نوشته شده توسط : saadat0011

دختران ژاپنی، تمایل دارند تا به زیبا ترین دختران جهان تبدیل شوند از دوران کودکی آنها یاد میگیرند که چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنند ، آنها موفق به نگه داشتن موهای بلند و ابریشمی در سالهای آینده شان می شوند یکی از موراد زیبایی زنان و دختران ژاپنی مربوط به موهای آنهاست که صاف و براقیت خاصی دار ولی زنان چشم بادامی چطور بدون استفاده از هیچ روش مصنوعی و با روش های طبیعی چنین موهای زیبایی دارند ؟ پاسخ را در ادامه این بخش خواهید خواند.

راز موهای صاف و براق زنان ژاپنی

کلید داشتن پوست و موی خوبشان، این است که تاجای ممکن طبیعی هستند و از مواد طبیعی استفاده می کنند، به خصوص در محصولات زیبایی. زنان ژاپنی با حداقل ممکن آرایش میکنند و از محصولاتی که با مواد شیمیایی خشن و سنگین تولید شده اند استفاده نمی کنند و تا جای ممکن از محصولات طبیعی استفاده می کنند. مراقبت از مو، برای دختران ژاپنی بسیار مهم است.

راز موی ژاپنی، رویکرد مینیمالیستی است:

آنها موهای خود را بیش از دو بار در هفته شستشو نمی دهند و به جای استفاده از شامپوهای تجاری، آنها از پودر جلبک دریایی که با آب مخلوط می شوند، استفاده می کنند.

چرا جلبک دریایی برای مو مفید است؟

  • جلبک دریایی (به ویژه لامیناریا)، به خاطر خواص بهبود دهنده اش، شناخه می شود.
  • ید و اسید موجود در جلبک دریایی قهوه ای، مو را در کل طولش تغذیه می کند، برای مو رطوبت رسانی و هیدراتاسیون لازم را انجام می دهد، در نتیجه مو از ریشه تقویت می شود.
  • جلبک های سبز و قرمز ،غنی از اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن و ویتامین ها هستند، که رشد مو را فعال می کنند.
  • جلبک آبی سبز غنی از پروتئین، سلنیوم، بتا کاروتن و ویتامین A است.
  • تمام این عناصر، موثر بر رشد مو و تقویت آن هستند، همچنین مو را از اثرات منفی و مخرب زیست محیطی محافظت می کنند.
  • جلبک دریایی قهوه ای ،می تواند سموم را از لایه های عمیق پوست بیرون بکشد، گردش خون را افزایش دهد، و دارای خواص ضدعفونی کنندگی نیز می باشد.
  • ماسک های موی جلبک دریایی، می توانند برای هر نوع مو استفاده شوند .
  • برای هر یک از آنها یک دستور العمل منحصر به فردی با درمان موثری وجود دارد.

علی رغم تعداد زیادی مزایا، ماسک لامیناری، دارای چندین موارد منع مصرف است که نباید نادیده گرفته شوند:

  • آلرژی به ید
  • بیماری تیروئیدی
  • تومورهای سرطانی

برای اجتناب از بسیاری از مشکلات مو، ماسک مو با جلبک دریایی را در خانه درست کنید.

خواص درمانی جلبک دریایی ،می تواند مشکلات زیر را حل کند:

  • رشد کُند و ضعیف مو 
  • ریزش مویا شکنندگی آن
  • آسیب جدی ناشی استفاده از مواد شیمیایی رنگ مو
  • شوره سر و خارش پوستی
  • خشکی بیش از حد
  • موهای سوخته و بدون درخشندگی و براقیت

    چگونه از ماسک موهای جلبک دریایی استفاده کنیم؟

    1. برای تهیه ماسک مو بهتر است از پودر یا جلبک دریایی موجود در داروخانه استفاده کنید.
    2. ماسک مو با جلبک دریایی می تواند بر روی موی خشک و یا کمی مرطوب، استفاده شود.
    3. مخلوط را بر روی مو برای 1 ساعت، اجازه دهید تا بماند ( نه بیشتر). بعد از آن ،موهای خود را با آب ولرم آبشی کنید. از شامپو استفاده نکنید.
    4. برای جذب بهتر، لازم است یک کلاه حمام را بر روی سرتان بگذارید و سپس دورش حوله بپیچید.
    5. دو بار در هفته از این ماسک مو جلبک دریایی استفاده کنید.
    6. در اینجا می توانید فرمول های مختلفی را برای ساخت ماسک جلبک دریایی ببینید.

      ماسک DIY جلبک دریایی برای موهایی ابریشمی:

      1. اساسا، این یک ماسک خالص ژاپنی است ،که با جلبک دریایی ساخته شده است.
      2. این ماسک، فولیکول های مو را تقویت می کند و آنها را محکم و براق می کند.
      3. جلبک دریایی خشک شده را داخل آب گرم بریزید و آن را به مدت 1 ساعت خیس کنید.
      4. این آب را روی سر ریخته و موهای خود را با آن آبکشی کنید.
      5. پس از آن، کلاه حمام بگیرید و روی سرتان بگذارید و حوله ای دورش بپیچید.
      6. این ماسک ،تا 20 دقیقه روی مو بماند. موهای خود را با آب ولرم بشویید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/g67211



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن زیبایی چهره ؛ روغن درخت چای :

روغن درخت چای یکی از بهترین راه حل های ممکن برای مقابله با آکنه است. آن به خاطر خواص ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی معروف است.هم چنین این ماده ایده آل است اگر می خواهید جراحات تا جای ممکن التیام یابد پس طبیعی است آن را در درمان آکنه خود بگنجانید. 

روغن زیبایی پوست و مو ؛ روغن زیتون برای نرم کردن پاها :

اگر پاهای صاف و بدون ترک می خواهید می توانید آن ها را با روغن زیتون به دست آورید. روغن زیتون برای پوست ، صورت و هم برای بقیه بدن، همچنین برای مو و ناخن های شما عالی است
اگر به دنبال مراقبت از خودتان هستید، می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. می توانید آن را با محصولات آرایشی مورد علاقه خود ترکیب و یا به طور طبیعی از آن استفاده کنید.

روغن بادام بهترین روغن زیبایی و جوانی :

روغن بادام گزینه خوبی برای ناخن وکوتیکول ها است ، این نوع روغن هر روز برای تغذیه و تجدید حیات پوست شما مورد استفاده قرار گیرد. ورا هم چنین دارای خواص ضد قارچی و درمانی است. 

روغن زیبایی و جوانسازی ؛ روغن آوکادو :

روغن آوکادو به شما در مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. به دلیل اینکه حاوی ویتامین آ ، ایی ، د ، است پوست را تغذیه و نرم می کند .تمام اینها باعث می شود که از پیری و خشکی زود رس پوست جلوگیری شود.

روشی عالی برای تقویت موهای نازک

مهم ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون های جنسی آشکار می شود و باعث ریزش مو و نازکی آن می شود،اما راه های تقویت این موهای نازک چیست؟

تقویت موهای نازک

موهای ضعیف می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و اغلب برای دیگران قابل توجه است ؛ در برخی موارد، می تواند نشانه یک نگرانی پزشکی باشد.درباره سلامتی موهای خود مطمئن نیستید و نمی دانید با آن چه کاری باید کنید؟

تشخیص موهای ضعیف:

موهای ضعیف را می توان به صورت شل، پژمرده، نازک و یا در حال ریزش تعریف کرد. موخوره یا خشکی شدید می تواند نشانه موهای ضعیف باشد. این مشکل اغلب ژنتیکی است، از یک والد گرفته می شود، یا می تواند ناشی از عوامل هورمونی مثل قاعدگی یا زایمان، قرص های کنترل بارداری و یا دیگر داروها، بیماری ها، رژیم غذایی ضعیف، استرس، عفونت قارچی سر و یا درمان سرطان باشد.

تاثیر محیطی از قرار گرفتن در معرض آفتاب، کلر، آب شور، تهویه مطبوع و یا گرمایش و آلودگی می تواند باعث تضعیف مو شود. طبیعی است که در روز 100 تا 150 تار مو بریزد، اما از آنجایی که اغلب افراد حدود 100.000 تار مو روی سرشان دارند، این ریزش قابل توجه نیست.

زمانی که یک مو از دست می رود، موی جدیدی جایش رشد می کند. این فرآیند تا زمانی ادامه دارد که رشد مو کاهش یابد یا متوقف شود. مویی که از شکستگی اتفاق می افتد، طبیعی نیست.

مویی که به طور طبیعی می ریزد معمولاً از پوست سر جدا می شود و به طور معمول پیاز مو به آن متصل است. شکستگی ناشی از از ضعیفی، زمانی است که مو از زیر پوست سر جدا می شود. در حالی که شکستگی طبیعی است، اما شکستگی اضافی موهای ضعیف شده را نشان می دهد.

1. از محصولات مناسب برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای ضعیف شده استفاده کنید:

یک متخصص مد خوب می تواند به شما کمک کند تا موهای ضعیفتان را تشخیص دهید و در مورد استفاده از محصولات مناسب نیز توصیه هایی را بدهد. استفاده از بهترین محصولات برای احیای موهای ضعیف ضروری است.

برای موهای ضعیف و نازک، از شامپو، نرم کننده و محصولات آرایشی استفاده کنید که غنی از پروتئین، آمینو اسیدها و دیگر خواص تقویتی است تا مو را تقویت کنند. از شامپویی استفاده نکنید که مو را خشک کند، و هنگام استفاده از یک نرم کننده مو، از ریشه ها شروع کنید و نرم کننده را تا انتهای آن بزنید.

