انرژی خود را بیهوده هدر نمی‌دهید. فراموش نکنید هر کاری که سنجیده و حساب شده انجام شود، نتایج بهتری در بر خواهد داشت.

۳. آینده‌نگر می‌شوید

خود را در یک، سه یا پنج سال آینده کجا می‌بینید؟ وقتی اهداف خود را تعیین می‌کنید، به آینده فکر می‌کنید و یک برنامه‌ی عملی ترتیب می‌دهید. تضمینی نیست که همه چیز مطابق انتظار شما پیش رود، اما مهم این است که شما اهداف مشخصی دارید. می‌توانید دوباره برنامه‌های خود را مرور و تنظیم کنید و به سمت چشم‌انداز خود پیش بروید.

۴. با‌انگیزه می‌شوید

تعیین اهداف، شما را به خواسته‌های اصلی‌تان پیوند می‌دهد. اهداف شما یک یادآوری ثابت و دائمی در مورد چیزهایی است که حقیقتا آن‌ها را دوست دارید. این کار، ذهن شما را بر خواسته‌هایتان متمرکز می‌کند و باعث می‌شود از چالش‌های به وجود آمده از موانع منفی، دور بمانید. هنگامی که رسیدن به اهداف خود را تجسم می‌کنید، انگیزه‌ی عمل پیدا می‌کنید. هر بار که به هدف خود فکر می‌کنید، یک حس انرژی نو به دست می‌آورید که بر رفتارهای شما تأثیر مثبت می‌گذارد.

۵. مسئولیت‌پذیر می‌شوید

وقتی هدف داشته باشید، مسئولیت‌پذیر می‌شوید و به جای اینکه فقط حرف بزنید و ادعا کنید، باید وارد عمل شوید. برای این منظور، بعضی اهداف کوچک‌تر را هم در لیست خود قرار دهید تا همیشه حداقل نسبت به بخشی از اهداف خود توان پاسخگویی داشته باشید. بر عملکرد خود نظارت کنید و اقدامات لازم بر رفع کم کاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها را انجام دهید.

اهداف شما در زندگی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید به دنبال ارزش‌ها و علاقه‌های خود باشید. بخشی از این ارزش‌ها، چیزهایی هستند که با آن‌ها بزرگ شده‌اید و بخشی دیگر، خواسته‌هایی هستند که شما را واقعا خوشحال می‌کنند.

اولین چالش این است که یاد بگیرید چگونه ارزش‌های خود را بسازید و هم سو با آن‌ها زندگی کنید. زندگی در راستای ارزش‌ها به این معنی است که افراد، فعالیت‌ها و تجربیاتی که نماینده‌ی این ارزش‌ها هستند را در اولویت قرار دهید. برای یافتن ارزش‌ها و علایق زندگی‌تان، به صدای قلبتان گوش دهید. وقت بیشتری با دوستان قدیمی بگذرانید و بیشتر مطالعه کنید. ببینید واقعا در زندگی به دنبال چه هستید و چه چیزهایی برای شما مهم ترند، آنگاه اهداف خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنید.

نکته‌ی دیگر این است که لیست اهداف شما، یک وحی منزل نیست! فراموش نکنید که زندگی، پیوسته در حال تغییر است و همان‌طور که شما و شرایط زندگی‌تان تغییر می‌کنند، لیست اهداف هم می‌تواند تغییر کند، پس انعطاف‌پذیر باشید و از لیست خود به عنوان یک منبع الهام‌بخش در زندگی روزمره‌ی خود استفاده کنید. این یک طرح کلی است تا پیوسته به شما یادآوری کند که از زندگی، چه می‌خواهید.

نمونه‌ای از لیست اهداف برای رسیدن به تناسب اندام

 

داشتن سلامتی و تناسب اندام، یک هدف بسیار مهم در زندگی است. به این ترتیب می‌توانید یک زندگی سالم و پویا داشته باشید. لیستی که در ادامه می‌آید، اهداف متنوعی را در این زمینه پوشش می‌دهد. بعضی مربوط به انعطاف‌پذیری است و بعضی دیگر قدرت و استقامت بدن را افزایش می‌دهد.

نکته‌ی کلیدی این است که در هیچ سطحی متوقف نشوید و وقتی به هر یک از این اهداف رسیدید، با افزایش شدت، تکرار یا زمان تمرینات، به سطح بعدی بروید:

  1. ۳۰ حرکت پرس سینه انجام دهید.
  2. ۱۰ کیلومتر بدوید.
  3. روی انجام ۵ حرکت یوگا مسلط شوید.
  4. ۵ حرکت کششی انجام دهید.
  5. دست‌تان را به لبه‌ی حلقه‌ی بسکتبال برسانید.
  6. حداقل ۱۰ ثانیه روی دست‌های خود بایستید.
  7. برای یک دقیقه، یک حرکت اسکوات صحیح و دقیق انجام دهید.
  8. حرکت پرس سینه را با یک دست انجام دهید.
  9. یک کیلومتر، شنا کنید.
  10. دویدن خود را سرعتی کنید.
  11. بر روی ۴ حرکت پلی‌متریک مسلط شوید.

نمونه‌ای از لیست اهداف برای افزایش خلاقیت

 

برای بسیاری از مردم خلاق بودن مترادف با ساخت یک شاهکار بی‌نظیر است، اما واقعیت این است که پروژه‌های خلاقانه می‌توانند هر چیزی باشند. هر چیزی که از الگوی ثابت همیشگی جدا شده و به مسائل از زاویه‌ی دیگری نگاه می‌کند.

خلاقیت بر توانایی شما در ارائه‌ی ایده‌های اصلی تمرکز دارد و می‌تواند بین این ایده‌ها و مطالب به ظاهر غیر‌مرتبط ، ارتباط ایجاد کند.

جامعه‌ی پرشتاب امروزی به افراد مبتکر و خلاق نیاز دارد و این چیزی نیست که در مدارس آموزش داده شده باشد.

افزایش خلاقیت به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چطور در زمانی که منابع لازم برای یافتن پاسخ را ندارید، از عهده‌ی مشکلات خود بر‌آیید.

  1. یک داستان کوتاه بنویسید.
  2. در یک کلاس نقاشی ثبت نام کنید.
  3. یک رقص جدید یاد بگیرید.
  4. هر روز و به مدت یک ماه، ۱۲۰۰ کلمه بنویسید.
  5. دستور پخت جدیدی ابداع کنید و به آن مسلط شوید.
  6. یک تابلوی آرزوها درست کنید.
  7. بافتنی یاد بگیرید.
  8. دکور داخلی خانه‌ی خود را تغییر دهید.
  9. یک فناوری نوآورانه طراحی کنید (حتی اگر قصد ساخت آن را ندارید).
  10. چیزی بسازید، بزرگ یا کوچک، فرقی ندارد. این وسیله می‌تواند یک ظرف سفالی کوچک یا یک مبلمان کامل از چوب و پارچه باشد.
  11. از مبتدی بودن لذت ببرید. تجربه‌های جدیدی مثل استفاده از حلقه‌ی لاغری ورزشی، شیشه‌سازی به روش دمیدن، تردستی و حکاکی روی چوب را امتحان کنید و در آن‌ها استاد شوید.

 

نمونه‌ای از لیست اهداف مربوط به خانواده و جامعه

لیست اهداف اجتماهی

درک نقاط قوت و محدودیت‌های اجتماعی فعلی، نیازمند کسب مهارت است. این مهارت به شما کمک می‌کند که ضمن شناخت این محدودیت‌ها، تأثیر آن‌ها را بر زندگی خود بسنجید.

خودآگاهی در این زمینه می‌تواند به تقویت روابط شخصی و حرفه‌ای شما کمک کند. به علاوه، داشتن اهدافی که مربوط به روابط اجتماعی است، ارتباطات و سیستم پشتیبانی شما را تقویت می‌کند.

  1. یک شنونده‌ی فعال شوید. به دیگران نشان دهید که به آنچه می‌گویند توجه دارید و زبان بدن آن‌ها را می‌فهمید. در حین مکالمه، سوالات مرتبط بپرسید و از نشانه‌های غیرکلامی برای نشان دادن توجه‌تان به ارتباط استفاده کنید.
  2. بیاموزید که به همان راحتی که از شما کمک می‌خواهند، شما هم درخواست کمک کنید.
  3. حداقل ماهی یک‌بار به یکی از بستگان دور سر بزنید و از احوال آن‌ها جویا شوید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا روابطی را اغلب به راحتی از هم می‌پاشند، حفظ کنید.
  4. بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید. به عبارت دیگر، به طور مرتب برای روابط خانوادگی و اجتماعی خود وقت بگذارید.
  5. بخشش را یاد بگیرید. کنار گذاشتن هرگونه کینه و نارضایتی، نه تنها روابط شما را تقویت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌بخشد.
  6. همدلی را یاد بگیرید. این که بتوانید احساس دیگران را درک کنید به شما کمک می‌کند تا از دیگران مراقبت کنید و در روابط خود تغییر ایجاد کنید.
  7. شرافتمندانه زندگی کنید. اخلاق‌مداری، صداقت با دیگران، داشتن ارزش‌های ثابت و وظیفه‌شناسی، همگی نمونه‌‌هایی هستند که باعث می‌شوند در زندگی درستکار و ثابت قدم بمانید.
  8. محترم باشید. مردم به فردی که برای خود ارزش قائل است، اعتماد کرده و روی او حساب می‌کنند.
  9. الهام‌بخش باشید. برای اطرافیانتان الگوی خوب و مثبتی باشید تا از شما یاد بگیرند.
  10. در روابط بین فردی، موثر باشید. یاد بگیرید احساسات خود را با دیگران در میان بگذارید و آن‌ها را آزادانه بیان کنید.
  11. یکی از اعضای خوب خانواده باشید. این می‌تواند شامل انتقال ارزش‌های مثبت به فرزندان‌تان، داشتن یک ازدواج خوب یا داشتن یک رابطه‌ی محکم با بستگان دور باشد.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/m69355



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن بادام شیرین ( Sweet almond oil ) :

خرید روغن بادام شیرین در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

فروش روغن بادام شیرین - دکاموند شیمی

معرفی روغن بادام شیرین :

روغن بادام شیرین، معمولا برای تغذیه پوست و مو استفاده می شود. روغن دانه ی بادام شیرین، جزء مهم بسیاری از محصولات زیبایی است. با این حال، می توان از آن برای آشپزی در خانه نیز استفاده کرد.

روغن بادام شیرین یکی از پرخاصیت ترین روغن های گیاهی می باشد که ما امروزه در اختیار داریم ، توجه داشته باشید که برای خرید این روغن تنها از برند طلا طبیعت خریداری نمایید.

خواص روغن بادام شیرین

  • جلوگیری ودرمان چین و چروک صورت
  • سفید کننده پوست
  • درمان ریزش مو
  • تقویت ریش و سبیل آقایان
  • ماساژ نوزادان
  • تقویت رشد موی سر
  • لایه بردار پوست
  • درخشان کننده موی سر
  • جلوگیری و درمان شوره سر
  • مرطوب کننده پوست بدن
  • نرم کننده پوست بدن
  • درمان پوست عرق سوز شده
  • بهبود آفتاب سوختگی و لکه های ناشی از آن
  • درمان آکنه
  • تقویت ناخن ها
  • تقویت رشد ابرو
  • تقویت رشد مژه ها
  • ازبین برنده درد های عضلانی
  • درمان سرفه
  • جلوگیری و درمان ترک های پوستی در دوران بارداری
  • تقویت سیستم گوارشی بدن و بهبود هضم غذا
  • درمان سیاهی دور چشم
  • افزایش رطوبت بدن
  • درمان شقاق و خونریزی دستگاه گوارش
  • رفع خشکی مخاط بدن
  • درمان اگزما
  • درمان درد  مفاصل
  • درمان پسوریازیس
  • درمان تحریک پذیری پوست
  • پاک کننده آرایش
  • ترمیم کننده پوست لب
  • کمک به خارج شدن سنگ مثانه
  • جلوگیری و درمان موخوره
  • نرم کننده موی سر
  • تقویت قوای ذهنی
  • از بین برنده کلسترول بد
  • تنظیم کننده فشار خون
  • استفاده در پخت و پز
  • استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی
  • خشبو کننده هوا
  • روغن ماساژ
  • درمان کننده نقرس
  • درمان کننده خمیدگی افراد پیر
  • درمان کننده گوش درد
  • درمان سینه پهلو
  • ازبین برنده لک و جای زخم
  • تقویت سیستم عصبی
  • تقویت کننده قوای جنسی
  • تولید کننده اسپرم
  • مفید برای بیماران قلبی و عروقی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان درد کبد
  • دافع قوی سنگ کلیه و مثانه
  • درمان کننده زخم روده و زخم مثانه
  • جلوگیری از سرطان
  • درمان سفتی پاشنه پا و آرنج
  • درمان کننده زخم های سطحی
  • پاکسازی کامل روده
  • درمان کننده خشکی و پوسته پوسته شدن پوست
  • درمان کننده التهاب
  • درمان آلرژی

جلوگیری ودرمن چین و چروک صورت

تنها ۱ قاشق روغن را روی پوست صورت خود چکانده و به صورت حرکت دایره ای صورت خود را به آرامی ماساژ دهید . پس از ۱۰ دقیقه ماساژ صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید. این عمل را هرشب قبل از خواب انجام دهید .

در صورتی که راجع به روغن سیاهدانه و خواص شگفت انگیز آن اطلاعاتی در اختیار ندارید می توانید با مراجعه به قسمت های مربوطه از فواید بی نظیر این روغن مطلع شوید.

سفید کننده پوست

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

درمان ریزش مو

کافیست هرشب  ۱ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را گرم کنید و سپس قبل از خواب کف سر خود را باآن ماساژ دهید . صبح روز بعد موهای خود را با آب  ولرم شستشو نمایید .

تقویت ریش و سبیل آقایان

کافیست هر شب چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ریش یا سیبیل  خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . سپس صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

ماساژ نوزادان

ماساژ دادن بدن نوزادان به وسیله روغن بادام شیرین ، اضطراب و تنش و اگزما را ازبین می برد .وکمک میکند تا نوزاد خواب راحتی داشته باشد و گردش خون در تمام نقاط بدن به راحتی انجام پذیرد .

تقویت رشد موی سر

  • روش اول :کافیست چند قطره از این روغن را به کف دستان خود بمالید و سپس با دستان خود ، ساقه های موهای خود را ماساژ دهید .
  • روش دوم : کافیست روزانه چند قطره از روغن بادام شیرین را قبل از غذا به همراه آب ولرم میل نمایید.

لایه بردار پوست

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

درخشان کننده موی سر

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را به کف دستان خود مالیده و سپس تمامی ساقه موهایتان را چرب نمایید.

جلوگیری و درمان شوره سر

کافیست هر شب قبل از خواب چند قطره از روغن بادام شیرین را کف سر خود چکانده و تمامی کف سر خود را ماساژ دهید . این عمل را به مدت چند شب متوالی انجام دهید .

مرطوب کننده پوست بدن

کافیست پس از استحمام چند قطره از روغن بادام شیرین را به سطح بدن خود چکانده و ماساژ دهید تا کاملا جذب گردد .

نرم کننده پوست بدن

تنها چند قطره از این روغن را روی کف دست های خود چکانده و دستهایتان را به هم بمالید تا گرم شود .سپس به آرامی پوست تمیز خود ماساژ دهید.

درمان پوست عرق سوز شده

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست خود چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست گردد.

بهبود آفتاب سوختگی و لکه های ناشی از آن

کافیست ۱ قاشق چایخوری عسل را به همراه چند قطره از این روغن و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط نمایید. سپس ترکیب آماده شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱ ساعت پوست خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

در صورتی که از کوتاهی آلت تناسلی رنج می برید می توانید یک بار برای همیشه از روغن خراطین استفاده نمایید.

درمان آکنه

کافیست هر شب قبل از خواب پوستتان را تمیز نمایید و سپس چند قطره از روغن بادام شیرین را روی محل مورد نظر چکانده و ماساژ دهید .

تقویت ناخن ها

کافیست هر شب قبل از خواب ۱ قطره از روغن بادام شیرین را گرم نمایید و سپس ناخن های خود را با آن ماساژ داده . این عمل را به مدت ۳۰ شب متوالی انجام دهید.

تقویت رشد ابرو

کافیست هرشب قبل از خواب ابروهای خود را با ۱ قطره از این روغن به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید  و صبح روز بعد شستشو نمایید .

تقویت رشد مژه ها

کافیست هر شب قبل از خواب مژه های خود را با برس مژه آغشته به روغن بادام شیرین ماساژ داده  و صبح روز بعد مژه های خود را شستشو نمایید .

ازبین برنده درد های عضلانی

کافیست محل مورد نظر را که دچار گرفتگی عضله شده ، با روغن بادام شیرین گرم شده ماساژ دهید . سپس یک حوله کاملا گرم را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید . این عمل را چند روز متوالی انجام دهید .

در صورتی که به دنبال خرید روغن نارگیل می باشید می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

درمان سرفه

کافیست چند قطره روغن بادام شیرین را به همراه مقدار کمی کتیرا و شکر میل نمایید . تا سرفه های خشک کاملا درمان گردد.

جلوگیری و درمان ترک های پوستی در دوران بارداری

کافیست قبل و بعد از استحمام بدن خود را با روغن بادامشیرین ماساژ دهید. (توجه فرمایید که در دوران بارداری روغن بادام میل نشود . زیرا باعث زایمان زود رس می شود )

تقویت سیستم گوارشی بدن و بهبود هضم غذا

  • روش اول : کافیست ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به همراه سالاد یا غذای خود میل نمایید . این عمل روزانه انجام شود .
  • روش دوم : کافیست چند قطره از روغن بادام  شیرین را روی شکم خود چکانده و در جهت عقربه های ساعت شکم خود راماساژ دهید .

درمان سیاهی دور چشم

کافیست هرشب قبل از خواب اطراف چشمان خود را با ۱ الی ۲ قطره روغن بادام شیرین ماساژ دهید .صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

افزایش رطوبت بدن

کافیست ۱ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن بادا م شیرین به  همراه آب ولرم میل شود . این عمل روزانه انجام پذیرد .

درمان شقاق و خونریزی دستگاه گوارش

کافیست ۱ قاشق غذا خوری از روغن بادام شیرین را ۳۰ دقیقه بعد از غذا میل نمایید. این عمل را روزانه انجام دهید.

رفع خشکی مخاط بدن

کافیست ۱ قطره روغن بادامشیرین را در هر یک از سوراخ های بینی چکانده . این عمل را ۲ الی ۳ مرتبه در روز انجام دهید .

درمان اگزما

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

درمان درد  مفاصل

تنها چند قطره از این روغن را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

درمان پسوریازیس

تنها چند قطره از این روغن را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

درمان تحریک پذیری پوست

کافیست ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین را به وان آب اضافه کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن استراحت نمایید.

پاک کننده آرایش

کافیست یک تکه پنبه آغشته به روغن بادام شیرین را به صورت خود بزنید . پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را شستشو نمایید .

ترمیم کننده پوست لب

کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی  لب های خشکیده خود بچکانید و به آرامی ماساژ دهید .

توجه داشته باشید در صورتی که به دنبال خرید این محصولات می باشید می توانید با کارشناسان آنلاین ارتباط برقرار نمایید و یا با شماره تماس های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید توجه نمایید که تمامی محصولات خریداری شده با آرم و علائم طلای طبیعت خریداری شود.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

تقریبا همه‌ی افراد در دوره‌‌ای از زندگی‌اشان دچار راش پوستی شده‌اند. بثورات جلدی، راش پوستی یا بثورات پوستی نه تنها خارش و درد را به دنبال دارند، بلکه باعث ناراحتی شما هم می‌شوند. بعضی از راش‌ها خودبه‌خود برطرف می‌شوند، در حالی که درمان بعضی دیگر مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. بثورات پوستی می‌توانند در نتیجه‌ی یک بیماری‌ زمینه‌ای جدی رخ دهند. در مقاله‌ا‌ی که امروز برایتان در نظر گرفته‌ایم قرار است شما را با علل و علائم راش پوستی، روش‌های خانگی برای درمان، رژیم غذایی مناسب و توصیه‌هایی برای پیشگیری از آن آشنا کنیم. تا پایان مقاله در کنار ما بمانید.

انواع بثورات پوستی

هر نوع تغییر غیرطبیعی در رنگ یا بافت پوست معمولا نشان‌دهنده‌ی بثورات پوستی است. راش در دو دسته قرار می‌گیرد؛ راش عفونی و راش غیرعفونی. راش غیرعفونی شامل اگزما، درماتیت تماسی، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک، روزاسه، کهیر و خشکی پوست (زیروسیس) می‌شود. از جمله نمونه‌های راش‌های عفونی می‌توانیم به آبله‌مرغان، زونا، تبخال و کرم حلقوی یا رینگ‌ورم اشاره کنیم.