شما می توانید برای بستن از یک حوله گرم و یا کلاه استفاده کنید، و این تهویه باعث می شود مواد مغذی به داخل کیسه های ترشحی مو نفوذ کند و ترشح روغن افزایش می یابد.

ماسک پروتیینی یا نرم کننده های عمیق می تواند برای lستحکام موها مفید باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید محصولاتی که ما برای موهای خود استفاده می کنیم، می تواند زیاده روی شود.

استفاده بیش از حد از محصول در طول زمان باعث آسیب بیشتر موهای آسیب دیده و ضعیف می شود. زمانی که موها آسیب دیده هستند، جبران کردنش با محصول بیشتر می تواند باعث می شود که موهای ضعیف کدر و خشن به نظر برسند.

از محصولاتی که حاوی الکل هستند، اجتناب کنید، به عنوان مثال، سعی کنید شامپو زدن موها را به یک روز درمیان یا حتی کم تر کاهش دهید اگر پوست شما روغن زیادی تولید نکند.

2. با محدودسازی استفاده از مواد شیمیایی، از موهای ضعیف مراقبت کنید:

استفاده مداوم از مواد شیمیایی قوی از طریق رنگ کردن، دکلره کردن، صاف کردن و فر کردن مو می تواند به فیبر مو آسیب رسانده و باعث ضعیف شدن موها شود. این مواد شیمیایی زمانی که بیش از حد زیاد مصرف می شوند، ممکن است باعث آسیب دائمی، خشک شدن موهای ضعیف و مجعد، و شکستگی مو شوند.

استفاده از مواد شیمیایی توسط شامپو و نرم کننده برای مو موجب آسیب دیدگی می شود. به دنبال محصولات زیبایی دحاوی لستریل الکل باشید، الکل چرب که به تقویت و نرم کردن موی ضعیف کمک می کند.

برای موهایی که به شدت ضعیف شده اند، هفته ای یک بار از یک درمان پروتیینی عمیق استفاده کنید. دارو را روی تمام موهای تمیز خود بمالید و بگذارید تا یک شب بماند (موها را با یک حوله بپیچانید و بر روی بالش خود بخوابید). زمانی که می خواهید موهایتان را رنگ کنید، از آرایشگر خود در مورد فرمول غنی از مواد مغذی و عاری از آمونیاک سوال کنید.

3.از اعمال حرارت به موهای ضعیف اجتناب کنید:

حرارت بیش از حد سشوار، بابلیس داغ و اتوهای داغ می توانند باعث شکستگی شدن موهای نازک و ضعیف شوند. با استفاده از اتو یا سشوار خیلی داغ بر روی موهای مرطوب، آب باقی مانده زیر پوست مو را گرم می کند و باعث می شود که این آب از داخل مو بیرون بیاید که باعث ضعیف شدن مو می شود.

این رشته های خشک رطوبت را از هوا جذب می کنند و باعث وز وزی شدن مو می شوند.به جای مبارزه با بافت طبیعی موی خود، روی آنچه که دارید کار کنید.

برای موهای صاف، سلامتی آنها را افزایش دهید و با استفاده از تمیز کننده ها و نرم کننده هایی که به طور خاص برای درخشش مو طراحی شده اند، درخشش موهای خود را افزایش دهید. برای موهای مجعد، از محصولاتی که برای این نوع مو طراحی شده اند، استفاده کنید و با محصولاتی کارتان را به پایان برسانید که برای کاهش وزی مو است.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/q85669



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

ماسک روغن نارگیل ، توت فرنگی و عسل (موهای براق)

مواد لازم

  •  6 تا 8 عدد توت فرنگی تازه
  •  1 قاشق چای خوری روغن نارگیل
  •  1 قاشق چای خوری عسل 

طرز تهیه

تمام مواد را مثل پوره با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به موهای مرطوب خود بزنید و سپس 5 الی 10 دقیقه صبر کنید و بعد موها را با آب گرم بشویید.

این ماسک حاوی ویتامین C است و می تواند موهای شما را برای کلاژن سازی تقویت کند و سلامت کلی آن را افزایش دهد. 

 

ماسک تخم مرغ و شیر

مواد لازم

  •  1 عدد تخم مرغ
  •  1 فنجان شیر
  •  2 قاشق چای خوری آب لیمو
  •  2 قاشق چای خوری روغن زیتون 

طرز تهیه

تمام مواد را بعد از ترکیب کردن به پوست سر خود بزنید و بعد یک کلاه حمام روی موهای خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه ان را با آب سرد بشویید.

این ماسک، موها را تقویت کرده و به آن براقیت می بخشد و رشد آن را افزایش می دهد. 

 

ماسک سرکه سیب و ماست

مواد لازم

  •  1 فنجان ماست
  •  1 قاشق چای خوری سرکه سیب
  •  1 قاشق چای خوری عسل 

طرز تهیه

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را از ریشه تا نوک موهای خود بزنید و بعد از 15 دقیقه موهای تان را با آب سرد بشویید.

این ماسک همچنین رطوبت کامل را به مو می دهد و موهایتان را تقویت می کند و شکستگی های آن را ترمیم می کند. 

 

ماسک برگ زردچوبه هندی با روغن نارگیل

مواد لازم

  •  10 تا 12 عدد برگ زرد چوبه هندی
  •  2 قاشق چای خوری روغن نارگیل

طرز تهیه

برگ های زردچوبه را گرم کنید و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و سپس کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود و آن را به پوست سر خود بزنید و بعد از 20 دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.

این ماسک موهای شما را مرطوب و تقویت می کند و ریزش مو را از بین می برد. 

 

ماسک روغن کرچک

مواد لازم

  •  2 قاشق چای خوری روغن کرچک
  •  2 قاشق چای خوری کنیاک
  •  1 عدد تخم مرغ

 طرز تهیه

تمام مواد را بعد از مخلوط کردن به پوست سر خود بزنید و بعد از 30 دقیقه سر خود را با آب سرد شستشو دهید.

این ماسک وزی موهایتان را می گیرد و از سفید شدن جلوگیری می کند و رشد آن را افزایش می دهد. 

 

ماسک موی رزماری

مواد لازم

  •  2 تا 3 قاشق رزماری خرد شده
  •  1 فنجان آب 

طرز تهیه

رزماری را در یک فنجان به مدت چند دقیقه بجوشانید و آب آن را بگیرید و در جایی قرار دهید تا خنک شود و سپس بعد از خنک شدن آن را به پوست سر خود بزنید.

این ماسک رشد موی شما را افزایش می دهد و فولیکول ها ر ا تقویت می کند و با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کند. 

 

ماسک چای سبز

مواد لازم

  •  1 عدد سفیده تخم مرغ
  •  2 قاشق چای خوری چای سبز

 طرز تهیه

تمام مواد را تا جایی با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند و آن را با استفاده از شانه به پوست سر خود بزنید و سپس بعد از 10 الی 15 دقیقه موهای خود را با آب سرد و بعد شامپو بشویید.

این ماسک همچنین دارای پروتئین ها برای تقویت مو است و آنتی اکسیدان های آن، مو را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. 

 

ماسک کپسول ویتامین E

مواد لازم

  •  2 عدد کپسول ویتامین E
  •  1 قاشق چای خوری روغن بادام
  •  1 قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری کرچک
  •  چند قطره روغن لاوندر 

طرز تهیه

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد مقداری اضافی آن را در یک شیشه در بسته نگهداری کنید. سپس کل شب آن را روی موی خود بزنید و صبح روز بعد موی خود را با شامپو شستشو دهید.

چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم این ماسک خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و آنتی اکسیدان های آن با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و باعث تقویت ریشه ها و کاهش ریزش مو می شود. 

 

ماسک گلاب

مواد لازم

  •  1 قاشق چای خوری عسل
  •  1 قاشق چای خوری گلاب 

طرز تهیه

تمام مواد را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید و بعد ان را از ریشه تا نوک موهای خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و سپس با یک شامپوی معمولی سر خود را تمیز کنید .

این ماسک موها را نرم و مرطوب می کند و رشد آن را افزایش می دهد. 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/u08349



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

1. رفع سیاهی دور چشم

مقدار کمی وازلین را با چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم به نواحی مورد نظر بمالید و بعد از یک ساعت بشویید.

2. رشد ابرو با استفاده از وازلین:

هر شب مقداری مساوی از وازلین و روغن زیتون را باهم مخلوط نموده و برای داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم، به ابروهای خود و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

3. وازلین برای شکل دادن به ابرو :

با استفاده از یک برس تمیز، و یک قطره وازلین ، قلم مو را در جهت دلخواه بکشید. این کار ابروها را در جهت مناسب در طول روز نگه می دارد.

4. وازلین برای شکل دادن مژه :

زدن کمی وازلین به مژه ها قبل از رفتن به رختخواب می تواند به رشد سریع تر مژه ها و ضخامت آن کمک کند.

خواص وازلین برای ناخن

25. درخشندگی ناخن :

اگر به طور منظم داخل شیشه لاک بریزید، ناخن شروع به روشن شدن و تقویت می کنند.

6. مانیکور تمیز:

قبل از استفاده از لاک، وازلین روی کوتیکولها بمالید. این باعث می شود که از نفوذ لاک به پوست جلوگیری شود.

7. وازلین برای محافظت از ناخن و پوست اطراف آن:

برای ترمیم پوست خشک اطراف ناخن و ناخن ، مقداری وازلین را روی ناخن ها و پوست اطراف آن ها بمالید و دستکش های نرم بپوشید تا رطوبت وازلین در دست ها بماند.