علت راش پوستی چیست؟

علل راش‌های غیرعفونی در ادامه آورده شده‌اند.

  • آلرژی
  • واکنش به دارو
  • خشکی پوست
  • حساسیت شدید به گیاهانی مانند پیچک سمی (poison ivy)
  • بیماری‌های خودایمنی
  • حساسیت به غذا

علت‌های راش عفونی به شرح زیر است.

  • عفونت‌های قارچی ناشی از کاندیدا و…
  • عفونت‌های ویروسی مانند هرپس سیمپلکس، هرپس زوستر، HIV و…
  • عفونت‌های ایجاد شده در اثر باکتری‌هایی مانند استافیلوکوکوس، استرپتوکوکوس و…
  • انگل‌هایی مانند شپش

علائم راش پوستی

نشانه‌های بثورات جلدی را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • خارش و قرمز شدن پوست
  • برجستگی‌های حاوی چرک
  • تاول
  • خشک و پوسته‌پوسته شدن پوست

دقت کنید که بروز این علائم به علت راش بستگی دارد. ممکن است یک یا همه‌ی نشانه‌های ذکر شده را تجربه کنید.

روش‌های خانگی برای درمان بثورات پوستی

راش می‌تواند در بلندمدت برای شما مشکل ایجاد کند. می‌توانید از راهکارهای خانگی زیر برای درمان بثورات پوستی کمک بگیرید. این روش‌های خانگی ممکن است به تسکین علائم راش کمک کنند. با این حال اگر راش برای بیشتر از یک هفته باقی ماند، باید به پزشک مراجعه کرده تا علت را کشف و درمان مناسب را شروع کنید.

۱. روغن‌‌های اسانسی

برای کاهش علائم بثورات جلدی می‌توانید روغن‌های اسانسی زیر را به کار بگیرید.

۱. روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند التهاب و قرمزی ناشی از راش را کاهش دهد‌. علاوه بر این حاوی خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی است که این موضوع از عفونت‌ها پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • روغن درخت چای: ۱۲ قطره
  • روغن حامل دلخواه (مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا): ۳۰ میلی‌لیتر

طرز تهیه

  1. روغن درخت چای و روغن حامل را خوب با یگدیگر مخلوط کنید.
  2. ترکیب به دست آمده را به‌آرامی روی نواحی مدنظر ماساژ دهید.

هر چند وقت یک بار؟

از این روش درمانی دست‌کم یک بار در روز، ترجیحا قبل از اینکه بخوابید استفاده کنید.

۲. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارد.

این روغن خوشبو می‌تواند به تسکین و کاهش تورم، درد و التهاب ناشی از راش پوستی کمک کند.

مواد لازم

  • روغن اسطوخودوس: ۱۲ قطره
  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: ۳۰ میلی‌لیتر

طرز تهیه

  1. روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل یا زیتون را با هم ترکیب کنید.
  2. مخلوط را روی نواحی از پوست بمالید که دچار راش هستند.

هر چند وقت یک بار؟

دست‌کم یک بار در روز این روش درمانی را به کار بگیرید.

۳. روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس برای درمان راش پوستی

روغن اکالیپتوس یکی از بهترین روغن‌ها برای کاهش علائم راش پوستی به شمار می‌رود. این روغن خواص خنک‌کننده، تسکین‌دهنده، ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارد که همگی می‌توانند به درمان راش پوستی کمک کنند.

مواد لازم

  • روغن اکالیپتوس: ۱۲ قطره
  • روغن حامل دلخواه (مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا): ۳۰ میلی‌لیتر

طرز تهیه

  1. در یک کاسه‌ی کوچک روغن اکالیپتوس و روغن حامل را با هم ترکیب کنید.
  2. مخلوط روغن‌ها را روی راش‌ قرار دهید.
  3. اجازه دهید روغن طی شب روی پوستتان بماند.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در روز برای استفاده از این راهکار درمانی کافی است.

۲. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و ممکن است به درمان راش پوستی و تسکین علائم آن کمک کند.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یک قاشق غذاخوری
  • آب: نصف فنجان
  • پد پنبه‌ای

طرز تهیه

  1. سرکه‌ی سیب و آب را با یکدیگر مخلوط کنید‌.
  2. یک پد پنبه‌ای را در ترکیب به دست آمده فرو کنید و آن را روی راش‌ها قرار دهید.
  3. اجازه دهید مخلوط به‌خوبی جذب پوست شود.

هر چند وقت یک بار؟

برای کاهش علائم راش پوستی، دو بار در روز این روش درمانی را به کار بگیرید.

۳. روغن نارگیل

ثابت شده که روغن نارگیل خواص ضدالتهابی قوی، همچنین خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی دارد. این روغن به دلیل داشتن خواص ذکر شده می‌تواند راش فعلی موجود روی پوست را تسکین دهد و از بروز دوباره‌ی آن پیشگیری کند.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. مقداری روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی نواحی دچار راش ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست خود را بشویید.
  3. همچنین می‌توانید اجازه دهید روغن طی شب روی پوستتان باقی بماند‌.

هر چند وقت یک بار؟

هر روز از روغن زیتون برای تسکین بثورات جلدی استفاده کنید.

۴. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین PH پوست را خنثی می‌کند. علاوه بر این خواص ضدخارش روی بثورات پوستی دارد. با این حال شواهد علمی برای اثبات اثربخشی جوش‌شیرین در درمان راش پوستی کافی نیستند.

احتیاط

قبل از استفاده از جوش‌شیرین روی پوست حتما تست پچ را انجام دهید؛ این یعنی مقدار کمی از خمیر زیر را روی بخش کوچکی از ساعد خود بمالید و روی آن را با یک تکه پارچه یا بانداژ بپوشانید. ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر پوستتان حساسیتی نشان نداد، یعنی استفاده از جوش‌شیرین روی پوست برای شما بی‌خطر است.

مواد لازم

  • جوش‌شیرین: یک قاشق چای‌خوری
  • آب: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. جوش‌شیرین را با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ شکل بگیرد.
  2. خمیر ایجاد شده را روی بثورات قرار دهید و بگذارید خشک شود.
  3. پوست خود را با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

روزی یک بار برای استفاده از جوش‌شیرین جهت درمان بثورات جلدی کافی است.

۵. ژل آلوئه‌ورا

استفاده از ژل آلوئه‌ورا به‌شدت برای تسکین راش پوستی توصیه می‌شود، چون خواص ضدالتهابی و بهبود‌دهنده دارد. ژل این گیاه بی‌نظیر حاوی خواص ضدمیکروبی هم است و به همین علت از بروز دوبار‌ه‌ی عفونت پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌‌ورا: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. مقدار کافی از ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن خارج کنید.
  2. ژل را به‌طور مستقیم روی بثورات موجود روی پوست خود قرار دهید.
  3. اجازه دهید ژل آلوئه‌ورا به مدت دست‌کم ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس پوستتان را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در روز از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.

 

 

شورت لینک: yun.ir/zk1ipe



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

هندوانه میوه‌ای مغذی و خوش عطر است که حدود ۹۲% آن را آب تشکیل داده است. با خوردن هر تکه هندوانه میزان قابل توجهی از ویتامین‌های A، C، B6، لیکوپن، پتاسیم، آنتی ‌اکسیدان و اسیدهای آمینه را به بدنتان هدیه می‌دهید. علاوه بر این‌ها این میان وعده‌ی خوش‌طعم تابستانی فاقد چربی است، سدیم بسیار کمی دارد و هر فنجان از آن فقط ۴۰ کالری دارد. احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که خواص هندوانه بیشتر از آن است که به‌سادگی از کنارش بگذریم.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و آمدن هندوانه به بازار، امروز تصمیم گرفتیم که درباره‌ی خواص هندوانه و تأثیراتی که بر روی سلامت بدن دارد صحبت کنیم. همچنین قصد داریم پرده از راز ترسناکی درباره‌ی هندوانه برداریم تا به شما در ارتباط با مصرف بیش از حد این میوه هشدار داده باشیم. قبل از هر کاری لازم است با مواد معدنی و مغذی موجود در هندوانه آشنا شویم.

هندوانه را بیشتر بشناسیم

آنجلا لموند، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، درباره‌ی هندوانه می‌گوید: «این میوه در واقع غذایی سرشار از آنتی ‌اکسیدان و آمینو اسید بوده و در بهبود عملکرد عمومی بدن تأثیرگذار است». آنتی اکسیدان‌ها از بروز سرطان و مشکلات سلامتی مختلف در بدن جلوگیری می‌کنند. اسیدهای آمینه هم به‌عنوان عنصر اصلی ساخت پروتئین، در بهبود عملکردهای حیاتی بدن بسیار مؤثر هستند.

طبق بررسی‌های علمی انجام شده میزان لیکوپن موجود در هر فنجان هندوانه‌ی خرد شده حدود ۱۵ تا ۲۰ میلی‌گرم است. لیکوپن یک ماده‌ی مغذری گیاهی است که به صورت طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و جالب این است که بیشترین میزان لیکوپن در هندوانه مشاهده شده است. لیکوپن همان رنگدانه‌ قرمزی است که به هندوانه،‌ گوجه‌فرنگی، گریپ‌فروت و دیگر میوه‌های قرمز رنگ می‌بخشد.

این ماده بر روی سلامت قلب و استخوان تأثیر مثبت داشته و از بروز سرطان پروستات پیشگیری می‌کند. به گفته‌ی ویکتوریا جارزابکوفسکی، متخصص تغذیه از مؤسسه‌ی تناسب اندام در دانشگاه تگزاس، این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر تمام خواص مربوط به آنتی اکسیدان‌ها، به‌عنوان یک ماده‌ی ضدالتهاب قوی هم عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید با مصرف هندوانه بیشترین میزان لیکوپن را به بدنتان برسانید باید به سراغ هندوانه‌های کاملا رسیده بروید. هرچه هندوانه قرمزتر باشد، غلظت لیکوپن آن هم بیشتر است. همچنین میزان آنتی اکسیدان بتاکاروتن و فنلی هم در هندوانه‌ی رسیده افزایش می‌یابد، پس هرچه هندوانه رسیده‌تر باشد خواص بیشتری هم برای بدن دارد.

بتاکاروتن آنتی اکسیدانی است در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ نارنجی و قرمز وجود دارد که باعث افزایش ایمنی چشم و پوست شده، از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد اظهار شده بود که میزان بتاکاروتن موجود در هندوانه‌ی کال و سفید تقریبا صفر بوده و هرچه رسیده‌تر باشد، میزان این آنتی اکسیدان در آن بیشتر می‌شود.

البته نباید تصور کرد که فقط قسمت‌های قرمز هندوانه مفید هستند. جارزابکوفسکی می‌گوید: «تمام قسمت‌های هندوانه برای بدن مفید است. مواد مغذی زیادی در گوشت و پوست این میوه وجود دارد که با مصرف آن‌ها می‌توانیم به بدنمان کمک کنیم». در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ در مجله‌ی Chromatography منتشر شد مشخص شد میزان اسید آمینه‌ی سیترولین موجود در گوشت سفید چسبیده به پوست هندوانه بیشتر از گوشت قرمز رنگ آن است.

سیترولین یک اسید آمینه‌ی ارزشمند است که در بدن به اسید آمینه آرژنین تبدیل می‌شود. این اسیدهای آمینه باعث تقویت جریان خون می‌شوند و سلامت قلب و عروق را به همراه دارند. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که دانه‌های هندوانه بسیار مغذی هستند و اگر جوانه زده باشند ارزش غذایی‌اشان افزاش می‌یابد. طبق بررسی مجله‌ی بین‌المللی تغذیه و علوم غذایی، دانه‌های هندوانه سرشار از پروتئین،‌ منیزیم، ویتامین B و چربی‌های مفید هستند.

خواص هندوانه و ۷ فایده‌ی سلامتی آن

 

۱. سلامت قلب

در مطالعه‌ی دانشگاه پردو بر روی خواص هندوانه مشخص شد مقدار زیاد لیکوپن موجود در هندوانه باعث محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های مختلف می‌شود و در کاهش خطر بیماری‌های قلبی مؤثر است. همچنین در مطالعه‌ای که در مجله‌ی فشار خون آمریکا منتشر شد عنوان شد که مصرف عصاره‌ی هندوانه در کاهش فشار خون افراد بزرگسال و چاق بسیار موثر است.

آرژینین به بهبود جریان خون کمک کرده، تجمع چربی‌های اضافه در بدن را کاهش می‌دهد.

هندوانه خواص سلامتی جالبی هم برای خانم‌های مسن دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ۶ هفته عصاره‌ی هندوانه در خانم‌هایی که به سن یائسگی رسیده‌اند باعث کاهش فشار خون و سفت شدن شریان‌ها شده است. محققان به این نتیجه رسیدند که سیترولین و آرژنین موجود در هندوانه باعث ایجاد این تغییرات شده است.

۲. خواص ضدالتهابی

جارزابکوفسکی می‌گوید: «لیکوپن موجود در هندوانه آن را به یک میوه‌ی ضدالتهاب تبدیل کرده است». لیکوپن یک مهارکنند‌ه‌ی طبیعی برای فرآیندهای مختلف التهابی است و به‌عنوان یک آنتی اکسیدان به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌پردازد. در مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله‌ی پزشکی shock منتشر شد اظهار شده است که هندوانه حاوی کولین است و مصرف آن در به حداقل رساندن التهاب‌های مزمن تأثیر دارد.

خاصی ضدالتهابی هندوانه فقط برای افراد درگیر با آرتروز مفید نیست بلکه وقتی بیمار می‌شویم، درگیر استرس هستیم یا دخانیات مصرف می‌کنیم سلول‌های ما آسیب می‌بینند و بدن ما دچار التهاب می‌شود. این نوع از التهاب را التهاب سیستمیک می‌نامند و مصرف خوراکی‌هایی با خاصیت ضدالتهابی باعث بیرون آمدن بدن از این شرایط می‌شود.

۳. آب‌رسانی

 

هندوانه به آب‌رسانی کلی در بدن کمک می‌کند و این بهترین خاصیت آن است. متخصصین تغذیه معتقدند که با قرار گرفتن هندوانه در رژیم غذایی می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد مایعات ضروری بدنتان را تأمین کنید. آب هندوانه پر از الکترولیت است و به همین دلیل مصرف آن از گرمازدگی جلوگیری می‌کند.

۴. کمک به هضم

هندوانه حاوی فیبر است و مصرف آن هضم را آسان می‌کند. مصرف مداوم هندوانه باعث کارکرد منظم دستگاه گوارش شده و سلامتی آن را تضمین می‌کند.

۵. سلامت پوست و مو

در یک فنجان هندوانه‌ی خرد شده یک چهارم ویتامین A ضروری برای مصرف روزانه‌ی بدن را در خود دارد. طبق اعلام کلینیک cleveland ویتامین A تاثیر زیادی بر سلامت پوست داشته و رطوبت پوست و مو را تأمین کرده، به تولید و رشد سالم سلول‌های جدید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. همچنین ویتامین C موجود در هندوانه باعث رشد سالم کلاژن می‌شود.

۶. کاهش دردهای عضلانی و افزایش انرژی

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی شیمی، کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، ورزشکارانی که هندوانه مصرف می‌کنند نسبت به دیگران دردهای عضلانی کمتری را تجربه می‌کنند. نوشیدن آب هندوانه قبل از یک تمرین ورزشی شدید، در کاهش درد عضلات و ضربان قلب در روز بعد از آن مؤثر است. هندوانه سرشار از اسیدهای آمینه سیترولین و آرژنین است که به بهبود عملکرد گردش خون کمک کرده و این تأثیر را در بدن ورزشکاران نشان می‌دهد.

مطالعه‌ای دیگر که در سال ۲۰۱۵ در مجله‌ی فیزیولوژی کاربردی منتشر شد عنوان کرد که سیترولین هندوانه می‌تواند به بهبود عملکرد ورزشی کمک کند. عملکرد ورزشی شرکت کنندگان در این تحقیق پس از مصرف مکمل‌های سیترولین افزایش یافته و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری یا دوی سرعت داشتند. همین موضوع ثابت کرد که مصرف هندوانه می‌تواند به افزایش سطح انرژی در بدن ورزشکاران منجر شود.

۷. پیشگیری از سرطان

هندوانه هم مانند دیگر میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان بوده و در کاهش خطر ابتلا به سرطان مؤثر است. به گفته‌ی مؤسسه‌ی ملی سرطان، لیکوپن به طور خاص با کاهش تکثیر سلولی‌های سرطانی در سرطان پروستات مؤثر است. همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره شد هندوانه از غنی‌ترین منابع طبیعی لیکوپن است، در نتیجه مصرف این میوه می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مؤثر باشد.

خطرات مصرف هندوانه

 

اگر در مصرف هندوانه زیاده‌روی نکنید و روزانه به مقدار مناسب از این میوه مصرف کنید هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما مصرف بیش ‌از حد این میوه باعث افزایش لیکوپن یا پتاسیم در بدن شده و همین موضوع در بدن اشکالاتی ایجاد می‌کند. به گفته‌ی انجمن سرطان آمریکا، مصرف بیش از ۳۰ میلی گرم لیکوپن در روز می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع، اسهال، سوءهاضمه و نفخ شود.

همچنین توصیه شده است افرادی که دچار هایپرکالمی جدی هستند یا میزان پتاسیم در خون آن‌ها زیاد است روزانه بیشتر از یک فنجان هندوانه مصرف نکنند. این میزان حاوی ۱۴۰ گرم پتاسیم است و مقدار بیشتر آن می‌تواند برای این افراد خطرناک باشد. طبق اظهار مؤسسه‌ی ملی بهداشت، هایپرکالمی می‌تواند ضربان قلب را نامنظم کرده، در فرد مشکلات قلبی و عروقی ایجاد کند و کنترل عضلات قلب را هم کاهش دهد.

مصرف خوراکی‌های پر آب، مثل هندوانه، در رژیم‌های غذایی لاغیر برای افراد جذاب است. آن‌ها تصور می‌کنند چون مصرف این مواد در آن‌ها احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند پس استفاده‌ی زیاد از آن‌ها هیچ ضرری ندارد. کارشناسان تغذیه معتقدند در این‌باره باید با احتیاط رفتار کرد. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می‌تواند میزان کالری دریافتی روزانه را کاهش داده و منجر به لاغری شود اما مصرف بیش از حد هندوانه باعث از بین رفتن چربی‌های اضافه‌ی بدن نمی‌شود، بلکه بافت ماهیچه‌ای را از بین می‌برد و این موضوع بسیار خطرناک است.

کارشناسان تغذیه رعایت تنوع و حد متوسط مصرف را درباره‌ی همه‌ی میوه‌ها و سبزیجات توصیه می‌کنند.

جارزابکوفسکی به طرفداران هندوانه توصیه می‌کند که مراقب مصرف قند خود باشند. درست است که قند هندوانه طبیعی است اما میزان آن نسبتا زیاد است. توصیه‌ی کارشناسان در این‌باره، مصرف هندوانه در کنار دیگر میوه‌ها و گیاهان است.

حقایقی جالب درباره‌ی هندوانه که قبل از این نمی‌دانستید

 

  • هندوانه از خانواده‌ی خیار، کدو تنبل و کدو است.
  • احتمالا سرزمین اصلی هندوانه صحرای کالاهاری در آفریقا است.
  • مصری‌ها در مقبره‌ی پادشاهان خود هندوانه می‌گذاشتند تا در زندگی پس از مرگ از آن تغذیه کنند.
  • اولین برداشت ثبت شده‌ی هندوانه در هیروگلیف مصر به تصویر کشیده شده که مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل است.
  • بازرگانان استفاده از هندوانه را در سرزمین‌های حاشیه‌ی دریای مدیترانه گسترش داده‌اند. تا قرن دهم هندوانه به چین راه پیدا کرد و اکنون چین بزرگترین تولیدکننده‌ی هندوانه در جهان است.
  • مورها (مسلمانان اسپانیا که نژادی عربی-اسپانیایی-بربری داشته‌اند) هندوانه را به اروپا آوردند.
  • به احتمال زیاد بردگان آفریقایی هندوانه را با خود به آمریکا برده‌اند.
  • اولین کاوشگران از هندوانه به‌عنوان ظرف غذا استفاده می‌کردند.
  • در اولین کتاب آشپزی، که در سال ۱۷۷۶ در آمریکا منتشر شده است، دستور تهیه‌ی ترشی پوست هندوانه نوشته شده است.
  • حدود ۱۲۰۰ نوع مختلف هندوانه داریم.
  • حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نوع هندوانه کاشته می‌شود اما فقط ۵۰ نوع از آن‌ها محبوب هستند.
  • تمام قسمت‌های هندوانه، حتی پوست آن، قابل خوردن است.
  • سنگین‌ترین هندوانه‌ی جهان که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است توسط لوید برایت از آرکادلفیا در سال ۲۰۰۵ پرورش یافته که وزنی برابر ۱۲۱٫۹۳ کیلوگرم داشته داشته است.
  • یکی دیگر از سنگین‌ترین هندوانه‌های پرورش یافته ۱۵۸٫۹۸ کیلوگرم وزن داشته که در سال ۲۰۱۳ به عمل آمده بود.
  • هندوانه تنها ماده‌ی خوراکی‌ای است که هم در خانواده‌ی میوه‌ها قرار دارد و همه سبزیجات.
  • کشاورزان ژاپنی می‌توانند هندوانه‌های مکعبی تولید کنند.
  • در مصر هندوانه را همراه با پنیر فتا سرو می‌کنند.
  • هندوانه در ۹۶ کشور جهان کشت می‌شود.
  • میزان لیکوپن هندوانه از گوجه‌فرنگی بیشتر است.
  • به دلیل وجود میزان زیادی از سیترولین در هندوانه، آن را به‌عنوان یک ویاگرای طبیعی می‌شناسند.
  • هندوانه‌های بی‌دانه از نظر ژنتیکی اصلاح نشده‌اند بلکه یک گونه‌ی ترکیبی هستند.
  • چینی‌ها هندوانه را به‌عنوان هدیه به مهمان‌های خود می‌دهند.
  • گوشت هندوانه به رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز و سفید وجود دارد.