8. مراقبت از کوتیکول :

از وازلین استفاده کنید تا کوتیکول ها را قبل از رفتن به رختخواب روان کنید. این باعث می شود که از خشک شدن کوتیکول ها جلوگیری شود.

 

محافظت از ناخن و پوست با وازلین

خواص وازلین برای زیبایی لب ها

9. مرهم لب

وازلین به عنوان مرهم لب موثر است و همچنین از لب ها در برابر آب و هوا محافظت می کند.دقت کنید وازلین به داخل دهانتان وارد نشود .

10. اسکراب لب:

برای برطرف کردن خشکی لب و لایه برداری لب ها ، وازلین را با مقداری شکر مخلوط کرده و روی لب ها بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/k65375



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

ریزش مو در زنان کاملا شایع و البته ناخوشایند می باشد زیرا آن ها با موهایشان ارتباطی عاطفی برقرار می کنند. ریزش مو به همان اندازه که برای زنان آزار دهنده است، برای مردان نیز اتفاق خوبی نیست. ریزش مو به قدری اهمیت دارد که به جای توقف این روند، به این فکر می کنیم که چه چیزی باعث آن شده است و حتی از این بابت غصه هم می خوریم.

اختلال عملکردی تیروئید یکی از دلایل عمده ریزش مو در زنان محسوب می شود و درمان های زیادی برای آن وجود دارد و خوشبختانه برخی از آن ها بسیار کارآمد هستند اما بهترین راه مقابله با این مسئله، درمان بیماری زمینه ای است که باعث ایجاد آن شده است. در این قسمت از بهداشت و سلامت به معرفی چند اقدام ساده می پردازیم که می توانید برای مقابله با ریزش مو ناشی از تیروئید انجام دهید اما ابتدا باید بررسی کنید که چرا اختلال عملکرد تیروئید منجر به ریزش مو می شود !

تیروئید چگونه باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو ناشی از اختلال عملکرد تیروئید به یک ناحیه محدود نمی شود و در سراسر پوست سر مشخص می شود. پرکاری و کم کاری تیروئید هر دو باعث ریزش مو می شوند . هنگامی که تیروئید درمان شود ، ریزش مو محدود می شود اما هرگز مو ها با همان کیفیت قبلی رشد نخواهند کرد.

گاهی اوقات مشکلات تیروئیدی می توانند باعث آلوپسی آره آتا شوند که در این شرایط ریزش مو به یک ناحیه خاص محدود شده و معمولا به صورت لکه های مدور ظاهر می شود که حتی ممکن است منجر به طاسی غیر منتظره شود. دلیل اصلی ریزش مو ناشی از مشکلات تیروئید، عدم تعادل هورمون ها است. به همین دلیل هنگام مقابله با ریزش مو، درمان تیروئید ضروری است.

چگونه می توان ریزش مو ناشی از تیروئید را درمان کرد ؟

اولین قدم برای درمان ریزش مو ناشی از تیروئید، مراجعه به پزشک است زیرا برای رفع عدم تعادل هورمونی ممکن است نیاز به تجویز استروئید باشد. با این وجود، می توانید این مشکل را با روش های طبیعی نیز درمان کنید.

1. مصرف مکمل بیوتین

بیوتین که همچنین به عنوان ویتامینH شناخته می شود، یک ویتامین ضروری برای رشد مو می باشد. که یکی از رایج ترین مکمل هایی است که برای ریزش مو ناشی از تیروئید مصرف می شود زیرا بین سطح پایین بیوتین و ریزش مو رابطه مستقیمی وجود دارد. با این حال ممکن است هنگام نتایج آزمایش تیروئید و مصرف همزمان بیوتین مشکلاتی رخ دهد، به همین دلیل قبل از شروع مصرف مکمل ها با یک متخصص مشورت کنید. منابع بیوتین شامل غلات کامل، جگر، زرده ی تخم مرغ، آرد سویا و خمیر مایه است.

2. استفاده از بهترین شامپو

یافتن بهترین شامپو برای درمان ریزش مو ناشی از تیروئید می تواند کمی مشکل باشد. شما علاوه بر یافتن محصولی برای پیشگیری از کم پشتی مو ، باید به سراغ محصولی بروید که برای بهبود سلامت موهای فر نیز مفید باشد. برای تار موی نازک و خشک، اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید ؛ محصولی مرطوب کننده یا آبرسان است که حاوی گلیسیرین، سیلیکون و کراتین باشد.

3. روغن نارگیل

اگر کم کاری تیروئید دارید، روغن نارگیل می تواند بهترین انتخاب باشد. چربی های اشباع نشده یکی از بزرگترین دلایل تغییرات هورمونی است زیرا ترشح هورمون تیروئید را مسدود کرده و مشکل را تشدید می کند.

از طرفی دیگر روغن نارگیل حاوی اسید های چرب متوسط زنجیره ای و چربی های اشباع سالم است که به بازیابی سلامت تیروئید کمک می کند. مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از این روغن می تواند برای افرادی که کم کاری تیروئید دارند بسیار مفید باشد. شما همچنین می توانید از این روغن بر روی موها و پوست سرتان استفاده موضعی نیز داشته باشید.

4. مصرف ویتامین ها

در صورت استفاده منظم از ویتامینC ، کارایی سیستم ایمنی بدن شما بهبود و همچنین سطح کلاژن نیز افزایش میابد. روزانه یک لیوان آب ترکیب شده با عصاره لیمو را ناشتا بنوشید ( البته با مشورت و اجازه ی پزشک )

ویتامین E یکی دیگر از ویتامین های مفید برای رشد مو است زیرا آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد که باعث ریزش مو می شوند مقابله می کند.م صرف این ویتامین نه تنها از ریزش مو پیشگیری می کند بلکه باعث رشد مجدد مو نیز خواهد شد.

اگر قصد دارید از مکمل هایی برای پیشگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده کنید، پیش از استفاده با یک متخصص مشورت کنید.

5. روغن گل مغربی

روغن گل مغربی حاوی اسید گاما لینولئیک است که یک اسید چرب امگا-6 می باشد و رشد موهای سالم را تقویت می کند. این روغن مانع از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می شود که خود عامل ریزش مو است.

شما می توانید این روغن را مستقیما به پوست سرتان بمالید یا می توانید آن را به صورت کپسول مصرف کنید. این روغن همچنین به عدم تعادل هورمونی کمک می کند و در دوز های 500 میلی گرم و دوبار در روز توصیه می شود.

6. گیاه نخل اره ای

گیاه نخل اره ای یکی دیگر از درمان های طبیعی است که از تولید دی هیدرو تستوسترون در بدن و آسیب فولیکول ها پیشگیری کرده و رشد سالم موها را تقویت می کند. در حالی که می توان دمنوش گیاه نخل اره ای را مصرف کرد اما بهترین روش استفاده از آن، مکمل هایی با دوزهای توصیه شده 160-200 میلی گرم برای دو بار در روز می باشد.

7. افزایش سطح آهن خون

سطح پایین فریتین موجب ریزش مو می شود.سطح فریتین (پروتئین ذخیره کننده ی آهن در بدن) با ذخایر آهن بدن در ارتباط است. مشکلات تیروئیدی می تواند سطح فریتین بدن را تحت تاثیر قرار دهد و سطح آن را کاهش دهد.

8. مصرف غذاهای سالم و مغذی

مصرف برخی مواد غذایی به درمان ریزش مو کمک می کند. ماهی های چرب به پیش گیری از خشکی پوست سر کمک می کنند. مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج، ویتامین های A و C دارند و به وضعیت مو بهبود می بخشند. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند محصولات لبنی، حبوبات، آجیل ها و گوشت های کم چرب می تواند به جلوگیری از ضعف و شکنندگی موها کمک کند. مصرف غذاهای سرشار از کلسیم برای رشد مو اهمیت زیادی دارد.

 

9. مصرف غذاهای ضد التهاب

التهاب ممکن است علائم تیروئید، نظیر ریزش مو را تشدید کند. غذاهای فرآوری شده مانند انواع شکر، گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده، همچنین کافئین و الکل ممکن است سبب واکنش التهابی در بدن شوند. زنجبیل و زردچوبه، ضد التهاب بوده و عملکرد غدد درون ریز را بهبود می بخشند و اینگونه به بهبود علائم اختلالات تیروئیدی کمک می کنند.

10. استفاده از گیاهان دارویی

برای درمان ریزش مو گاهی از گیاهان دارویی خاصی استفاده می شود. نخل اره ای ، کوهوش سیاه (توت مار سیاه) ، دونگ کوای ، گیاه مشعل شیطان (false unicorn) ، گیاه پنج انگشت ، شبدر قرمز از گیاهانی هستند که به صورت خوراکی مصرف می شوند اما پیش از مصرف این گیاهان دارویی، با پزشک تان مشورت کنید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/rvfhb7



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه ، امری شایع بوده و دلیل اصلی ریزش مو در آقایان محسوب می شود. تقریبا 25 درصد آقایان از این مشکل رنج می برند و امری آزاردهنده است زیرا قبل از 21 سالگی موها شروع به ریزش می کنند . ریزش مو و طاسی در زنان نیز رخ می دهد و باعث ازبین رفتن عزت نفس آنان می شود زیرا احساس می کنند از جذابیت آنان کاسته شده است .