 

 

شورت لینک: yun.ir/yf4r21



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

فروش عمده شی باتر - دکاموند شیمی

کره شی باتر (shea butter):

خرید کره شی یا شی باتر، یا همان کره شی باتر (shea butter)، نوعی روغن است که از بذر درخت آفریقایی استخراج می شود. در زبان بومی آفریقا به آن Vitellaria paradoxa می گویند، اما کلمه انگلیسی (shea) از نام درختی در بامبارا آمده است. دانه های خام درخت شی به رنگ عاج فیل هستند.

 

  1. نرم کننده ی ضد التهابی پوست

کره شی برای مرطوب کردن صورت و بدن بسیار عالی است و لذا به همین دلیل به کرات در محصولات ارایشی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از محصولات پوستی ارزان قیمت حاوی مواد شیمیایی مضری هستند در حالی که کره شی یک ماده ی طبیعی است که می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوستتان داشته باشد. به علاوه، این کره دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست!

یکی از مطالعات منتشر شده در مجله Oleo Sciencereports نشان می دهد که چربی و روغن موجود در کره شی (کره شیا) دارای خاصیت ضد التهابی هستند و به کاهش التهاب پوست کمک می کنند. علاوه بر این، هم دانه و هم روغن شی دارای ترکیبات ضد توموری به نام سینامیک اسید متیل استر (که در دارچین نیز یافت می شوند) هستند.

  1. ارائه ی خواص منحصر به فرد ضد پیری

اگر شما می خواهید علائم قابل رویت پیری، دیرتر بر روی پوستتان ظاهر شوند حفظ رطوبت طبیعی پوست باید برایتان در اولویت باشد و کره شی نیز یک مرطوب کننده ی عالی است. کره شی خام می تواند سبب بازسازی سلول های بافت پوست و نرم شدن پوستتان شود و لذا به کاهش خطوط و چین و چروک های پوست کمک می کند.

اخیرا مجله علوم زیستی آمریکا یک مطالعه ی بالینی را انجام داده که هر ۳۰ داوطلب حاضر شده در آن اظهار داشتند که روغن شی، چین و چروک و علائم پیری را در آنها کاهش داده است. در یکی دیگر از مطالعات بالینی که بر روی پوست های خشک، حساس و پیر انجام شد، ۴۹ داوطلب حاضر در مطالعه، کره شی را دو بار در روز استفاده کرده و دریافتند که این کره اثر بازدارنده ای بر روی علائم سالخوردگی دارد. جای تعجب نیست که شما می توانید کره شیا را در بسیاری از محصولات طبیعی ضد پیری پیدا کنید.

  1. مرطوب کننده ی مو

علاوه بر این، شما می توانید کره شی را برای مرطوب نمودن مو و پوست سر خود نیز استفاده کنید. هنگامی که این کرم به طور موضعی استفاده شود، می تواند باعث افزایش رطوبت پوست سر شده، شوره ی سر را کاهش داده و طراوت کلی مو و پوست را حفظ نماید. نحوه ی استفاده از آن برای مو نیز درست مانند استفاده از روغن نارگیل است.

سوالی که پیش می آید این است که آیا کره شی برای موهایتان بهتر است یا روغن نارگیل؟ پاسخ این است که هر دوی این روغن ها، مرطوب کننده های عالی و طبیعی ای هستند و شما می توانید از هر یک از آنها که بخواهید بر روی پوست، پوست سر یا موهای خود استفاده کنید و هر کدام به نحوی سلامت و ظاهر شما را بهبود خواهند بخشید.

کره شی را به آرامی گرم کنید تا نرم و لطیف شود و سپس کاملا آن را به نواحی دچار ریزش مو شده و پوست سرتان مالش دهید. برای کسب بهترین نتایج، این کار را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید. سپس موهایتان را به صورت طبیعی با شامپو شست و شو دهید. علاوه بر مرطوب نمودن مو و پوست سر، اگر فقط کره شی را بر روی ریشه ی موهایتان ماساژ دهید می توانید با استفاده از آن موهایتان را پر پشت تر نشان دهید.

  1. درمان پوست هایی که به دلیل سرمای زمستان، آفتاب و یا بادزدگی سوخته و آسیب دیده اند

کره شی خام برای درمان سوختگی حاصل از سرمای زمستان مناسب است. ویژگی های مرطوب کننده ی آن عمیقا به پوست نفوذ می کنند و از قرمز شدن پوست به دلیل سوختگی جلوگیری نموده و باعث افزایش رطوبت ان می گردند. بنابراین می توانید این کرم را بر روی پاشنه ی پا، دست، آرنج و زانو ماساژ دهید.

علاوه بر این، استفاده از کرم های ضد آفتاب حاوی کره شی برای در امان ماندن از آفتاب سوختگی نیز مناسب است.

  1. این کره می تواند ترک های ناشی از کش آمدگی پوست را کاهش دهد

چگونه ترک های ناشی از کش آمدگی پوست را کاهش دهیم؟ در حالی که بسیاری معتقدند که رتین-آ و درمان با لیزر تنها راه های موجود برای کاهش این ترک های پوستی هستند، کره شی خام به دلیل برخورداری از ویتامین A می تواند به کم رنگ شدن این خطوط و ترک ها کمک کند.

از آنجا که کره شی، خواص شاداب کننده و ویژگی های آب رسانی شگفت انگیزی دارد، ممکن است بتواند ترک های پوستی و اثر دیگر زخم های به جای مانده بر روی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، بعضی از مردم برای از بین بردن سلولیت و بخشیدن ظاهری طبیعی و صاف به پوست از آن استفاده می کنند.

  1. جلوگیری از بروز بثورات قنداق در نوزادان با استفاده از کره شی

کره شی یک پماد مرطوب کننده ی مناسب برای نوزاد شماست زیرا خواص ضد التهابی و ضد قارچی آن می تواند به مبارزه با بثورات پوستی کمک کند.

کره شی خام می تواند به بهبود سلول های پوست و گردش خون کمک نموده و روند کلاژن سازی را بهبود بخشد. بنابراین بازسازی سلولی و تولید کلاژن به بهبود بثورات ناشی از قنداق کمک خواهند کرد. از آنجایی که اکثر کودکان در معرض مواد شیمیایی بسیاری که در محصولات مخصوص نوزادان به کار گرفته می شوند قرار دارند، این کره می تواند به اجتناب از بروز بثورات پوستی ناشی از این مواد شیمیایی کمک نموده و آسایش و راحتی فرزند شما را تضمین نماید.

سوالاتی در مورد محصولات تولید شده از کره شی

انواع کره شی

تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کره شی با کیفیتی را خریداری کنید تا بتوانید از بیشترین مزایای ان بهره مند شوید. موسسه کره شی آمریکایی بدین امر اشاره نموده که کره شی حاوی عصاره سینامیک اسید است که، یک عامل ضد التهابی بوده و علاوه بر کره شی، در دارچین موجود در کابینت آشپزخانه شما نیز یافت می شود.

در کره شی ناخالص، اسید سینامیک بسیار کمتری موجود است. لذا، مزایای کره شی شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. به نظر می رسد که کره شی تصفیه نشده ای که دارای رنگ بژ و عطر و بوی فندق مانندی باشد بهترین نوع کره شی است. کره شی تصفیه شده از لحاظ شیمیایی تغییر کرده و لذا بیشتر خواص ذاتی آن از بین رفته و همچنین رنگ آن رو به سفیدی می رود. علاوه بر این بسیاری از روغن های شی حاوی مواد افزودنی ای، مانند رایحه های مصنوعی هستند، و این افزودنی های ناسالم می توانند مزایای این نوع کره را تقلیل دهند

نحوه ی نگهداری از کره شی

همیشه کره شی را دور از گرما و نور خورشید نگه دارید. اگر درب شیشه ی کره شی را باز کردید، توصیه می شود که آن را در یک ظرف در بسته و در یک مکان سرد و خشک نگهداری نمایید. توصیه می شود که کره شی طی ۱۸ ماه پس از باز کردن درب شیشه ی آن استفاده شده و تمام شود، زیرا ممکن است که خواص مفید آن پس از این بازه ی زمانی کاهش یابد. در ماه های سردتر، متوجه خواهید شد که کره سفت تر خواهد بود و در ماه های گرم تر، نرم تر می شود، که هر دو طبیعی هستند.

هشدارها و عوارض جانبی بالقوه استفاده از کره شی

به طور کلی کره شی یک مرطوب کننده طبیعی و موثر است. بعضی از افراد به دانه های درختان حساس هستند و این امر می تواند شامل دانه ی درخت شی نیز باشد. با این حال، تا کنون هیچگونه واکنش آلرژیکی که مستقیما از دانه درخت شی به وجود آمده باشد گزارش نشده است. این محصول به طور کلی توسط موسسه غذا و دارو، به عنوان محصول بی خطری در نظر گرفته شده است

سخن نهایی

کره شی( بوتیروسپرموم پارکیای) از درخت شی به دست می آید که بومی آفریقای مرکزی است. این کره، یک مرطوب کننده طبیعی بسیار محبوب است که معمولا در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این می توان از کره شی خالص در غذا نیز استفاده کرد و این کره می تواند در دستورالعمل های مختلف غذایی، جایگزین روغن های دیگر یا کره شود. شما می توانید کره شی بی نظیر و آلی را در فروشگاه لوازم آرایشی محله ی خود بیابید یا آن را به صورت آنلاین سفارش دهید و از آن در دستور العمل های مراقبت از پوست خود مانند مواردی که در اینجا بدان ها اشاره شد استفاده نمایید. کره شی به دلیل توانایی بی نظیر خود در مرطوب نمودن پوست و حتی تولید کلاژن، شناخته شده ، و لذا به انتخاب خوبی برای جلوگیری از روند پیری پوست تبدیل شده است. شما می توانید محصولات طبیعی زیبایی حاوی کره شی را خریداری کرده یا خودتان انها را درست کنید.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

۱. ماسک صورت روغن نارگیل برای جوان‌سازی پوست

روغن نارگیل سوپرفودی است که اگر پوستتان خشک یا تحریک شده است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

روغن نارگیل سوپرفودی است که اگر پوستتان خشک یا تحریک شده است، می‌توانید از آن استفاده کنید. مالیدن روغن نارگیل به پوست می‌تواند در آرام کردن پوست، کاهش التهاب، بهبود آبرسانی به پوست، درمان آفتاب‌سوختگی و پیشگیری از عفونت موثر باشد. با این حال اگر پوستتان چرب یا مستعد آکنه است، نباید از روغن نارگیل برای پوستتان استفاده کنید.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. روغن نارگیل را با کرم شبانه‌ی مورد علاقه‌تان مخلوط کنید.
  2. کرم را به طور مساوی روی تمام صورتتان بمالید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

۲. ماسک صورت هندوانه

هندوانه حاوی آنتی‌اکسیدان لیکوپین است که به جلوگیری از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این ماسک در جوان‌سازی و شاداب کردن پوست تاثیر چشمگیری دارد.

مواد لازم

  • هندوانه‌ی خرد شده: یک فنجان

طرز تهیه

  1. هندوانه را رنده کرده و آن را از صافی رد کنید. می‌توانید با چنگال کمی به هندوانه‌‌ی رنده شده فشار بیاورید تا آب آن در بیاید.
  2. آب هندوانه را درون یک کاسه بریزید.
  3. با استفاده از یک پد پنبه‌ای، آب هندوانه را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس صبح روز بعد صورتتان را بشویید.

۳. ماسک صورت زردچوبه و شیر

شیر زردچوبه یک داروی معروف برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. این ترکیب حاوی خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند که آکنه و پیری پوست ناشی از سن را کاهش داده و آلوپسی و سلامت پوست را بهبود می‌دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر، سفتی پوست را افزایش می‌دهد.

مواد لازم

  • زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری
  • شیر: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و زردچوبه و شیر را درون آن ریخته و خوب هم بزنید.
  2. با استفاده از یک پد پنبه‌ای، مخلوط به دست آمده را به همان روشی که از تونر استفاده می‌کنید، روی صورتتان بمالید‌.
  3. یک پارچه روی بالشی که می‌خواهید برای خواب از آن استفاده کنید، قرار دهید؛ چون زردچوبه بالش را کثیف می‌کند.

۴. ماسک صورت خیار

خیار نه تنها برای بدن، بلکه برای پوست هم یک سوپرفود به شمار می‌رود. آب خیار برای پوست تاثیرات آرام‌کننده دارد. آب خیار نه تنها آبرسانی به پوست را افزایش می‌دهد، بلکه در کاهش التهاب، تسکین آفتاب‌سوختگی، بهبود ظاهر چین‌وچروک، روشن کردن و جوان‌سازی پوست هم موثر است‌.

مواد لازم

  • خیار: نصف یک عدد

طرز تهیه

  1. خیار را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید.
  2. سپس آن را رنده کنید. خیار رنده شده را از صافی رد کنید و آب آن را درون یک کاسه‌ی کوچک بریزید.
  3. به کمک یک پد پنبه‌ای، آب خیار را روی صورتتان قرار دهید.

۵. ماسک صورت روغن زیتون

حتما شما هم شنیده‌اید که روغن زیتون خواص زیادی برای پوست دارد. این روغن حاوی مقدار زیادی ترکیبات فنولی (فلاونوئیدها)، اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و خواص ضدالتهابی دارند.

مواد لازم

  • روغن زیتون: چند قطره

طرز تهیه

  1. چند قطره از روغن زیتون را با کرم شب مورد علاقه‌تان مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از روغن زیتون به تنهایی استفاده کنید.
  2. کرم را روی صورتتان ماساژ دهید.

۶. ماسک صورت آلوئه‌ورا و ویتامین E

آلوئه‌ورا حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A، C و E است و اسید آمینه، اسید سالیسیلیک و آنزیم هم دارد. این گیاه مفید به کاهش التهاب و بهبود فرآیند سنتز کلاژن کمک می‌کند‌.

قبل از استفاده از این ماسک، تست پچ را انجام دهید‌‌. برای این کار، مقداری از ماسک را روی بازویتان بمالید و روی آن را با یک پارچه یا بانداژ بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت ۲۴ ساعت روی پوستتان بماند‌. اگر هیچ واکنش آلرژیکی مشاهده نکردید، می‌توانید از آن روی صورتتان استفاده کنید‌‌.

مواد لازم

  • کپسول ویتامین E: یک عدد
  • ژل آلوئه‌ورا: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. روغن موجود در کپسول ویتامین E را خارج کنید و ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید‌‌. این دو ترکیب را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید‌.
  2. ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردنتان بمالید‌ و صبح روز بعد آن را بشویید.

۷. ماسک صورت چای سبز و سیب‌زمینی برای جوان‌سازی پوست

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌ است و مصرف موضعی آن می‌تواند به جلوگیری از واکنش‌های التهابی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید کمک کند و جلوی استرس اکسیداتیو را بگیرد‌. آب سیب‌زمینی هم برای پوست چرب گزینه‌ی مفیدی است و می‌تواند به جلوگیری از راش (بثورات) پوستی، کاهش لکه‌های جوش و تغذیه‌ی پوست کمک کند.

مواد لازم

  • چای سبز: یک قاشق غذاخوری
  • آب سیب‌زمینی خام: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. چای سبز را دم کنید و اجازه دهید خنک شود. سیب‌زمینی را رنده کرده و آن را از صافی رد کنید. با یک قاشق کمی به سیب‌زمینی‌های رنده شده فشار وارد کنید تا آ‌بشان خارج شود‌.
  2. یک کاسه‌ی کوچک بردارید و یک قاشق غذاخوری از چای سبز تازه دم کشیده را با آب سیب‌زمینی مخلوط کنید.
  3. با استفاده از یک پد پنبه‌ای، مخلوط به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید طی شب بماند‌. صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

۸. ماسک صورت روغن بادام

روغن‌های طبیعی نرم‌کننده‌های خوبی به شمار می‌روند که پوست را هیدراته کرده و سد دفاعی پوست را ترمیم می‌کنند. روغن بادام می‌تواند رنگ پوست را هم بهبود ببخشد و به جوا‌ن‌سازی پوست کمک کند.

مواد لازم

  • روغن بادام: یک قاشق غذاخوری
  • ژل آلوئه‌ورا: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه، روغن بادام را با ژل آلوئه‌ورای تازه مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه به آن اضافه کنید.
  2. مخلوط را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس همانطور که روی صورتتان است، بخوابید.

 

 

 

شورت لینک: yun.ir/k61gs1



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

طاسی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، مخصوصا مردان. تخمین زده شده است که حدود 50 میلیون مرد مبتلا به این مشکل هستند.ریزش مو از شقیقه ها شروع می شود و یک " m " را تشکیل می دهد.با گذشت زمان موهای پشت سر و گاهی در هر دو طرف و پشت سر میریزد, در نهایت منجر به سر بدون م می شود.

درمان طاسی

اگر شما در اولین مرحله از طاسی قرار دارید و یا در اولین مراحل بی مویی هستید و به ظاهر خود مطمئن نیستید, پس نباید در مورد نکات بهبود این مشکل طفره بروید اما اول از همه در بخش سلامت پوست و مو اجازه دهید اطلاعات مربوط به طاسی را بدانیم. 

طاسی چیست؟

طاسی، شکل شایعی از اختلالات خود ایمنی است که اغلب باعث ریزش مو می شود. این " وسواس " برای مردان است. وقتی بالغ و بزرگتر می شوید طاسی رخ میدهد.در اکثر موارد, بیماران زیر 30 سال سن دارند.

طاسی یک مشکل رایج است که وقتی مو نامتوازن می شود, با ریزش موی زیاد در پوست سر, قابل توجه است.موها در تکه های کوچک روی پوست سر می ریزند (حدودد 1/4).

 برای اکثر افراد با طاسی سر, ریزش مو خطرناک نیست, اما فقط باعث می شود که مو از نظر زیباشناسی آسیب دیده و باعث مشکلات روانی در زندگی روزمره شود.

گاهی اوقات, در برخی موارد, شرایط ممکن است بدتر شود و باعث ایجاد سر طاس شود.برای برخی افراد, طاسی می تواند منجر به ریزش مو در کل پوست سر شود.

 

بهترین درمان های خانگی برای طاسی

علل شایع طاسی چیست؟

در این بخش از سلامت نمناک دلایل رایج برای این وضعیت آورده شده است. 

حمله به گلبول های سفید خون:

وقتی گلبول های سفید به سلول ها در فولیکول مو حمله می کنند, طاسی رخ می دهد که باعث می شود آن ها منقبض شوند.این عمل نیز رشد مو را کاهش می دهد.با این حال, پزشکان هنوز علت دقیق این وضعیت را نمی دانند. 

عوامل ژنتیکی:

یک مطالعه مشخص کرد که اگر طاسی دارید, کودکان شما در برابر این وضعیت بسیار آسیب پذیر هستند.از آنجا که ژن های مسئول این طاسی غالب هستند, میزان ژنتیکی بسیار بالا است. 

استرس:

در واقع استرس در طولانی مدت نیز علت طاسی زودرس در مردان است. وقتی مردی با فشار زیادی مواجه می شود به راحتی دچار استرس می شود.تنش بلند مدت باعث ایجاد هورمون هایی می شود که با گردش خون تداخل دارند و باعث ریزش مو و کاهش رشد مو می شود. 

رژیم نا متعادل:

اگر می خواهید موهای زیبایی داشته باشید, یک رژیم غذایی مناسب ضروری است.با این حال, بسیاری از مردان از اهمیت این امر آگاه نیستند و منجر به کمبود پروتئین, آهن, امگا 3بیوتین یا برخی مواد ضروری دیگر برای توسعه مو می شوند.در نتیجه کچل شدن اجتناب ناپذیر است.