بی خوابی ریزش مو

در تمام مطلب قبلی بخش بهداشت و سلامت در مورد درمان ریزش مو گفته شد که راهکار اصلی برای درمان ریزش مو، تشخیص علت مشکل موجود می باشد. تراپی مو، قرص ، درمان های دیگر و محصولات تجویزی این مشکل را تنها به صورت سطحی برطرف می کنند .

 

مشکل واقعی بسیار عمیق تر است و شامل رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی می شود . ریزش مو مشکلی ناراحت کننده و در عین حال رایج است که اغلب درمان نخواهد شد .

یکی از دلایل اصلی ریزش مو ، کمبود خواب است که اغلب کیفیت آن مورد غفلت قرار می گیرد. استرس اختلالی بسیاری جدی است که جای خود را به بی خوابی می دهد و در صورت عدم درمان ممکن است مصیبت بار باشد . متخصصین برجسته پوست و مو ارتباط بین بی خوابی و ریزش مو را دریافته اند .

خواب برای بدن ضروری است  چراکه بدن انسان، خود را با الکترولیت شارژ می کند و انرژی شبانه را تامین می کند. اگر این زمان کوتاه شود ، سیستم ایمنی بدن بهم می ریزد و بدن ضعف می کند و در نتیجه قادر به جذب مواد مغذی لازم برای سلامت نخواهد بود . این امر از دو مشکل ناشی می شود. اولا سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها آسیب پذیر می شود . این بیماری ها بدن را تضعیف کرده و مانع دفاع سیستم ایمنی می شوند .  ثانیا سیستم ایمنی به دلیل کمبود مواد مغذی، ضعیف می شود در نتیجه ریشه مو نیز ضعیف شده و ریزش مو رخ می دهد که درصورت ادامه ، منجر به طاسی خواهد شد. از این رو بین ریزش مو و بی خوابی ارتباطی قوی وجود دارد .

نتایج و اثرات سوء کمبود خواب روی زیبایی و سلامت موها

  • از دست دادن درخشندگی مو
  • از دست دادن حجم مو
  • موهایی پراکنده در سراسر پوست سر
  • دور شدن خط مو
  • فولیکول های نهفته مو

تنها راه غلبه بر این مشکل، تغییر سبک زندگی می باشد که شامل یک رژیم غذایی مناسب و داشتن خوابی خوب است . پزشکان توصیه می کنند حداقل 8 ساعت در شب بخوابید تا از یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل کنید زیرا برای پیشگیری از ریزش زودرس مو امری ضروری می باشد .

نکاتی برای شما که بر اثر بی خوابی موهایتان کم شده

الگوی خواب خود را تنظییم کنید و سعی کنید روزانه در یک ساعت مشخص بخوابید و این روال را دنبال کنید. 

کارکردن در شب می تواند باعث ریزش مو شود بنابراین مهم است که زمان خواب خود را به حداکثر برسانید و عادت های خوب خوابیدن داشته باشید . زود خوابیدن ، خواب خوب را تضمین می کند.

پیشگیری از حواس پرتی هنگام خواب و قبل از آن مهم است . قبل از خواب از تماشای تلویزیون یا کار با لپ تاپ خودداری کنید زیرا نور شدید باعث بی خوابی می شود. همچنین گوش دادن به موسیقی با صدای بلند قبل از خواب و استعمال سیگار ، محرک بی خوابی محسوب می شوند.

 

شورت لینک: https://yun.ir/7etw7f



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

اغلب خانم ها و آقایان بعد از بیدار شدن از خواب موهای خود را با برس مرتب می کنند. برس کشیدن روزانه موها (دو تا سه بار در روز) موجب سلامت موها و بهبود جریان خون در پوست سر می شود. برس کشیدن موها یک ماساژ ملایم برای پوست سرتان است. در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک از چگونگی شانه کردن موهایتان به بهترین شکل تا براق شدن و نکات مهم زیبایی که باعث رسیدن به هدفتان می شوند، صحبت خواهیم کرد.

شانه کردن مو

 

موهای خیستان را با ملایمت شانه کنید :

موهایتان، زمانی که خیس است، بسیار آسیب پذیر هستند. توصیه الیزابت مالوی، متخصص مد در شهر نیویورک:"با صبوری موهای خود را جدا کنید". برای به حداقل رساندن تنش، از یک شانه با دانه های گسترده یا یک قلم مو آرایشی بسیار انعطاف پذیر استفاده کنید.

موهای خود را از انتها به سمت ریشه برس بکشید :

موهای خود را از انتها به سمت ریشه شانه کنید، نه از راه های دیگر. گود هوسکیپینگ میگوید، شما باید از پایین شروع کنید و به بالا بروید و اینگونه کار خود را انجام دهید، تلاش برای باز کردن و شانه کردن موها از ریشه، فشار زیادی بر روی رشته های موی شما ایجاد می کند، که می تواند منجر به شکستن موها شود.

 

بیش از حد شانه کردن، می تواند به موهای شما آسیب برساند:

ملیسا پیلیانگ، متخصص ریزش مو، میگوید قانون ماریکا برادی که باید 100 بار در روز ،موها را شانه کنید درست نیست. بیش از حد شانه کردن، میتواند به کوتیکول، و لایه بیرونی حفاظتی مو آسیب برساند. سه تا چهار بار حرکت ،معمولا برای حذف هر گره یا شلختگی موی شما، کافی است.

شما باید شانه خود را بیشتر تمیز کنید:

پیلانگ میگوید، برس ،لایه بیرونی مو را حفظ می کند و به تولید مجدد روغن پوست سر کمک می کند، اما وقتی که شانه پر از مو یا پس مانده های مویی باشد، نمیتواند به خوبی کارش را انجام دهد.

او توصیه می کند که هر هفته برس خود را تمیز کنید ویا اگر موهای بلندتری دارید، دفعات شستشو را بیشتر کنید.

 

یک نشانه که نشان میدهد، برس شما کار سم زدایی اش را انجام نمیدهد، چیست؟

وقتی شما شروع به دیدن پس مانده های مویتان، روی برس میکنید.

شستشو :

اول، همه ی موها را از برس خود بردارید. سپس یک قاشق غذا خوری شامپو را در کاسه آب ریخته و برس را به مدت چند دقیقه در آن بگذارید، سپس کاملا آبکشی کنید و با سشوار خشکش کنید.

شما باید قبل از شستن مو، موهایتان را شانه کنید:

این مرحله اولیه، سبب کاهش خاک و افزایش کارایی محصول می شود (بنابراین ساده تر می شود آن را بشویید) و روغن های حفاظتی از پوست سر را به آن زد، جایی که موها بیشترین مواد مغذی را نیاز دارند. همچنین ،باعث ژولیدگی کمتری پس از شامپو زدن می شود.

 

برای شانه زدن یک برس مناسب انتخاب کنید :

پیدا کردن برس ایده آل و مناسب، خود می تواند مقدار زیادی از زمان، و پولتان را صرفه جویی کند.مالوی میگوید:"سایز،مدل، شکل، سرامیکی بودن و غیره، گزینه های انتخابی غافلگیر کننده ای هستند".

ما به یک اردوگاه سه روزه مدرسه زیبایی رفتیم، تا چگونگی استفاده از برس مو را با توجه به نوع مو و سبک دلخواهشان، را آموزش دهیم".

برس های چرمی موها را براق می کنند:

برس های چرمی گران هستند، اما این برس ها ارزششان در درخشان کردن موهاست.

آرایشگر میشل دوناس می کند، می گوید:

اگر از این برس ها در زمان خشک کردن مو با سشوار استفاده شود باعث صاف شدن موهای وز دار، زبر و فر میشوند و کنترل حداکثری را برای موهای سر سخت فراهم میکنند.

 

برس مخصوص موهای نایلون(نازک) برای صاف کردن مناسب هستند:

برس مخصوص موهای نایلون(نازک) برای مدل موهای صاف مناسب است، یا هر زمانی که میخواهید موهایتان را صاف کنید. موهای برس معمولا در فاصله دورتری از نوع چرمی قرار گرفته اند و گیره هایی از متوسط به محکم برای انواع مدل موها دارد، به ویژه برای موهایی با رشته های ضخامت متوسط، دارند.

موهای برس را چک کنید

از برس با موی هایی که دارای سری آهنی و یا خیلی تیز هستند، خود داری کنید، چون می توانند پوست سر را خراش دهند و مو را پاره کنند. به دنبال شانه هایی با سری گرد باشید، و برای امتحان موهای برس را روی بازوی خود بکشید تا قبل از خرید ببینید چقدر نرم است.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/y73300



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماسک در ترکیب با سایر مواد ، به رفع ترمیم مشکلات پوستی کمک می کند. در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از جوانه گندم خواهیم پرداخت.

ماسک جوانه گندم

ماسک خانگی جوانه گندم  

1. ماسک صورت جوانه گندم و موز

این ماسک جوان کننده و روشن کننده پوست است و برای انواع مختلف پوست مناسب می باشد. سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث صافی و لطافت خواهد شد. 

مواد لازم :

  • 2 قاشق چای خوری زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم
  • 1 عدد موز رسیده 

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه که خشک شد ، با آب گرم چند دقیقه ماساژ و شستشو دهید . این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید .

 

2.ماسک صورت عسل و جوانه گندم

این ماسک خاصیت سفید کنندگی فوق العاده ای برای انواع پوست ، به خصوص پوست های چرب دارد و همچنین برای درمان جوش های سر سیاه نیز بی نظیر است . 

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • چندین قطره شیر نجوشیده

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسکی غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بعد ، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک را هر روز تکرار کنید. 

3.ماسک صورت آووکادو و جوانه گندم

این ماسک خاصیت ضد پیری و سفید کنندگی دارد و چروک را تا حد زیای کاهش می دهد.

همچنین لکه های تیره و جوش های سر سیاه را از بین می برد و درخشندگی پوست را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد . 

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای خوری ماست
  • 1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری آووکادو

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، این ماسک را هر روز تکرار کنید . 

4.ماسک صورت آووکادو و گلاب و جوانه گندم برای مبارزه با آکنه

این ماسک باعث تحریک کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به دلیل خواص ضد التهابی برای درمان جوش و آکنه فوق العاده خواهد بود . 

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری گلاب
  • 2 تا 3 عدد برگ نعناع

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا برگ های نعناع را به خوبی خرد و له کنید ، گلاب و روغن را بیفزایید کاملا هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود ، سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .

 

5. ماسک صورت جوانه گندم و هویج

این ماسک به بهبود و تقویت کلاژن سازی پوست کمک می کند . باعث کاهش چروک و خطوط ریز صورت خواهد شد و از علائم پیری زودرس در صورت پیشگیری می کند . 

مواد لازم :

  • 2 عدد هویج
  • 1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم 

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا هویج ها را پوست بکنید ، بجوشانید و به خوبی له کنید و سپس جوانه گندم را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود. به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی گونه ها ، اطراف چشم و چانه اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه روز در هفته تکرار کنید. 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/x28772



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

1. مزایای قلبی و عروقی آویشن: 

این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن جلوگیری میکند که یکی از علل عمده بیماری های قلبی میباشد. رگ ها و شریان ها ، و فشار خون را کاهش میدهد و قلب را تقویت میکند.در کل یک تونیک بسیار عالی برای بهبود سلامت قلب میباشد ، زیرا قلب را قادر میسازد تا کارامد تر عمل کند.
 

آویشن مناسب برای بیماری های قلبی 

2. کنترل فشار خون با آویشن:

عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد.

3. درمان گرفتگی های عضلانی از خواص آویشن:

یکی از مهمترین مزایای آویشن ، اثر بخشی آن در درمان گرفتگی عظلات قائدگی و سایر اسپاسم در بدن است.

 4. بهبود بینایی با آویشن:

آویشن غنی از ویتامین A میباشد که این ویتامین به از بین بردن بیماری های مربوط به چشم ( به جز مشکلات مربوط یه شبکیه چشم ) کمک میکند.
 

آویشن برای تقویت و بهبود بینایی

5. خواص ضد باکتریایی آویشن:

خواص ضد باکتریایی آویشن ، مزایای زیادی برای مبارزه با انواع باکتری ها ، قارچ ها و ایکولی ها دارد.همچنین میتوانند قدرت آنتی بیوتیک را افزایش دهد و باکتری های درون و بیرون بدن را بکشد. چای آویشن همچنین برای مسائل پوستی و سطحی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 6.پیشگیری و درمان کم خونی از خواص آویشن :

آویشن یک منبع عالی از آهن است. که مصرف تقریبا 20 درصد آن برای تامین مواد معدنی در طی روز توصیه میشود. آهن برای توصیه گلبول های قرمز و تولید انرژی موثر است ؛ کمبود آهن سبب کم خونی ، خستگی و افزایش حساسیت به عفونت میشود.گنجاندن آویشن در رژیم غذایی در پیشگیری و درمان کم خونی و سایر اختلالات خون کمک میکند.

7. سلامت دهان و دندان با آویشن:

خواص ضد باکتری آویشن ، آن را به یکی از راه حل های عالی برای بوی بد دهان تبدیل کرده است زیرا کمک میکند تا باکتری ها و عفونت در دهان از بین بروند.
این گیاه به عنوان یک عنصر در دهان شوی ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
 

آویشن برای سلامت دهان و دندان

8. تقویت سیستم ایمنی بدن با آویشن:

این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث جلوگیری از عفونت و بیماری ها میشود. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا3 ، در مغز به حفظ سلول های بدن و کاهش روند فرایند پیری کمک میکند.آویشن یک تونیک انرژی بزرگ برای بدن محسوب میشود.

9.خواص دیورتیک آویشن:

این گیاه با افزایش میزان ادرار در از بین بردن نمک های اضافی ،آب و سایر سموم کمک میکند. همچنین برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه نیز مفید میباشد.

10.آویشن باعث خواب آرام و کاهش خستگی میشود:

مصرف چای آویشن همراه با عسل سبب می شود ،خواب آرام داشته باشید. روغن آویشن دارای اثرات آرام بخش عالی است و میتواند خستگی را کاهش دهد و خلق و خوی را بهبود بخشد.
 
 
شورت لینک:  https://yun.ir/jgfraf
 


:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

ویتامین D یک ویتامین قابل حل در چربی است که وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، تولید می شود. تنها در تعداد کمی از غذاها از جمله محصولات غنی شده مانند شیر موجود است. ویتامین D به خاطر حمایت از متابولیسم کلسیم شناخته می شود.

کمبود ویتامین دی

به بدن کمک می کند تا کلسیم را از غذا و مکمل ها جذب کند تا از نگهداری سلول های سالم استخوان پشتیبانی کند. اما کار با کلسیم برای محافظت از تنها عملکرد ویتامین D در بدن نیست ؛ این بخش از سلامت نمناک به بررسی فواید این ویتامین در بدن و عوارض و عوامل کمبود آن خواهیم پرداخت.

 

فواید و نقش ویتامین D در بدن

نقش این ویتامین در بدن حمایت از سلامت ماهیچه ها، نقشی در سیستم ایمنی ، کمک به رشد سلولی را ایفا می کند و تورم را کاهش می دهد که می تواند منجر به بیماری هایی نظیر روماتیسم و ورم مفاصل و سرطان شود و همچنین تنظیم فشار خون و حمایت از سلامت قلبی و عروقی است.

دریافت ویتامین D بهترین معیار برای وضعیت ویتامینی در بدن نیست، چون بسیاری از عوامل می توانند بر جذب آن اثر بگذارند. به عنوان مثال، سلامت معده می تواند در میزان جذب ویتامین D یک فرد از غذایی که آن ها می خورند اختلال ایجاد کند.

ویتامین D در دو شکل مختلف و D1 و D2 در دسترس است. تحقیقات نشان داده اند که ارتباطی بین ویتامین D و تسکین افسردگی وجود دارد - همان نوع ویتامین D که از طریق نور خورشید بدست می آید.دانشمندان دریافته اند افرادی که کمبود ویتامین D دارند 11 برابر بیشتر از افرادی که میزان نرمالی دارند، به افسرگی مبتلا می شوند.

 

عوارض کمبود ویتامین دی

فقر ویتامین D در واقع بیشتر هنجار است تا استثنا، و قبلاً در هر دو اختلالات روانی و عصبی دخیل بوده است چرا؟ گیرنده های ویتامین D در مغز وجود دارند و این ویتامین ممکن است بر پروتیین هایی که در مغز نقش های حالت روحی، یادگیری و حافظه، کنترل موتور و احتمالاً حتی رفتارهای مادرانه و اجتماعی را ایجاد می کنند، تاثیر می گذارند. 

البته ممکن است برای افسردگی شما دلایل بیشتری از میزان ویتامین D وجود داشته باشد. دیگر علل افسردگی عبارتند از:عملکرد ضعیف آدرنالی (خستگی آدرنال)، عدم تعادل هورمونی (سروتونین و دوپامین، به عنوان مثال)، عدم تعادل هورمونی جنسی (استروژن، تستوسترون)، عوامل محیطی و یا دیگر نقص های مواد مغذی (منیزیم، برای مثال، و امگا 3). اما مشخص کردن اینکه آیا ویتامین D به افسردگی کمک می کند یا خیر، منطقی است.

 

چه چیزی موجب کاهش علایم ویتامین D می شود؟

اینها شایع ترین علل کمبود ویتامین D هستند:

قرار گیری ناکافی در برابر نور خورشید:

ویتامین D شبیه هیچ ویتامین دیگری نیست، چون این "پرو هورمون" در پوست با قرار گرفتن نور خورشید تولید می شود. به طور خاص، خورشید منبع اصلی ویتامین 3D است که این نوعی ویتامین D است که سطح "احساس خوب" را در مغز به نام دوپامین و سروتونین افزایش می دهد. بنابراین عدم قرارگیری در معرض نور خورشید یا دوره های طولانی تر زمانی که در داخل خانه به سر می برد می تواند منجر به علائم کمبود ویتامین D شود.

 

کمبود به دست آوردن ویتامین D از غذا:

با این که پرتو های خورشید منبع اولیه ویتامین D هستند، اما ماده مغذی نیز می تواند در غذاهایی مانند ماهی (سالمون، ماهی تن، ماهی خال مخالی، cod) ، میگو، صدف، گوشت گوساله و تخم مرغ پیدا شود. 

سن:

با افزایش سن، کلیه ها کم تر قادر به تبدیل ویتامین D به شکل فعال خود یعنی calcitriol هستند که می تواند منجر به کمبود ویتامین D شود. توانایی افراد برای جذب ویتامین D با افزایش سن کاهش می یابد. 

مشکلات دستگاه گوارش:

مشکلات در دستگاه گوارش می تواند باعث جذب ناکافی ویتامین D شود.