 اختلالات هورمونی:

یکی از دلایل طاسی مردانه, تغییرات هورمونی است.براساس مطالعه اخیر, 62 % از موارد اولیه طاسی مربوط به اختلالات هورمونی هستند که منجر به عدم تعادل dht می شود.

مقادیر بالای خون بر فولیکول های مو تاثیر می گذارد و باعث می شود که آن ها منقبض شوند.این باعث می شود که محافظ پوست سر ضخیم تر و مو به اندازه کافی تغذیه نشود.در آن نقطه, مو به راحتی فرو می ریزد.

 عادات بد:

عادت های بد " مقصر " طاسی در مردان هستند. برخی عادات بد شامل سیگار کشیدن, نوشیدنی های سنگین, و شامپو زدن بیش از حد هستند.

 برخی علل دیگر:

طاسی مردانه نیز از عوامل دیگر شامل عفونت های قارچی, دیابت و آلودگی های زیست محیطی ناشی می شود.

 

 درمان طاسی و علل آن

نشانه های معمول طاسی چیست؟

علائم معمول این وضعیت عبارتند از:

_ریزش مو در نواحی پوست سر, ناهموار است.

_هر ناحیه مو داری ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد, شامل ریش و مژه ها.

_ممکن است ریزش موی ناگهانی داشته باشید و این وضعیت تا چند روز یا برای مدت کوتاهی (چند هفته) رشد خواهد یافت.

_ممکن است خارش و سوزش پوست سر قبل از شروع مو را احساس کنید.

_اگر شرایط حل شود, فولیکول های موی بدون آسیب می توانند دوباره رشد کنند. 

ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که ذکر نشده است.اگر سوالی در مورد علائم این بیماری دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید. 

چه کسی در خطر بالای طاسی است؟

طاسی یک مشکل بسیار رایج است، به خصوص در مردان. اگر پدر یا مادر شما طاس است، در معرض خطر بالایی قرار دارید.به علاوه، افرادی که در معرض استرس قرار دارند، اغلب با همین خطر روبرو هستند.

شما می توانید با به حداقل رساندن عوامل خطر این مشکلتان را کنترل کنید.لطفاً برای اطلاعات بیشتر پزشک خود را ببینید. 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

به محض اینکه متوجه نشانه های طاسی شدید، باید فوراً پزشک خود را برای معاینه و مشاوره مستقیم ببینید. اگر در ابتدا درمان نشود، وضعیت شما به سرعت پیشرفت خواهد کرد.

 

 درمان طاسی با روش های جدید و موثر

درمان های خانگی طاسی:

1. سویا برای درمان طاسی:

از محتوای پروتئین در سویا، شیکاکایی و آرد گرم استفاده کنید. یک فنجان سویا را به مدت 1 تا 2 ساعت در آب بیندازید و خیسشان کنید. خمیر را له کنید و 1 قاشق سوپ خوری آرد گرم را به آن اضافه کنید.

به خوبی مخلوط کنید و 2 قاشق چای خوری پودر شیکاکایی را اضافه کنید.خمیر را روی پوست خود بمالید. ماساژ دهید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند.آن را با یک شامپو ملایم بشویید. 

2. ماساژ با پودر دارچین و روغن زیتون مناسب برای درمان طاسی:

2 قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.این مخلوط روغن را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید.یک ساعت بماند و با یک شامپو ملایم بشویید. 

3. درمان طاسی با روغن نارگیل و عسل:

برای اعمال این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

موهای خود را به طور کامل بشویید.روغن نارگیل و عسل را با نسبت 2:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید.سرتان را با آب سرد بشویید.لطفاً این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید، تا بهترین نتیجه را بدست آورید. 

روغن نارگیل و آب لیمو مفید برای درمان طاسی:

برای اعمال این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن نارگیل و آب لیمو را با نسبت 3:1 مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید. سرتان را با آب سرد بشوئید. این روش 1 - 2 بار در هفته انجام دهید. 

درمان طاسی با روغن نارگیل و سفیده تخم مرغ:

برای اعمال این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

موهای خود را به طور کامل بشویید. 4 - 5 قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک سفیده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید درنهایت سرتان را با آب سرد بشوئید. این روش را 1 تا 2 بار در هفته اعمال کنید تا از طاسی جلوگیری کنید. 

درمان طاسی با روغن نارگیل و روغن هسته انگور:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن نارگیل و روغن زیتون را با نسبت 1:1 یا 2:1 مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنیدو سپس سرتان را با آب سرد بشوئید. این روش را 1 - 2 بار در هفته انجام دهید.

 

 درمان طاسی با روغن گیاهی

4. چگونه از طاسی با استفاده از فقط روغن زیتون جلوگیری کنیم؟

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن زیتون را به پوست سر بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید. شما می توانید این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید. 

درمان طاسی با روغن نارگیل و روغن زیتون:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن زیتون و روغن نارگیل را با نسبت 1:1 مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید. این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید و از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد. 

روغن زیتون و سفیده تخم مرغ برای درمان طاسی:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن زیتون و سفیده تخم مرغ را با نسبت 2:1 مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و درنهایت، سرتان را با آب سرد بشوئید. شما باید این روش را 1 - 2 بار در هفته انجام دهید، تا نتایجی که می خواهید را بدست آورید. 

درمان طاسی با روغن زیتون و روغن جوجوبا:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن زیتون و روغن جوجوبا را با نسبت 1:1 مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید. شما می توانید این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید. 

روغن زیتون و روغن آیووردیک مناسب درمان طاسی:

موهای خود را به طور کامل بشویید.روغن زیتون و روغن آیووردیک را با نسبت 1:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید.سرتان را با آب سرد بشوئید. بیایید این کار را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید، تا از ریزش مو جلوگیری کنید. 

5. درمان طاسی با روغن کرچک:

برای استفاده از روغن کرچک برای جلوگیری از طاسی، می توانید یکی از این روش های زیر را اعمال کنید:

برای اعمال این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

موهای خود را به طور کامل بشوییدروغن کرچک را روی پوست سر بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید.برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید.این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید. 

درمان طاسی با روغن کرچک و روغن جوجوبا:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن کرچک و روغن جوجوبا را با نسبت 1:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و در نهایت، سرتان را با آب سرد بشوئید.شما می توانید این کار را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید. 

روش 3. درمان طاسی با روغن کرچک و روغن آرگان:

موهای خود را به طور کامل بشویید.روغن کرچک و روغن آرگان را با نسبت 1:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مواستفاده کنید.سرتان را با آب سرد بشوئید.این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

روغن کرچک و روغن گلرنگ برای درمان طاسی:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن کرچک و روغن گلرنگ را با نسبت 1:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید.شما می توانید این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید. 

درمان طاسی با روغن کرچک و عسل:

موهای خود را به طور کامل بشویید. روغن کرچک و عسل را با نسبت 2:1 مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و بعد، سرتان را با آب سرد بشوئید.این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنیم تا ببینید چقدر موثر است. 

6. ژل آلوئه ورا عالی برای درمان طاسی:

از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از طاسی استفاده کنید، می توانید یکی از این روش ها را به کار ببرید: 

روش 1. چگونه می توان با استفاده از ژل آلوئه ورا از طاسی جلوگیری کنیم:

موهای خود را به طور کامل بشویید.ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید.سرتان را با آب سرد بشوئید.لطفاً این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید. 

درمان طاسی با ژل آلوئه ورا و عسل:

موهای خود را به طور کامل بشویید.5 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و 2 - 3 قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید.سرتاان را با آب سرد بشوئید.این روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال کنید، تا نتایجی که می خواهید را بدست آورید. 

درمان طاسی با ژل آلوئه ورا و روغن کرچک:

موهای خود را به طور کامل بشویید . 5 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق چای خوری روغن کرچک را مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای مدت 15 تا 20 دقیقه از کلاه مو استفاده کنید و سرتان را با آب سرد بشوئید.شما می توانید این کار را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید. 

ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل برای درمان طاسی:

موهای خود را به طور کامل بشویید. 5 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را مخلوط کنیداین مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و برای 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

از کلاه مو استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.می توانید این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا به نتایجی برسید که می خواهید . 

7. درمان طاسی با آووکادو:

برای استفاده از آووکادو برای جلوگیری از طاسی, می توانید یکی از این روش های زیر را به کار ببرید: 

آووکادو و شیر بدون شکر برای درمان طاسی:

نصف آووکادو رسیده را له کنید . دو قاشق چای خوری شیر اضافه کنید و هم بزنید.موهایتان را کاملاً بشوئید.این مخلوط را به پوست سر بزنید, به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

از کلاه مویی استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.از این روش 1-2 بار در هفته برای دریافت بهترین نتایج استفاده کنید. 

چگونه با استفاده از آووکادو و آب لیمو از طاسی جلوگیری کنیم:

نصف آووکادو رسیده را له کنید. 2-3 قاشق چای خوری آب لیمو را اضافه کنید.موهای تان را کاملاً بشوئید.این مخلوط را به پوست سر بزنید, به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

از کلاه مویی استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.این کار را هفته ای 1-2 بار برای درمان انجام دهید. 

درمان طاسی با آووکادو و روغن نارگیل:

نصف آووکادو رسیده را له کنید. 2-3 قاشق چای خوری روغن نارگیل را اضافه کنید.موهای خود را کاملاً بشوئید.این مخلوط را به پوست سر بزنید, به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید

از کلاه مویی استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.شما می توانید این روش را 1-2 بار در هفته اجرا کنید. 

درمان طاسی با آووکادو و روغن زیتون:

نصف آووکادو رسیده را له کنید. 2-3 قاشق چای خوری روغن زیتون اضافه کنید, به خرد کردن ادامه دهید.موهای خود را کاملاً بشوئید.این مخلوط را به پوست سر بزنید, و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

از کلاهی استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.این کار را هفته ای 1-2 بار انجام دهید و شما جادو را خواهید دید. 

درمان طاسی با آووکادو و عسل:

نصف آووکادو رسیده را له کنید. 2-3 قاشق چای خوری عسل را اضافه کنید.موهای خود را کاملاً بشوئید.این مخلوط را به پوست سر بزنید, و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

از کلاه استفاده کنید تا موهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگهداری کنید.سر خود را با آب سرد بشوئید.ً از این روش 1-2 بار در هفته برای دریافت بهترین نتایج استفاده کنید. 

8. ترکیبی از روغن خردل و برگ حنا برای درمان طاسی:

چند قاشق چای خوری روغن خردل بردارید. هر دو را بجوشانید و برگ های حنای تازه را به آن اضافه کنید (تمیز و خشک).وقتی مخلوط سرد شد, روغن را بریزید و از آن با روغن حامل (روغن نارگیل) استفاده کنید.