 

چاقی (شاخص توده بدنی بیشتر از 30) و اضافه وزن:

تحقیقات نشان می دهد که اضافه وزن با سطوح پایین ویتامین D مرتبط است. این ممکن است به این دلیل باشد که چربی زیادی بدن روی جذب ویتامین D تاثیر می گذارد. ویتامین D از خون سلول های چربی گرفته می شود. هرچه چربی بیشتری در بدن داشته باشد، ویتامین D کمتری در جریان پخش می شود. 

درادامه و در این بخش از سلامت نمناک برخی از عوامل دیگری که وجود دارند و بر این مساله تاثیر می گذارند که آیا فرد را خواهیم گفت. 

زندگی در عرض جغرافیایی بالا:

این به خاطر دسترسی کم تر به اشعه های ماورای بنفش UVB) - B) است. 

بیش از حد در خانه بودن:

کم و یا اصلا بیرون نرفتن از خانه به معنی نگرفتن اشعه های خورشید است.

 

زندگی در منطقه بسیار آلوده:

آلودگی می تواند برخی از اشعه های خورشید را جذب کند, بنابراین دامنه آن را کم می کند تا نتواند باعث ساخته این ویتامین شود. 

استفاده از مقادیر زیاد کرم ضد آفتاب:

استفاده از ضد آفتاب کافی برای مسدود کردن اشعه uv ممکن است مانع جذب ویتامین دی شود اما افراد کمی آنقدر از ضد آفتاب استفاده می کنند تا اشعه uv را به طور کامل مسدود کنند. 

داشتن پوست تیره تر:

افراد با پوست تیره تر نیاز به نور آفتاب بیشتری برای جذب ویتامین D دارند.

 

شورت لینک: https://yun.ir/jluav2



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

 

کانتورنیگ تکنیکی است برای حالت دادن به صورت که به وسیله آن میتوان نقاط ضعف صورت را مخفی کرد, تکنیک کانتورینگ کمک میکند اجزای صورت ایده آل و زیبا جلوه کنند. کانتورینگ برای انواع فرم صورت روش و ترفندهای خاصی دارد که در این بخش کانتورینگ صورت کشیده را به شما آموزش میدهیم.

کانتورینگ صورت کشیده

این آموزش مرحله به مرحله باعث میشود به راحتی و بدون نقص صورت تان را برای مجالس کانتور کنید و زیباتر شوید. حتی اگر مبتدی هستید نگران نباشید کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

کانتورینگ صورت دراز

کانتورینگ صورت دراز و کشیده

برای کانتور کردن صورت کشیده به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  • پرایمر
  • هایلایتر
  • کرم پودر مایع
  • کانسیلر
  • پنکیک
  • اسفنج آرایشی

مرحله اول:با استفاده از کرم پودر تمام پوست را پوشش دهید تا صاف و یکدست شود, سپس با فرچه های مخصوص کانتورینگ خط رویش مو در پیشانی را سایه بزنید تا فرم صورت تان بهتر دیده شود.اگر میخواهید گونه های برجسته ای داشته باشید از کنار گوش تا وسط گونه ها را سایه بزنید, برای کوچکتر نشان دادن چانه روی آن یک خط عمودی بکشید.

کانتورینگ صورت کشیده

آموزش کانتورینگ صورت کشیده

مرحله دوم:برای رفع پف و تیرگی زیر چشم ها با هایلایتر زیر چشم ها یک مثلث معکوس بکشید و روی برجستگی گونه ها هم باید هایلایتر بزنید تا بهتر دیده شوند. برای کوچکتر دیده شدن بینی با هایلایتر روی تیغه آن یک خط بکشید.

مرحله سوم:اسفنج آرایشی تان را نم دار کنید و کرم پودرهای تیره و روشن پیشانی, بینی و گونه ها را فیکس کنید, سپس برای افزایش ماندگاری آرایش پنکیک بزنید تا آرایش تان ثابت شود. در مرحله آخر رژگونه بزنید, سعی کنید رژگونه تان تیره تر از حد معمول باشد تا برجستگی گونه ها را نشان دهد.

 

روش کانتورینگ صورت گرد

خانم های امروزی که به آرایش صورت شان اهمیت میدهند حتما با اصطلاح کانتورینگ آشنا هستند اما شاید ندانید که کانتورینگ برای انواع فرم صورت یکسان نیست و هر فرم صورت تکنیک ها و ترفندهای خاص خودش را در کانتورینگ دارد, امروز کانتورینگ صورت گرد را به شما آموزش میدهیم و ترفندهای آن را به شما میگوییم تا صورت گرد تان را زیباتر از همیشه آرایش کنید.

کانتورینگ صورت گرد

به ترفندهای سایه زدن و هایلایت نواحی مختلف صورت کانتورینگ میگویند که اگر درست انجام شود فرم ایده آلی بدست می آید. با تکنیک کانتورینگ میتوانید اجزای صورت تان را ایده آل و مطلوب نشان دهید.

کانتورینگ صورت گرد

ترفندهای کانتورینگ صورت گرد

آموزش کانتورینگ صورت گرد و تپل

1- برای کانتور کردن صورت گرد اولین کاری که باید انجام بدهید این است که با یک فرچه کانسیلر قسمت های مختلف چهره را مشخص کنید به این صورت که وسط پیشانی یک x بکشید, زیر چشم ها دو شکل v مانند بکشید, وسط لب پایینی و روی بینی را هایلایت کنید.

2- خط فک صورت را مشخص کنید, کانتور کردن زیر خط فک باعث میشود صورت گرد تان بهتر دیده شود اگر از هایلایت تیره تر روی خط فک استفاده کنید صورت تان لاغر تر به نظر میرسد. اگر صورت تان چاق است و دوست دارید لاغر تر دیده شود میتوانید با کرمی که از رنگ پوست تان تیره تر است از وسط گونه تا گوش را با این کرم بپوشانید با این ترفند صورت لاغر تری خواهید داشت.

3- برای اینکه به صورت تان جلوه و عمق ببخشید باید از کرم برنز استفاده کنید, برنزری انتخاب کنید که سه درجه از رنگ پوست تان تیره تر باشد و مانند عکس زیر از آن استفاده کنید.

کانتور کردن صورت گرد

روش کانتور کردن صورت گرد

4- مرحله آخر زمان بیک کردن صورت است, بیک کردن یعنی پاشیدن پودرهای روشن روی صورت که باعث میشود کانتورینگ متناسب و ایده آلی داشته باشد. با پودرهای روشن و اسفنج های آرایشی قسمت های تو خالی صورت را پر کنید.

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/y80185



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

عسل برای بهبود سلامتی قلب:

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به محافظت از قلب کمک می کنند. عسل همچنین می تواند، بی نظمی ها و در هم ریختگی های ناشی از اکسیداسیون که به کلسترول بد خون مربوط است را کاهش دهد. این موضوع به صورت پیش فرض سلامتی قلب را بهبود می بخشد.اخیرا یافته شد که عسل شکل موادی که باعث تنگ شدن شریان های قلب می شوند و عامل بروز حمله قلبی هستند را کاهش می دهد. از طرفی پلی فنل موجود در عسل می تواند در سلامتی قلب نقش داشته باشد.

عسل برای از بین بردن ریسک دیابت:

دامنه شاخصه قندی عسل در هر جا بین 45 تا 64 است که یک معیار متعادل است. چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم با توجه به مطالعات انجام شده در ایران؛ مصرف عسل برای وزن و چربی بدن افراد مبتلا به دیابت، آثار مفیدی دارد. در مطالعه دیگری نشان داده شد که اگر داروهای ضد دیابتی با عسل ترکیب شود، آثار مفیدتری بر روی بیماران مبتلا به دیابت خواهد داشت.

عسل برای درمان دندان درد:

در یکی از مجلات بین المللی که عسل می تواند دندان درد را درمان کند. البته علاوه بر آن تحقیقات ثابتی بر روی این ادعا هنوز انجام نشده است لذا درباره این موضوع با دندان پزشک خود صحبت کنید.

عسل برای کمک به مبارزه با سرطان:

ترکیبات فنولیکی موجود در عسل ویژگی های ضد سرطانی دارند که می توانند از بسیاری از بیماری های سرطانی، ممانعت کنند. همچنین عسل فعالیت ضد التهابی دارد که آن را بهترین غذا برای ممانعت از سرطان ساخته است. حتی عسل سیستم بدن انسان را تعدیل می کند که این موضوع آن را برای درمان سرطان موثر تر می سازد.

عسل برای از بین بردن ریفلاکس اسید معده:

از آنجاکه عسل غنی از مواد آنتی اکسیدان است و از آنجا که می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد پس می تواند ریفلاکس اسید او را نیز از بین ببرد. ( به طوری که رادیکال های آزاد، پوشش سلول های دستگاه گوارشی را از بین می برد). عسل ممکن است برای درمان التهاب مری نیز به کار گرفته شود. ساختارهای می توانند به غشای مخاطی مری کمک کنند. عسل حتی می تواند به تسکین گلودرد نیز کمک کند، که به این منظور آن را با چای گیاهی ترکیب کرده و مصرف می کنند تاان را بهبود دهد.

عسل برای درمان مشکلات معده:

ویژگیهای آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عسل می تواند دامنه گسترده ای از مشکلات معده را درمان کند. شما می توانید عسل و آبلیمو را در آب گرم حل کرده تا تاثیر خوب آن را ببینید. یک قاشق از عسل خام می تواند از تولید بیش از حد گاز معده ممانعت کند. همچنین عسل می تواند آثار زیانبار مایکوتوکسین ( سم تولیدی قارچ ها) را مهار کرده بسلامتی روده را بهبود دهد.

 

عسل برای درمان آلرژی ها:

یک فرضیه می گوید که خوردن عسل مانند خوردن گرده های گل است که با این کار حساسیت ناشی از گرده ها را کاهش می دهد.

عسل برای مقابله با عفونت ها:

فعالیت ضد باکتری عسل می تواند نقشی در درمان عفونت ها داشته باشد. شرایط زخم های تازه را بهبود می بخشد و خاصیت چسبناکی بالای آن سد مقاومی را در مقابل عفونت ها به وجود می آورد. در حقیقت از دوران باستان از عسل برای درمان زخم های عفونی بهره می بردند. این مسئله مهم است که از عسل به عنوان مکمل استفاده شود نه به عنوان جایگزین. استفاده از عسل تنها در صورتی مورد ملاحظه است که دیگر فرآیندهای درمانی به شکست انجامیده باشند.

عسل برای افزایش انرژی:

عسل خالص حاوی مقدار کمی از آنزیم ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آمینو اسید هایی است که در افزایش انرژی بدن می توانند مشارکت داشته باشند. همچنین قند موجود در عسل می تواند انرژی بیشتری از قندهای مصنوعی به بدن بدهد.

عسل برای افزایش ایمنی:

عسل و به خصوص عسل مانوکا حاوی متیل گلیوکسال بیشتری است که مسئول فعالیت ضد باکتری عسل است این ترکیب همچنین می تواند ارتقای ایمنی بدن نقش داشته باشد. از طرفی این ترکیب تولید سیتوکینز ( پیام رسان سلولهای ایمنی بدن) را تحریک کنند.

عسل برای کمک به درمان ورم لوزه:

اطلاعات تحقیقی میگویند که عسل مانوکا می تواند یک درمان امیدوار کننده برای ورم لوزه باشد. که به این علت که محتوای بالای متیل گلیوکسال باکتری استرپتوکوکوس ( عامل ورم لوزه) را می کشد. مخلوط آب گرم با عسل نیز می تواند برای درمان ورم لوزه مفید باشد.

 

عسل برای کمک به کم کردن وزن:

ترکیب منحصر به فرد قندها در عسل می تواند آنرا به یک غذای ایده آل برای کم کردن وزن بدل کند. جایگزین کردن عسل با قندهای مصنوعی و خوردن روزانه یک قاشق از عسل با یک نوشیدنی داغ میتواند میل شدید به قند را در مغز شما از بین ببرد.

هرچند مطالعات سفت و سخت انجام نشده است اما تحقیقات اولیه نشان می دهد؛ 1 قاشق سوپخوری عسل دقیقاً قبل از خواب می تواند یک خواب راحت را بهبود دهد، شاید به این علت که گلیکوژن کبد به بالاترین حد خود رسیده است ( در این حالت در کبد چربی ها و پروتئین ها به گلوکز تبدیل شده و این فرایند کاملا شخصی را به خواب وامی دارد)

عسل برای درمان حالت تهوع:

آبلیمو با عسل می تواند حالت تهوع را درمان کرده و مانع از استفراغ شود. حتی خوردن یک قاشق سوپخوری از سرکه سیب به همراه عسل و مخلوط کردن آن با آب سرد قبل از رفتن به رختخواب شرایط حالت تهوع را بهتر میکند.

عسل برای بهبود سلامتی ناخن ها:

هرچند شواهد کافی وجود ندارد، یکی از مطالعات می گوید که شاید اصل بتواند سلامتی ناخنها را بهبود بخشیده و به درمان قارچ انگشت پا کمک کند.

عسل برای درمان آسم:

عسل می تواند به درمان سرفه کردن و خس خس سینه مربوط به آسم، کمک کند. تجمع خلط در مجاری نای عمده آسمان است که عسل آنها را از بین میبرد.

عسل برای از بین بردن اضطراب:

می تواند خواب بهتری را ارتقا دهد، پس می تواند درمان خوبی برای بی خوابی باشد که یکی از علائم اضطراب است. تحقیقات نشان داده اند که خوردن عسل به همراه قبل از زمان خواب می تواند به از بین بردن اضطراب کمک کند.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/r20144



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

موز به عنوان پروبیوتیک عمل می کند و رشد باکتری های گرم در روده را تحریک می کند. آن ها همچنین آنزیم های گوارشی را تولید می کنند تا به جذب مواد مغذی کمک کنند.

یبوست ؟ فیبر بالا در موز می تواند به نرمال کردن حرکت روده کمک کند.

موز برای گوارش آرامش بخش است و به ذخیره لکترولیت ها بعد از اسهال کمک می کند.

موز دوای ترشی اسید معده است که از برگشت اسید، سوزش معده کمک می کند.

موز تنها میوه خام هستند که می توانند بدون دردسر برای تسکین زخم معده مصرف شوند.

خوردن موز به جلوگیری از سرطان کلیه کمک خواهد کرد و آنطور که در بخش سلامت نمناک چندین بار اشاره شده است از چشم در برابر انحطاط چشمی محافظت می کند و با افزایش جذب کلسیم، استخوان های محکم می سازد.

موز شما را باهوش تر می کند و به هوشیاری بیشتر کمک می کند. قبل از امتحان، موز بخورید تا از میزان بالای پتاسیم سود ببرید.

موز نیز آنتی اکسیدان بالایی دارند و حفاظت از رادیکال های آزاد و بیماری های مزمن را ایجاد می کنند.

خوردن یک موز بین وعده های غذا به تثبیت قند خون و کاهش حالت تهوع بیماری صبحگاهی کمک می کند.

اگر حشره یا پشه ی شما را نیش زده موز روی آن زده تا خارش و سوزش را تسکین دهید.

خوردن موز می تواند باعث کاهش دمای بدن و خنک کردن بدن در طول تب و یا در روز داغ شود.

بهبود دهنده حالت طبیعی - تریپتوفان به تسکین اختلالات عاطفی فصلی کمک می کند.

موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد.

ترک سیگار؟ موز حاوی سطوح بالای ویتامین ب و نیز پتاسیم و منیزیم برای تسریع بازیابی از اثرات آن هستند.

داخل پوست موز را روی کفش چرمی و یا کیف دستی خود بمالید و با پارچه خشک برای درخشش روی آن بمالید.

اگر هر روز 2 عدد موز بخورید چه اتفاقات خوبی در بدن شما می افتد؟

بررسی های متعدد در مورد خواص موز نشان می دهد خوردن دو عدد موز انرژی لازم را برای یک تمرین 90 دقیقه ای تأمین می کند از این رو جای تعجب نیست، اگر از موز به عنوان یک میوه مقوی برای ورزشکاران جهان نام برده شود. غذای سالم همیشه خوش مزه نیست اما موز اینطور نیست و مزه خوبی هم دارد. به همین دلیل است که مزایای بسیاری برای سلامتی نیز به ارمغان می آورد. ما نشان دادیم که چرا خوردن تنها دو موز روزانه می تواند سلامتی را به طور جدی بهبود بخشد.

 

1. برگرداندن فشار خون به حالت عادی

موز به خاطر این واقعیت که حاوی حدود 420 میلی گرم پتاسیم هستند، فشار خون بالا را کاهش می دهد.

2. کاهش وزن اضافی با خوردن موز

موزها نیز غنی از فیبر هستند که باعث می شود مدت زمان طولانی چیزی نخورید.
هم چنین موز حاوی نوعی نشاسته است که اشتها را کاهش می دهد و باعث می شود که وزن کم کنید. این کار میزان قند خون را کاهش می دهد و حساسیت بدن را به انسولین افزایش می دهد. اگر سلول های بدنتان به انسولین حساس نیستند، نمی توانند گلوکز را جذب کنند، و پانکراس شروع به تولید آن در مقادیر بزرگ تر می کند. این که آیا چربی جمع شده، به انسولین موجود بستگی دارد یا نه.
 

3. کاهش خطر کم خونی با خوردن موز 

کم خونی باعث رنگ پریدگی، خستگی و تنگی نفس می شود. این نتیجه کاهش گلبول های قرمز خون و سطح پایین هموگلوبین موجود در خون است.موز حاوی مقدار زیادی آهن است که تولید گلبول های قرمز خون را تحریک می کند. هم چنین موز حاوی ویتامین ب6 است که سطح گلوکز خون را تنظیم می کند و به افراد مبتلا به کم خونی کمک می کند.

4. خوردن موز برای بهبود هضم

موز به راحتی هضم می شود و به روده - معده آسیب نمی رساند. نشاسته موجود در موز، هضم نشده و به روده بزرگ منتهی می شود که به عنوان یک محیط تغذیه موثر برای باکتری های مفید عمل می کند.
موز می تواند زمانی خورده شود که یک فرد سوزش معده داشته باشد و مواد معدنی از دست رفته را زمانی که یک فرد اسهال دارد احیا می کنند.
 
شورت لینک: https://b2n.ir/m65075


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

انگور برای پرپشت شدن مو :

دانه های انگور برای پر پشت شدن مو استفاده می شود. پس چرا این راه حل آسان را امتحان نمی کنید تاموهای ضخیم و زیبایی داشته باشید ؟

دانه انگور، شنبلیله فلفل را تا زمانی که پودر شوند بکوبید ؛ این پودر را به روغن ولرم اضافه کرده و آن را 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید سپس آن را بشویید و دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید .

انگور برای مبارزه با شوره سر :

انگور سیاه می تواند از خارش و شوره سر جلوگیری کند. برای تسکین فوری از پوست سر خشک، انگور سیاه را خمیر کرده و روی موها بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

درمان میگرن با آب انگور :

آب انگور گرفته شده داروی خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه بعد که سر درد گرفتید یک لیوان آب تازه انگور مصرف کنید. این کار شما را از دردهای طاقت فرسا معاف می کند. خوردن آب آن در اوایل صبح بدون اضافه کردن آب و یا هر نوع شیرین کننده بهترین نتیجه را خواهد داشت.

درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:

انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

انگور برای جلوگیری از سو هاضمه :

نفخ و سوزش معده را می توان با مصرف یک لیوان آب انگور درمان کرد. این هم چنین می تواند از سو هاضمه جلوگیری کند.

انگور برای مبارزه با سرطان سینه:

مطالعه اخیر نشان می دهد آب انگور به جلوگیری از سرطان پستان کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید از خود در برابر بیماری های کشنده محافظت کنید، مطمئن شوید هر روز یک لیوان آب خوش مزه بخورید

انگور برای جلوگیری از انحطاط چشم :

چشم ها آینه روح هستند بنابراین، باید دقت بیشتری در حفاظت از آنها داشته باشیم ، اینطور نیست ؟ خوردن انگور را شروع کنید تا از این اندام حسی محافظت کنید.

انگور برای مبارزه با دیابت :

آیا شکر دوست دارید اما از خطر دیابت می ترسید ؟ انگور گزینه بسیار خوبی است. آن ها در پیش گیری از دیابت مفید هستند.

انگور برای کاهش کلسترول خون:

مصرف منظم انگور می تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. بنابراین به جای انتخاب بدون فکر محصولاتی که ادعا می کنند سطوح کلسترول را کنترل می کنند، از انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

درمان اختلالات کلیوی با انگور:

انگور به کاهش بیماری های کلیوی، از جمله سنگ و مشکلات دیگر مربوط به این اندام کمک می کند.

درمان آسم از خواص انگور :

بادهای موسمی و پاییز دشوارترین فصل برای بیماران آسمی به دلیل بادهای شدید و آلرژی های غذایی هستند. انگور ارزش درمانی عالی برای آسم دارد. سعی کنید در این فصل آن را مصرف کنید و تفاوت را ببینید.

کمک انگور به مبارزه با فلج اطفال و تب خال:

انگور هم چنین به بهبود سریع عفونت های ویروسی مثل فلج اطفال و تب خال کمک می کند. کودکانی که انگور را مصرف می کنند به طور منظم شانس کمتری نسبت به مبتلا شدن به فلج اطفال دارند.

درمان یبوست یکی از خواص انگور:

یبوست حس دردناکی است اما برای درمان آن می توانید سالاد میوه بخورید . انگور در درمان یبوست بسیار موثر هستند.

خواص و فواید هسته انگور

هسته انگور قابض است و برطرف کننده اسهال

خوردن هسته انگور ترشح ادرار و اسپرم را کم می کند.

**هسته انگور برای آنهایی که مثانه و کلیه ضعیف دارند مضر است.

خواص و فواید غوره انگور

غوره از نظر طب قدیم ایران سردو قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است.

آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است پس افرادی که قصد کاهش وزن دارند با مشورت پزشک می توانند مصرف کنند.

بیماری اسکوربوت که بعلت کمی ویتامین C در بدن می باشد با آب غوره درمان می شود.

در دفع زردی موثر است و ترشی آن نیز معالجه رماتیسم و سیاتیک است.

خوردن آب غوره بلوغ دختران را جلو می اندازد و قاعده را باز می کند.

آبغوره حرارت و صفرای بدن را دفع می کند و روده ها را ضد عفونی می کند و تقویت کننده کبد است.

برای دفع کرم و روده و تقویت معده باید بمدت پنج روز آش آب غوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید البته در اینمدت باید از خوردن غذاهای سنگین اجتناب نمائید.

آب غوره درمان کننده پا درد و کمر درد می باشد ؛ برای معالجه میتوان بمدت ده روز آش آب غوره مصرف نمود ، فراموش نکنید از خوردن غذاهای سنگین در این مدت باید خودداری کرد.

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد.

** خانم های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/u21467



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saadat0011

1.بابونه:

روش اول ، بخور بابونه :

یک کاسه بزرگ را پر از آب داغ کنید و چهار عدد چای کیسه ای بابونه را درون آن بیندازید.یک حوله را روی سر خود بیندازید و از آن استشمام کنید.سپس پوستتان را با استفاده از حوله نرم خشک کنید، این روش به طور طبیعی کثیفی و سوم و روغن اضافی را از پوست دفع میکند.

 

روش دوم ، بابونه و عسل :

 

یک قاشق غذاخوری از بابونه خشک شده و عسل ارگانیک را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید.بابونه را درون آب داغ بجوشانید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و سپس تمام عناصر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.سپس ماسک را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

این درمان را هفته ای یک بار تکرار کنید.

 

روش سوم ، بابونه و نعنا:

 

یک قاشق غذاخوری گل های بابونه را خورد کنید و سپس با یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری نعنا ترکیب کنید.سپس آن را روی پوست تمیز و خشک شده خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 

روش چهارم بابونه و آب آلوئه ورا:

 

بابونه را با دو قاشق چای خوری خاک رس و یک قاشق چای خوری آب آلوئه ورا و عسل ترکیب کنید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد به خوبی شستشو دهید یا می توانید یک فنجان چای بابونه را هر روز بنوشید.

2.فندق:

6 قاشق غذا خوری از فندق خورد شده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کنید و سپس 5 تا 10 قطره روغن درخت چای یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوستتان اعمال کنید که باعث بسته شدن منافذ پوست خواهد شد و طبق آنچه در نمناک عنوان شده یا می توانید با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست خود بمالید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

 

3.آلوئه ورا:

 

روش اول، فقط آلوئه ورا:

 

بعد از شستن صورت با یک تمیز کننده ملایم و آب، ژل آلوورا را از برگ آن استخراج کنید و روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد بشویید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

 

روش دوم، عصاره آلوئه ورا:

 

برگ های آلوئه ورا را درون آب جوش بریزید و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خنک شود.سپس عصاره آن را روی پوست خود اعمال کنید.

این درمان را دوبار در روز تکرار کنید.

4. غذاهای اسیدی:

یکی دیگر از راههای خلاص شدن از آکنه، افزودن غذاهای اسیدی به رژیم غذایی روزانه است.غذاهای مانند:سرکه و آبلیمو می توانندمنافذ باز پوست را ببندند.یا می توانید آنها را روی تکه پنبه بریزید و روی آکنه های خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

5.اسپیرولینا:

یک نوع جلبک سبز رنگ است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و اسید لینولئیک می باشد.این اسید چرب ضروری دارای خواص ضد التهابی است و برای از بین بردن جوش و آکنه مناسب میباشد.

6. اسیدهای چرب امگا 3:

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است که می تواند آکنه را بهبود ببخشد.شما می توانید با مصرف یک کپسول حاوی روغن ماهی نیز از مزایای آن استفاده کنید.دانه کتان، گردو و ماهی سالمون را به رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

7. سیب زمینی:

سیب زمینی یک درمان طبیعی و موثر برای جوش و آکنه است. شما می توانید یک تکه سیب زمینی را روی قسمت مورد نظر را اعمال کنید. پیش از این هم در بخش ماسک های ضد لک پوست در نمناک گفتیم که این باعث می شود تا رنگدانه ها و جوش ها از بین بروند، علاوه بر این به جلوگیری از چین و چروک و روشن شدن پوست کمک میکند.

8. جو دوسر:

شما می توانید از جو دوسر برای از بین بردن آکنه استفاده کنید. این ماده به جذب روغن اضافی از پوست کمک می کند.مقداری از آن را بپزید و با مقداری عسل و آبلیمو ترکیب کنید و آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

9.برگ نئیم:

این گیاه در درمان جوش و آکنه بسیار موثر خواهد بود.دارای خواص آنتی باکتریایی، ضدعفونی و ضد التهاب است.شما می توانید مقداری از برگ های خورد شده نئیم را با آب ترکیب کنید و آن را روی پوست اعمال کنید بعد از چند دقیقه بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

10.شنبلیله:

مقداری از برگ های شنبلیله را خورد کنید و با آب ترکیب کنید، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید و آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید.

این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

 

11.پودر چوب صندل و گلاب:

یک ترکیب بسیار تأثیرگذار برای پوست خواهد بود و به راحتی آن را از بین می برد ، نه تنها دارای خواص آنتی باکتریایی است، بلکه می تواند پوست را سم زدایی کند و باعث روشن شدن آن شود.2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با کمی گلاب در یک کاسه ترکیب کنید.صورت خود را به آرامی با آن بشویید، اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد شستشو دهید.با استفاده از یک حوله نرم و تمیز صورت تان را خشک کنید، برای تاثیر بیشتر می توانید چند قطره گلیسیرین را نیز به آن بیفزایید.

12.زرد چوبه:

4 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را درون یک کاسه بریزید و سپس مقداری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را به آن بیفزایید.به خوبی هم بزنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب بشویید.

شما همچنین می توانید با ترکیب نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و دو قاشق چایخوری ماست و مقدار کمی عسل، یک ماسک مناسب تهیه کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه به خوبی بشویید.

زرد چوبه

13. توت فرنگی:

3 عدد توت فرنگی له شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و یک خمیر غلیظ به دست آورید، سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

14.پوست موز:

شما می توانید پوستیک موز تازه را روی پوستتان بمالید و به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/s57899



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()