برای بهترین نتایج 2-3 بار در هفته از آن استفاده کنید.متناوبا 3-4 قاشق چای خوری از دانه های خردل را در یک لیتر آب بجوشانید.از این آب برای شستن موهای خود استفاده کنید.انجام این کار برای مدت طولانی می تواند طاسی مردانه را کنترل کند. 

9. نخل باد بزنی خوراکی برای درمان طاسی:

نخل باد بزنی را به صورت خوراکی مصرف کنید.بهترین کار را برای درمان ریزش مو و یا طاسی صورت گرفت زیرا از داخل کار می کند.کاربرد موضعی نیز کارساز است، اما به اندازه مصرف خوراکی موثر نیست. این اثرات ممکن است آهسته باشد یا اصلاً اثری نداشته باشد.

نخل را می توان به دو روش مصرف کرد: میوه اش را بخورید یا کپسول هایش 

برای نتایج مطلوب, روغن نخل را یک شب در میان بزنید.به آرامی پوست سر را برای چند دقیقه ماساژ دهید.این، برای دادن غذای مناسب و تغذیه مناسب کافی است.ریشه مو را تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. 

جلوگیری از طاسی زودرس در مردان و زنان:

1. خوردن غذا برای جلوگیری از طاسی:

میوه ها و سبزیجات قرمز, زرد و نارنجی را بخورید (مانند هویج, سیب زمینی شیرینفلفل چیلی و طالبی) که حاوی مقدار زیادی ویتامین A یا بتاکاروتن می باشند.

برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین A به افزایش رشد و سلامتی سلول ها از جمله فولیکول های مو کمک می کند. 

سلامت مویتان را با خوردن ماهی چرب (مانند آزادماهی و ساردین) که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند, افزایش دهید. 

ماست و غذاهای غنی از ویتامین b5 را برای افزایش جریان خون به پوست سر, و در نتیجه سلامت مو را افزایش دهید. 

سالاد با اسفناج غنی از ویتامین A، آهن، اسید فولیک و ویتامین C است. اینها ویتامین و مواد معدنی هستند که از پوست سر و همچنین مو حمایت می کنند. 

پروتئین کافی بدن را با خوردن گوشت لخم (مانند مرغ)، محصولات لبنی کم چرب و سبزیجات غنی از پروتئین مانند لوبیا فراهم کنید. 

مو از مولکول های پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود، بنابراین باید پروتئین مناسب را برای تغذیه مو تامین کنید. 

غذاهایی بخورید که حاوی ویتامین B7 (همچنین بیوتین) هستند تا رشد مو، معمولاً تخم مرغ، غلات تقویت شده، محصولات لبنی و مرغ را افزایش دهند. 

غذاهای غنی از روی مانند صدف ها، خرچنگ دریایی و روی را بخورید. 

کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود، پس باید مطمئن شوید که تمام این مواد معدنی را از رژیم غذایی روزانه خود می گیرید. 

2. آب زیادی بخورید:

نوشیدن مقدار زیادی آب یک نکته قابل توجه دیگر است - تلاش برای جلوگیری از طاسی در مردان و زنان. اگر بدن شما آب نداشته باشد، پوست و سلول های مو نمی توانند سالم رشد کنند، پس باید مقدار زیادی آب بنوشید تا از این وضعیت جلوگیری کنید. 

3.استفاده از آب پیاز:

استفاده از آب پیاز در بین نکات ساده اما موثر در مورد جلوگیری از طاسی در مردان و زنان است. اگرچه هنوز تحقیق انجام می شود، اما آب پیاز می تواند رشد مو تقویت کند. با توجه به مطالعه کوچکی از 23 شرکت کننده، 20 بیمار با مالیدن آب خام پیاز به روی پوست سر دو بار در روز به مدت شش هفته به موفقیت رسیدند. این مطالعه بر روی بیماران با آلوپسی آریاتا انجام شد. 

برای انجام این کار، تنها دو بار در روز آب پیاز را روی پوست سرتان به مدت 30 دقیقه بمالید و بعد سر خود را بشویید.

حداقل شش هفته باید این کار را انجام دهید، تا ببینید آیا عمل می کند یا خیر.

 نکات اضافی:

برای جلوگیری از طاسی سر، باید به برخی از موارد زیر توجه کنید:

به طور مرتب شامپویتان را تغییر ندهید. 

در طول شب روغن گیاهی را روی پوست سرتان نگذارید، باید دستورالعمل های بالا را دنبال کنید. 

نکاتی که در بالا به آن ها اشاره می شود، 1 تا 2 ماه طول می کشد تا تاثیر خود را نشان دهند، پس لطفاً صبور باشید. 

اجازه ندهید موهای شما و پوست سر مستقیماً با نور خورشید و کثیفی ارتباط برقرار کنند 

حذف استرس

پرهیز از شامپو زدن هر روز

 دمای آب را کاهش دهید 

ماساژ پوست سر 

نکته مهم بعدی برای نحوه پیش گیری از طاسی این است که پوست سر خود را به طور مرتب ماساژ دهید. ماساژ به افزایش جریان خون به کیسه های ترشحی مو، کمک می کند در نتیجه سلامت پوست سر و ریشه های مو را تقویت می کند.

 با این حال، علم ثابت نکرده است که ماساژ می تواند کاهش یا جلوگیری از ریزش مو را کاهش دهد، بنابراین شما باید هنگام درخواست، مراقب باشید. 

نکته:پیش از استفاده از این روش درمانی، با پزشک خود صحبت کنید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/a17582



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن کنجد که از دانه کنجد کرفته می شود، یکی از روغن های گیاهی است که سرشار از آنتی اکسیدانها، ویتامین E، ویتامین های B از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و اسید فولیک ، آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و روی می باشد. متخصصان تغذیه مصرف روغن کنجد را به همه گروههای سنی توصیه می کنند. از خواص روغن کنجد می توان به سلامت پوست و مو ، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از استرس و اضطراب و … اشاره کرد.

 

معرفی مزیت ها و خواص روغن کنجد برای سلامتی

روغن کنجد دارای فواید فراوانی برای سلامت بدن می باشد. این روغن که به ملکه روغن ها مشهور می باشد، روغن کمتر شناخته شده ای در میان روغن های دیگر می باشد. در ادامه به چند نمونه از خواص و فواید مصرف این روغن گیاهی اشاره خواهیم کرد.

1-رفع چین و چروک

روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان است که  سبب حفظ سلامت پوست می گردد و همیشه آن را تازه و جوان نگه می دارد. همچنین استفاده از روغن کنجد به طور منظم باعث می شود چین و چروک کاهش پیدا کند و سن شما را کمتر نشان دهد.

2- مفید برای بهداشت دهان و دندان

از خواص روغن کنجد اینکه در گذشته اجداد ما برای داشتن دندان هایی سالم و رفع بوی بد دهان از شستشوی دهان با روغن استفاده می کردند (در این روش یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون میریزید ). تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.

3- تقویت پوست و استخوان

یکی از مواد معدنی  موجود در  روغن کنجد  زینک است. زینک در بدن برای ساخت کلاژن نیز استفاده می شود و به پوستمان انعطاف بیشتری می بخشد. زینک حتی می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

4- درخشان  شدن موها

روغن کنجد حاوی ویتامینB، ویتامین E، منیزیم، کلسیم و فسفر است. این مواد مغذی ضروری موها و پوست کف سر را تغذیه می کنند.  ماساژ موی سر با این روغن سبب درخشان شدنشان می گردد.

5- درمان یبوست

 اضافه کردن یک تا 2 قاشق روغن کنجد به سالاد و بشقاب غذای روزانه نه تنها باعث درمان یبوست می شود حتی در تناسب اندام نیز نقش مهمی دارد.

6-کاهش قند خون

روغن کنجد می‌تواند در کاهش سطح قند خون تا حد زیادی موثر باشد. بنابراین شما از روغن کنجد به جای روغن تصفیه شده استفاده کنید. روغن کنجد حاوی منیزیم و دیگر مواد مغذی است که اثربخشی داروی خوراکی دیابت، گلی‌بن‌کلامید، را در دیابت نوع ۲ بهبود می‌دهد. این خواص روغن‌کنجد واقعا عالی است.

7- کاهش استرس، اضطراب و افسردگی

یکی دیگر از خواص روغن کنجد، داشتن مقادیر بالای آمینواسید تیروزین است که به طور مستقیم سبب افزایش سروتونین در مغز شده و با بهبود خلق و خو به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

8-جلوگیری از عفونت و التهابات پوستی

روغن کنجد در میان فوایدی که برای پوست دارد می تواند به عنوان یک راه درمانی برای پوست زخمی و دچار التهاب در نظر گرفته شود. خواص ضد باکتری و ضد التهابی آن باعث می‌شود روغن کنجد به درمان موثری تبدیل شود و به شما در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و عفونت‌های باکتریایی کمک کند. گفته می‌شود که چون روغن کنجد سرشار از خواص ضد التهابی است، نیازی نیست که آن را با روغن‌های حامل مخلوط کنید. این روغن به کاهش انواع مختلفی از عفونت‌های پوستی و درد مفصلی کمک می‌کند. یکی از خواص روغن کنجد این است که به طور عمیق و مؤثر جذب پوست  می‌شود، که می‌تواند اثرات ضد التهابی روی پوست داشته باشد و پوست‌ را پرطراوت نگه دارد. بیماران مبتلا به اگزما و پسوریازیس می توانند بهبود قابل‌توجهی را پس از استفاده از روغن کنجد به مدت چند ماه تجربه نمایند.

9- پیشگیری از سرطان

روغن کنجد دارای مقادیر بالای اسید فیتیک است که به طور مستقیم با کاهش رشد سلولهای سرطانی ارتباط دارد. همچنین میزان بالای منیزیم و کلسیم موجود در روغن کنجد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

10-رفع یبوست

یکی از رایج ترین بیماری دستگاه گوارش بدن یبوست می باشد که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و از آن رنج می برند. رژیم غذایی روزانه باعث تشدید یا تسکین یبوست می شود. همچنین یبوست ممکن است به دلیل عوارض مصرف دارو ها هم بوجود آید. روغن کنجد یکی از مواد غذایی است که باعث درمان یبوست می شود. روغن کنجد علاوه بر سرشار بودن از فیبر باعث چرب شدن روده ها می شود و هضم را سریع تر و یبوست را از بین می برد.

 

شورت لینک: yun.ir/n042j7



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()